Skip to main content
Beantwoord

Landelijke Wifi storing en extra kosten: hoe kan ik deze schade verhalen op KPN?

• June 1, 2025
  • 14 reacties
  • 194 keer bekeken

Vorige vrijdag was er een grote landelijke Wifi storing bij KPN. Om toch internet voor mijn werk te kunnen gebruiken heb ik gebruik gemaakt van mijn mobiel netwerk van Simyo.

Dit is flink in de papieren gaan lopen met een eindbedrag van 207,94 aan financiƫle schade.

Graag zou ik willen vernemen hoe ik deze schade kan verhalen op KPN.

Ā 

Beste antwoord door JanD

Vorige vrijdag was er een grote landelijke Wifi storing bij KPN. Om toch internet voor mijn werk te kunnen gebruiken heb ik gebruik gemaakt van mijn mobiel netwerk van Simyo.

Dit is flink in de papieren gaan lopen met een eindbedrag van 207,94 aan financiƫle schade.

Ā 

Beste ​@JoofjeĀ , financiĆ«le schade is zelden of nooit te verhalen, zie daarvoor de voorwaarden.

Zeker niet als je uitval bij KPN wil verhalen door gemaakte kosten bij Simyo, wat een andedre provider is.

Die kosten had je kunnen voorkomen door naar de waarschuiwings SMS’jes te kijken bij 80% en 100% en daar meteen op moeten anticiperen.

Je kunt bij Simyo een dataplafond aanzetten voor €0.50 per maand en gaat dan per de 1e van de maand in, misschien lukt het vandaag nog.

Verder kun je binnen je Android mobiel zelf ook een waarschuwing en blokkade instellen om buitenbundelkosten te voorkomen.

Ā 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

14 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • June 1, 2025

Hoe kom je aan zo'n hoog bedrag?

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • June 1, 2025

Hoi ​@Joofje, je kan via hier een vergoeding aanvragen voor de storing. Ik twijfel of de storing langer dan 12 uur was.

Ik verwacht geen vergoeding van 200+ euro. Dat zou super duur worden als iedereen dat zou doen. Verwacht een vergoeding van 1/30e van je maandelijkse abonnementskosten. Als het in jouw regio tussen de 24 en 48 uur was, zou je nog 2/30e kunnen krijgen.Ā 

https://www.kpn.com/service/vergoeding/mobiel-abonnement

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 1, 2025

Landelijke storing op Wifi…? Die moet je echt even uit leggen aangezien mij dat heel sterk lijkt.

• June 1, 2025

Landelijke storing op Wifi…? Die moet je echt even uit leggen aangezien mij dat heel sterk lijkt.

Een landelijke Internet storing(wifi heeft daar dan ook last van) is mij niet bekend in dat weekend wel mobiel internet.Ā  Alleen lijkt het mij vreemd dat Simyo daar dan geen last van had.

Er is nu blijkbaar weer een storing.

https://community.kpn.com/mobiel-15/storing-geen-mobiel-bereik-en-internet-635382

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 1, 2025

Er was vorig weekend een storing metĀ bellen en sms’en via 4G/5G.Ā Het internet via 4G/5G werkte wel. Hier tenminste wel.
Ook de vaste verbinding werkte normaal.

Het verbruik via een andere provider is je eigen keuze.

Had je bij Simyo geen EXTRA BUNDEL genomen? Want nu lijkt het mij dat je over je bundel heen bent gegaan en dan betaal je 1000 x zoveel voor je MB's. Het wordt dan maar liefst € 150,-- per GB (€0,15 per MB)! Dat verklaart dan dat hoge bedrag. Die gaat kpn natuurlijk ook niet vergoeden.

šŸ‘‰ Om bij Simyo te voorkomen dat je over de bundel heen gaat kun je tegenwoordig een plafond aanzetten voor € 0,50 per maand extra. Dat scheelt deze hoge kosten.

Zie ook het door mij geschreven artikel op Breedbeeldweetjes.

Makkelijk hoge kosten te maken bij Simyo

Ā 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 1, 2025

Zo vervelend als links niet aangeklikt kunnen worden ​@Rowi.Ā 

https://community.kpn.com/mobiel-15/storing-geen-mobiel-bereik-en-internet-635382Ā 

• June 1, 2025

Zo vervelend als links niet aangeklikt kunnen worden ​@Rowi.Ā 

https://community.kpn.com/mobiel-15/storing-geen-mobiel-bereik-en-internet-635382Ā 

Inderdaad nog vervelender dat gewoon plakken niet genoeg is.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 1, 2025

En dat is bovendien het topic van verleden week. Er is ā€œnuā€ geen storing. ​@Rowi.Ā 

I.t.t. de titel had ik wel gewoon mobiel internet. Alleen bellen werkte bij mij vorig weekend ook niet.Ā 

• June 1, 2025

https://www.kpn.com/service/storingen

Ook deze pagina noemt een storing. Waar het om gaat is beantwoord er was geenĀ  vaste internet storing in ieder geval niet landelijk.

En het is natuurlijk aan een moderator of de methode die eerder is aangeven. Maar beide zullen niet het gewenste resultaat geven.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 1, 2025

Hmm, rond 12:00 laadde bij mij een app niet. Had toestel op mobiel internet en zag op dat moment slechts E ipv 4G staan inderdaad. Was toch thuis dus naar wifi. Terug naar mobiel internet was het weer direct 4G (en geen E meer).

Gek dat de huidige storing niet op de community staat.Ā 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • June 1, 2025

Ā 

Beste ​@JoofjeĀ , financiĆ«le schade is zelden of nooit te verhalen, zie daarvoor de voorwaarden.

Zeker niet als je uitval bij KPN wil verhalen door gemaakte kosten bij Simyo, wat een andedre provider is.

Die kosten had je kunnen voorkomen door naar de waarschuiwings SMS’jes te kijken bij 80% en 100% en daar meteen op moeten anticiperen.

Je kunt bij Simyo een dataplafond aanzetten voor €0.50 per maand en gaat dan per de 1e van de maand in, misschien lukt het vandaag nog.

Verder kun je binnen je Android mobiel zelf ook een waarschuwing en blokkade instellen om buitenbundelkosten te voorkomen.

Ā 

• June 1, 2025

KPN vergoed geen data wat je bij een andere provider gebruikt hebt. Dus die 200 euro, dat kan je wel vergeten.Ā 

En ik vraag me af wat je met "landelijke WiFi storing" bedoeld. WiFi is niet landelijk. WiFi heb je alleen thuis.Ā 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 1, 2025

Nog afgezien van het feit dat er geen storing met wifi was. Wifi kan alleen individueel uitvallen. Meestal dan internet thuis dus.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • June 1, 2025

Hmm, rond 12:00 laadde bij mij een app niet. Had toestel op mobiel internet en zag op dat moment slechts E ipv 4G staan inderdaad. Was toch thuis dus naar wifi. Terug naar mobiel internet was het weer direct 4G (en geen E meer).

Gek dat de huidige storing niet op de community staat.Ā 

Ā