Skip to main content
Beantwoord

Loyaliteitsprograma voor huidige klanten beschikbaar?

• September 8, 2025
  • 6 reacties
  • 132 keer bekeken

Beste KPN-klantenservice,

Ik heb inmiddels bijna 1,5 jaar een internetabonnement bij KPN en ben daar zeer tevreden over. Daarom wil ik mijn abonnement graag met 2 jaar verlengen.

Op uw website zag ik de huidige actie waarbij nieuwe 2-jarige contracten een Apple iPad t.w.v. €409 ontvangen. Tot mijn teleurstelling wordt deze actie niet toegepast op mijn verlengaanbod. Ik vind dit jammer, juist omdat ik als trouwe klant graag bij KPN wil blijven.

Ter context:

Als nieuwe klant bij een andere aanbieder zou ik wél in aanmerking komen voor een vergelijkbare of financieel aantrekkelijke actie.

Bij Odido wordt bijvoorbeeld bij een 2-jarig contract voor 1000 Mb/s de eerste 12 maanden €15 en daarna €45 per maand gerekend.

Ook bij overstap naar Ziggo zou ik een welkomstaanbieding ontvangen. (ook Apple Ipad mogelijk)

Mijn verzoek:

Kunt u mijn verlenging voor 2 jaar gelijkstellen aan de lopende 2-jaarsactie met de Apple iPad (t.w.v. €409)? Ik waardeer het als mijn trouw aan KPN wordt beloond, zodat ik zonder omweg bij u kan blijven.

Ik hoor graag wat er mogelijk is. Alvast dank voor het meedenken.

Met vriendelijke groet,

Emre 

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Emrre ,

Het klopt dat de korting of het welkomstcadeau voor nieuwe klanten vaak wat hoger is. Daar heb jij, toen je klant werd, ook gebruik van kunnen maken. Maar, als je op dit moment buiten contract bent, dan is er vaak wel een mogelijkheid om te verlengen. Dat kan met een tijdelijke korting via Mijn KPN. 

Je kunt ook (mits contractvrij) jouw abonnement aanpassen (en mogelijk goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2025) propositie. Het is aan jou om te bepalen wat voor jou gunstiger is.

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook (mits contractvrij) via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Daarnaast heeft KPN nog verschillende andere leuke dingen voor bestaande klanten.

Bijvoorbeeld de Combivoordelen als je meerdere (soorten) abonnementen combineert.

En er zijn iedere maand voordeeltjes te behalen: 

6 reacties

Gertjan Woudenberg
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4

Deze vraag is al zo vaak voorbij gekomen. Nee, dat is niet mogelijk. Om de simpele reden dat je geen nieuwe klant bent maar een bestaande klant. En bestaande klanten krijgen geen welkomstbonus. Logisch toch? 

Leen59
Wijsgeer
  • September 8, 2025

Beste Emre, dit forum is geen klantenservice maar een plek waar klanten elkaar proberen te helpen met problemen of vragen. Waarschijnlijk heb je toen je klant werd bij KPN ook een welkomstkado of korting gekregen. Zo werkt het nu eenmaal voor nieuwe klanten, ook bij andere aanbieders. Trouwe klanten worden verder niet beloond, hooguit wat korting als je meerdere producten afneemt. Overstappen kan altijd als je een mooie aanbieding ziet (mits je contractvrij bent).

• September 9, 2025

Ik waardeer het als mijn trouw aan KPN wordt beloond, zodat ik zonder omweg bij u kan blijven.

Trouwe klanten bestaan niet. En al zouden ze bestaan, dan zou je dat misschien kunnen zeggen over mensen die al 20 of 25 jaar klant zijn. Niet over iemand die nog maar 1,5 jaar klant is. Met 1,5 jaar al over "trouw" beginnen is ronduit belachelijk. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 9, 2025

Beste ​@Emrre wat jij wilt kan niet, want je bent geen nieuwe klant, maar een bestaande en hebt 1 ½ jaar geleden ook reeds van een korting of cadeau gebruik gemaakt, dan blijft KPN niet doen, want het is gewoon een sigaar uit eigen doos, daar betalen we met zijn allen aan mee.

KPN geeft voor bestaande klanten die willen verlengen wel een korting bij  een 1- of 2-jarige verlenging, zie onderstaande link:

https://www.kpn.com/shop/aanpassen/internet-tv

Maar als het verlengingsaanbod je niet past, je hoeft niet te verlengen, na je vaste contract loopt je abo gewoon door als contract voor onbepaalde tijd met 1 maand opzegtermijn.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • September 9, 2025

Hallo ​@Emrre ,

Het klopt dat de korting of het welkomstcadeau voor nieuwe klanten vaak wat hoger is. Daar heb jij, toen je klant werd, ook gebruik van kunnen maken. Maar, als je op dit moment buiten contract bent, dan is er vaak wel een mogelijkheid om te verlengen. Dat kan met een tijdelijke korting via Mijn KPN. 

Je kunt ook (mits contractvrij) jouw abonnement aanpassen (en mogelijk goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2025) propositie. Het is aan jou om te bepalen wat voor jou gunstiger is.

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook (mits contractvrij) via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Daarnaast heeft KPN nog verschillende andere leuke dingen voor bestaande klanten.

Bijvoorbeeld de Combivoordelen als je meerdere (soorten) abonnementen combineert.

En er zijn iedere maand voordeeltjes te behalen: 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 11, 2025

Hoi ​@Emrre , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community!

Allereerst ontzettend fijn om te lezen dat je tevreden bent met de diensten die we leveren, altijd leuk! Helaas kun je als bestaande klant niet (nogmaals) gebruik maken van een welkomstaanbieding, dat geldt echt alleen voor iemand die nieuw klant bij KPN wordt. Ik begrijp wel heel goed dat je dit jammer vind hoor. Maar probeer het ook eens vanuit de kant van KPN te bekijken; als we elke bestaande klant die gaat verlengen een gratis iPad of iets dergelijks cadeau doen, dan denk ik dat we binnen de kortste keren niet meer bestaan. Dat is simpelweg niet realistisch.

Ik heb het antwoord van ​@Noordzee hier gemarkeerd als 'best answer'  omdat hij ook nog een mooi overzicht heeft geplaatst wat betreft het Combivoordeel. Dat is een structureel voordeel waar je als bestaande klant gebruik van kunt maken. Mocht je hier nog verdere of aanvullende vragen over hebben, laat het ons dan ook vooral weten!