Skip to main content
Beantwoord

Mail over Samsung TV van KPN, is dit echt of spam?

• January 3, 2025
  • 11 reacties
  • 111 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Is dit een legitieme mail of een scam?

Ik kan niets snel terug vinden over een gratis TV kan KPN bij onze fiber installatie. 

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@RalfSchooneveld. Bedankt voor je vraag! Het is altijd goed om alert te zijn bij e-mails. De e-mail over de Samsung TV kan inderdaad van KPN afkomstig zijn, maar om zeker te weten dat het geen spam is, kun je de volgende punten controleren:

1. Afzenderadres: Controleer of de e-mail afkomstig is van een officieel KPN-mailadres, zoals *@kpn.com.
  2. Links in de e-mail: Beweeg met je muis over de links zonder erop te klikken. Controleer of deze naar een officiële KPN-pagina verwijzen (bijvoorbeeld kpn.com).
  3. Persoonlijke gegevens: KPN zal je nooit in een e-mail vragen om gevoelige informatie zoals je wachtwoord of bankgegevens. Als dat wel het geval is, gaat het waarschijnlijk om phishing.

Als je twijfelt, kun je de e-mail doorsturen naar valse-email@kpn.com. Onze Abuse Team controleert dan of de e-mail echt is of spam.

Ik hoop dat dit je verder helpt. Laat gerust weten als je nog vragen hebt!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

• January 3, 2025

Lijkt legitiem er was een weekend aanbieding met een Samsung TV.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 3, 2025

Hallo ​@RalfSchooneveld ,

Dit is een echte e-mail vanuit KPN. Dat kun je zien omdat het afzendadres eindigt op kpn.com.

Als je niet op de link uit die e-mail wilt klikken, dan kun je ook gewoon op deze link klikken:

https://www.kpn.com/samsung-tv 

Je hebt dan uiteraard wel jouw unieke toegangscode nodig voor het aanvragen van de gratis TV. 

Forum|alt.badge.img

Niet op voorraad. Ik snap het punt daar niet van KPN. 
Maar goed. Bedankt voor de info. Het is maar een smart TV, dus mochten wij em niet binnen 40 dagen kunnen krijgen ivm de geldigheid van de code, is er niks verloren gegaan. Smart-producten zijn mer drama dan dat het waard is, als ik andere gebruikers mag geloven. 

• Maximum Power Consumption: 120 watts
  • Typical Power Consumption: 70 watts
  • Standby Power Consumption: 0.5 watts
    En pakt 2.5 keer meer watt. Ook nog. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 3, 2025

Maar goed. Bedankt voor de info.

Wel apart weer. Ik zie dat de e-mail is van 2 januari 2025. 

Als er zoiets verstuurd wordt, dan moet er vooraf gezorgd zijn voor een voldoende voorraad. Daar lijkt het nu niet op. 

Jammer!, maar probeer het over een paar weken nog eens. 

Forum|alt.badge.img

Maar goed. Bedankt voor de info.

Wel apart weer. Ik zie dat de e-mail is van 2 januari 2025. 

Als er zoiets verstuurd wordt, dan moet er vooraf gezorgd zijn voor een voldoende voorraad. Daar lijkt het nu niet op. 

Jammer!, maar probeer het over een paar weken nog eens. 

Dan mag KPN een nieuwe herinnering sturen. Ik ben het overmorgen al weer vergeten. hahaha
Had die monteur em maar mee moeten nemen. 

• January 3, 2025

Zo'n weekend deal is natuurlijk Zolang de voorraad strekt op is op. Dus waarschijnlijk zijn er al meer geclaimd.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 3, 2025

Ik kan niets snel terug vinden over een gratis TV kan KPN bij onze fiber installatie.

Toch staat er:

Je hebt bij je KPN Thuis bestelling gekozen voor een 43" Samsung TV als welkomstcadeau.

Dan zou ik denken dat je ook voor iets anders had kunnen kiezen, misschien een korting? En zo ja, misschien kan dat alsnog als je contact zoekt met KPN, als je helemaal geen nieuwe televisie nodig hebt? ♻️

Forum|alt.badge.img

Toch staat er:

Je hebt bij je KPN Thuis bestelling gekozen voor een 43" Samsung TV als welkomstcadeau.

Dan zou ik denken dat je ook voor iets anders had kunnen kiezen, misschien een korting? En zo ja, misschien kan dat alsnog als je contact zoekt met KPN, als je helemaal geen nieuwe televisie nodig hebt? ♻️

Waarschijnlijk wordt het van ‘’Meneer, u kunt schriftelijk een klacht indienen bij KPN’’, en dan hoor je nooit meer iets van. 

Forum|alt.badge.img

Lieve KPN. Dankuwel. Maar niemand wilt de Samsung Smart TV 43’’ hier. Hij pakt teveel wattage. Afgezien van het smart gebeuren.
Die extra 20 watt op die aantal uren per jaar komt hard terug op de energie rekening. 

Na kort onderzoek. Voor 259 euro hebben wij (in theorie) een nieuwe PHILIPS 40PFS6009/12 (2024) 40’’ die maar 27-43 watt pakt (minder dan de 50 watt die wij nu van Sony 42’’ hebben). 

Wij doneren de aanbieding naar de eerst volgende KPN klant. 
Stroomkosten voor pizza bakken in de oven dagelijks is veel belangrijker. Mocht een van de TV (minitoren) kappot gaan kijken wij wel weer verder. 

Ter feedback. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 3, 2025

Lieve KPN. Dankuwel. Maar niemand wilt de Samsung Smart TV 43’’ hier. Hij pakt teveel wattage. Afgezien van het smart gebeuren.

Ok ​@RalfSchooneveld ,

Duidelijk, gewoon dan de e-mail van KPN negeren net zoals eventuele verdere herinneringsmails. 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 6, 2025

Hoi ​@RalfSchooneveld. Bedankt voor je vraag! Het is altijd goed om alert te zijn bij e-mails. De e-mail over de Samsung TV kan inderdaad van KPN afkomstig zijn, maar om zeker te weten dat het geen spam is, kun je de volgende punten controleren:

1. Afzenderadres: Controleer of de e-mail afkomstig is van een officieel KPN-mailadres, zoals *@kpn.com.
  2. Links in de e-mail: Beweeg met je muis over de links zonder erop te klikken. Controleer of deze naar een officiële KPN-pagina verwijzen (bijvoorbeeld kpn.com).
  3. Persoonlijke gegevens: KPN zal je nooit in een e-mail vragen om gevoelige informatie zoals je wachtwoord of bankgegevens. Als dat wel het geval is, gaat het waarschijnlijk om phishing.

Als je twijfelt, kun je de e-mail doorsturen naar valse-email@kpn.com. Onze Abuse Team controleert dan of de e-mail echt is of spam.

Ik hoop dat dit je verder helpt. Laat gerust weten als je nog vragen hebt!