Skip to main content
Antwoord

Melding maximaal aantal abonnementen bereikt bij aanvragen derde abonnement en verlengen met toestel kan niet

• November 15, 2025
  • 6 reacties
  • 101 keer bekeken

Cloperflake
Helper
Forum|alt.badge.img+1

Hallo. Ik heb al een tijdje twee abonnementen bij KPN: een Unlimited Sim Only-abonnement en SuperFiber1000. Ik wilde een derde dienst toevoegen – een abonnement met telefoon voor mijn partner – en ik kreeg het volgende bericht:

Je hebt het maximaal aantal abonnementen op jouw naam bereikt. Daarom kunnen we je nieuwe bestelling niet verwerken.

Dit verbaasde me enigszins. Bij andere providers had ik vaak meer abonnementen op mijn naam staan ​​voor familieleden, maar ik dacht: "Oké", ik verleng mijn sim-only-abonnement met een telefoon voor nog eens 24 maanden. Ik kreeg hetzelfde antwoord, terwijl het aantal diensten op mijn account niet veranderde. Ik nam telefonisch contact op met KPN en een medewerker voerde het nieuwe aanbod in het systeem in. Twintig minuten later, tijdens het afrekenen, kreeg ik de melding: "Het is niet mogelijk om de telefoonprijs te splitsen zodat de kosten in het abonnement zijn inbegrepen." De enige optie die het systeem biedt, is een eenmalige betaling voor de volledige kosten van de apparatuur, en gedurende 24 maanden betaal ik alleen voor de dienst. Heeft iemand een soortgelijke situatie meegemaakt?

Ja, ik had onlangs een betalingsachterstand bij KPN, maar dat was een eenmalige situatie, omdat ik van bankrekening moest wisselen. Het volledige bedrag is verrekend, plus extra kosten voor te late betaling. De medewerker beweert dat het geen invloed heeft; mijn maandelijkse budget is waarschijnlijk niet toereikend.

Dit is voor mij onbegrijpelijk, aangezien het verschil tussen de huidige maandelijkse bijdrage van onze partner en de bijdrage die wij willen gebruiken € 30 is. Na aftrek van alle vaste maandelijkse kosten, zoals huur en overige verplichtingen, houdt ons gezin ruim € 4.000 over. Kan iemand zich voorstellen dat € 30 extra aan kosten ons budget zou kunnen overschrijden?

Met vriendelijke groet

Adam

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Cloperflake, welkom op onze community! Inhoudelijk kan ik weinig zeggen over jouw situatie of je gegevens. Heb je hierover nog contact gehad met mijn collega's nadat je dit bericht hebt gehad? Het lijkt me dat mijn collega's wel even mee kunnen denken.

6 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • November 15, 2025

Misschien een BKR registratie?

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • November 15, 2025

Ik wilde een derde dienst toevoegen – een abonnement met telefoon voor mijn partner 

Maar kan je partner dan niet zelf een abonnement afsluiten op haar bankrekeningnr.? Dan lukt een aanvraag waarschijnlijk wel.

• November 15, 2025

De de eisen voor een financiering worden steeds strenger. Wat vroeger kon, dan kan nu niet meer. Je zal een groter gedeelte meteen moeten betalen. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • November 15, 2025

De de eisen voor een financiering worden steeds strenger. Wat vroeger kon, dan kan nu niet meer. Je zal een groter gedeelte meteen moeten betalen. 

I know, maar dat lijkt hier niet de reden te zijn want ​@Cloperflake kreeg dit bericht: Je hebt het maximaal aantal abonnementen op jouw naam bereikt. Daarom kunnen we je nieuwe bestelling niet verwerken.

Cloperflake
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • November 17, 2025

Misschien een BKR registratie?

Geen enkele negatieve vermelding. Slechts één vermelding met betrekking tot mijn actieve lening.

Kan het zijn dat als ik ooit twee weken te laat was met het betalen van een termijn en er geen negatieve notities in het BKR staan, dit de reden zou kunnen zijn? Is er sprake van een soort "wolk" van kleine "overtredingen"?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 17, 2025

Hoi ​@Cloperflake, welkom op onze community! Inhoudelijk kan ik weinig zeggen over jouw situatie of je gegevens. Heb je hierover nog contact gehad met mijn collega's nadat je dit bericht hebt gehad? Het lijkt me dat mijn collega's wel even mee kunnen denken.