Skip to main content
Beantwoord

Mijn abonnement wordt ongevraagd duurder

• May 1, 2026
  • 4 reacties
  • 115 keer bekeken

Ongevraagd een kosten stijging voor een service waar je wel toestemming voor moet geven om er gebruik van te kunnen maken 🤔.

Het is geen verzekering of wat dan ook.

Dit moet niet mogen, zo wel dan zeg ik mijn abonnement op.

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@Robbie van de m, allereerst verwijs ik je naar de communicatie die per e-mail is verstuurd. Daarin staat wat de veranderingen zijn, per wanneer deze ingaan en wat deze dienst inhoudt. Meer over de dienst Extra Veilig mobiel lees je op de speciaal ingericgte pagina: Extra Veilig Mobiel netwerkbeveiliging tegen cybercriminaliteit | KPN

Extra Veilig Mobiel wordt inderdaad niet automatisch aangezet, dit heb je zelf in de hand en kun je doen via MijnKPN. Abonnementen waarbij een prijsverhoging wordt doorgevoerd, hebben de optie om op te zeggen om een overstap te regelen met nummerbehoud naar een andere provider. 

Tevens wijzigen vanaf 1 juni 2026 de Algemene Voorwaarden. Als het goed ben je daar tegelijkertijd over geïnformeerd. Door deze aanpassingen heb je ook het recht om jouw abonnement op te zeggen.

4 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 1, 2026

Hallo ​@Robbie van de m ,

KPN mag dit doen. Aan de andere kant heb jij de mogelijkheid om jouw abonnement nu op te zeggen. Doe dat dan wel voor 1 juni 2026 want dan gaat deze aanpassing in. 

Daar schreef een KPN moderator:  

Jeroen van KPN schreef:

Dat klopt ​@Dennisk76, per 1 jun wijzigen inderdaad de Algemene Voorwaarden. Zoals mijn collega ook aangeeft, biedt dat de mogelijkheid om het abonnement stop te zetten mocht een klant dat willen. 

Je vindt meer informatie op de KPN website.
https://www.kpn.com/wijziging/algemenevoorwaarden

Daar staan de nieuwe Algemene Voorwaarden en een overzicht van de veranderingen.

KPN mag dit doen.

Oke maar is de klant hier ook mee eens?

Zie net dat ik heel mijn abonnement moet betalen bij opzeggen.

Kansloos als zo met de klanten omgegaan wordt.

Mij zijn jullie kwijt als mijn abonnement is afgelopen. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 1, 2026

Nee, je hoeft (bij nú opzeggen) niet heel jouw resterende abonnementsperiode te betalen. Wel uiteraard de nog niet afbetaalde toestelkosten. Maar dan is het toestel daarna wel helemaal van jou. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Robbie van de m, allereerst verwijs ik je naar de communicatie die per e-mail is verstuurd. Daarin staat wat de veranderingen zijn, per wanneer deze ingaan en wat deze dienst inhoudt. Meer over de dienst Extra Veilig mobiel lees je op de speciaal ingericgte pagina: Extra Veilig Mobiel netwerkbeveiliging tegen cybercriminaliteit | KPN

Extra Veilig Mobiel wordt inderdaad niet automatisch aangezet, dit heb je zelf in de hand en kun je doen via MijnKPN. Abonnementen waarbij een prijsverhoging wordt doorgevoerd, hebben de optie om op te zeggen om een overstap te regelen met nummerbehoud naar een andere provider. 

Tevens wijzigen vanaf 1 juni 2026 de Algemene Voorwaarden. Als het goed ben je daar tegelijkertijd over geïnformeerd. Door deze aanpassingen heb je ook het recht om jouw abonnement op te zeggen.