Skip to main content
Beantwoord

Mijn dochter heeft €10 voor Pro Battle zone op de factuur staan terwijl ze een kids abonnement

• June 30, 2025
  • 5 reacties
  • 115 keer bekeken

Hallo,

Ik krijg net de factuur van mijn dochter binnen en zie tot mijn verbazing dat er 10 euro extra is afgeschreven van de Pro battle zone. Ze heeft een kids abonnement en dit zou niet mogelijk moeten zijn. Ik lees meerdere vragen en reacties erop, maar er wordt gezegd dat het alleen nog kan bij abonnementen van voor augustus 2024z wij hebben dit abonnement pas sinds februari 2025. Dus het gaat nog steeds niet goed. 

Kunnen jullie hier iets aan doen?

Beste antwoord door Denise van KPN

Hallo ​@Panda1987, goed dat je jouw vraag hier stelt. Ik kan me goed voorstellen dat je er even van schrikt als er ineens extra kosten zijn terwijl je had verwacht dat dit niet kon.

Wij bieden de mogelijkheid om via jouw KPN factuur te betalen met KPN Pay, maar dit staat niet standaard ingesteld. Voordat je KPN Pay kunt gebruiken, moet je deze wel als betaalmethode in jouw app store instellen. Maar bij een Kids Sim afgesloten na 19 augustus 2024 zou je dit niet eens zelf moeten kunnen instellen, omdat KPN Pay standaard geblokkeerd is.

Het lijkt er dus op jouw dochter op één of andere manier deze blokkade heeft weten op te heffen en daarna KPN Pay heeft ingesteld. Om KPN Pay (weer) te blokkeren, wil ik je vragen contact met onze klantenservice op te nemen. Je kunt hiervoor een belafspraak inplannen. We bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt.

5 reacties

• June 30, 2025

Welk Google of Apple account gebruikt zij op het toestel? Misschien hetzelfde als dat jij op jouw toestel gebruikt?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 30, 2025

Nee, ze heeft haar eigen Apple account.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 30, 2025

Volgens mij worden dat soort aankopen niet geblokkeerd via het kids abonnement. 

Dat moet je zelf doen via Payinfo.nl.

Uit de faq op https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/kinderen

Je kind kan geen apps afrekenen via de mobiele factuur. Heeft je kind al een Kids Sim van vóór 19 augustus 2024? Dan staat die instelling er mogelijk nog niet op.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 30, 2025

Ik heb het net gecheckt op Pay info. En hier staat dat er niks is gevonden en alles is geblokkeerd.

Dus dat is het niet. 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hallo ​@Panda1987, goed dat je jouw vraag hier stelt. Ik kan me goed voorstellen dat je er even van schrikt als er ineens extra kosten zijn terwijl je had verwacht dat dit niet kon.

Wij bieden de mogelijkheid om via jouw KPN factuur te betalen met KPN Pay, maar dit staat niet standaard ingesteld. Voordat je KPN Pay kunt gebruiken, moet je deze wel als betaalmethode in jouw app store instellen. Maar bij een Kids Sim afgesloten na 19 augustus 2024 zou je dit niet eens zelf moeten kunnen instellen, omdat KPN Pay standaard geblokkeerd is.

Het lijkt er dus op jouw dochter op één of andere manier deze blokkade heeft weten op te heffen en daarna KPN Pay heeft ingesteld. Om KPN Pay (weer) te blokkeren, wil ik je vragen contact met onze klantenservice op te nemen. Je kunt hiervoor een belafspraak inplannen. We bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt.