Skip to main content
Beantwoord

Mijn emigratie is nog niet verwerkt, in december verhuisd

• February 12, 2026
  • 2 reacties
  • 23 keer bekeken

In oktober begonnen met mijn televisie en internet abonnement op te zeggen omdat mijn huis per 1 december verkocht zou zijn en ik tijdelijk bij mijn moeder zouden gaan wonen tot mijn emigratie.

tot mijn spijt wilde ze mijn opzegging niet in behandeling nemen dan moest ik dat abonnement maar door laten lopen op mijn moeders adres. Maar zij heeft haar eigen tv en internet provider?

Per 25 december geëmigreerd naar Spanje. De bevestigingsmail van de gemeente hiervan doorgestuurd naar opzeggen@kon.com naar aanleiding van het emigratie opzegformulier.

helaas dit wordt ook niet geaccepteerd 

toen zag ik dat mijn tv en internet abonnement per 5-2 afliep. Dus toen maar een opzegging gedaan per einde contract datum want een RNI uittreksel regelen terwijl je al in Spanje bent is ook een uitdaging of het duurt weken.
Ook deze opzegging is niet in behandeling genomen!!! 

uiteindelijk de RNI uittreksel binnen. uittreksel verstrekt aan KPN er zou nu geen reden meer moeten zijn om mijn opzegging NIET te verwerken maar tot mijn verbazing nog steeds geen reactie, weer een afschrijving en in de app zie ik dat mijn contract is verlengt tot februari 2027!! 

moet ik dan gaan storneren voor zij iets gaan doen?

mijn geduld is nu wel een beetje op

en dan schrijven ze: 

Beste klant,

Je hebt ons gevraagd om je contract te stoppen. We vinden het jammer om je te zien gaan, maar gaan de opzegging voor je regelen. Dat doen we binnen 14 dagen.

heb nog nooit zulke lange 14 dagen meegemaakt en dan ben je al bijna 25 jaar klant!

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@LindsayK en welkom op de community! Wat ontzettend vervelend om te lezen dat dit zo is gelopen, zeker midden in een emigratie. Via de Community kan ik je hier helaas niet verder mee helpen. Dit moet echt via de klantenservice of de afdeling opzeggingen worden opgepakt.

Omdat je inmiddels een bevestiging hebt ontvangen dat de opzegging binnen 14 dagen wordt verwerkt, raad ik je aan om telefonisch contact op te nemen met de klantenserviceZij kunnen je dossier er direct bij pakken en jou verder helpen.

Wat betreft het storneren: daar moet je voorzichtig mee zijn. Een stornering kan extra kosten of een betalingsachterstand in het systeem veroorzaken. Hopelijk wordt dit snel netjes voor je opgelost. Mocht je nog een algemene vraag hebben, dan denken we hier natuurlijk graag met je mee.

2 reacties

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 13, 2026

Hoi ​@LindsayK en welkom op de community! Wat ontzettend vervelend om te lezen dat dit zo is gelopen, zeker midden in een emigratie. Via de Community kan ik je hier helaas niet verder mee helpen. Dit moet echt via de klantenservice of de afdeling opzeggingen worden opgepakt.

Omdat je inmiddels een bevestiging hebt ontvangen dat de opzegging binnen 14 dagen wordt verwerkt, raad ik je aan om telefonisch contact op te nemen met de klantenserviceZij kunnen je dossier er direct bij pakken en jou verder helpen.

Wat betreft het storneren: daar moet je voorzichtig mee zijn. Een stornering kan extra kosten of een betalingsachterstand in het systeem veroorzaken. Hopelijk wordt dit snel netjes voor je opgelost. Mocht je nog een algemene vraag hebben, dan denken we hier natuurlijk graag met je mee.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@LindsayK 

Als toevoeging bij de reactie van moderator ​@Vikash van KPN , hierbij de telefoonnummers van de klantenservice als je vanuit Spanje belt.

• Vanaf een vaste telefoonlijn : 0031 6 12001200
  • Vanaf een mobiele telefoon : +31 6 12001200
  • Bel je vanaf een Spaanse vaste telefoonlijn of mobiel, houdt dan rekening met gesprekskosten, vanaf een Spaans mobiel is dat 0,23 eurocent per minuut (is Europees zo geregeld in Brussel). 

De klantenservice van KPN belt namelijk niet naar Spaanse telefoonnummers.
Ik denk dat Vikash het over het hoofd heeft gezien, dat je inmiddels in Spanje woont.