Skip to main content
Beantwoord

Mijn huisnummer is ineens verkeerd in het systeem komen te staan

• April 29, 2025
  • 11 reacties
  • 84 keer bekeken

Augustus 2024 ben ik verhuisd naar een andere adres waarbij ik KPN thuis, KPN mobiel en simyo heb mee laten verhuizen. Alles netjes verhuisd en maandenlang administratief niets aan de hand. Alle producten hadden het nieuwe juiste adres d.w.z. juiste postcode + huisnummer in het systeem staan. Technisch gezien werkt alles in orde. 

Afgelopen maart (7maanden na de verhuizing) krijg ik van Simyo ineens een mail dat mijn voordeelkorting komt te vervallen aangezien er tijdens de postcode huisnummer check blijkt dat ik geen KPN thuis meer heb. Ik dus checken en zie tot mijn verbazing dat het huisnummer van mijn enkel mijn KPN thuis abonnement is gewijzigd naar het huisnummer van mijn oud adres van voor augustus 2024.…

Kpn Mobiel staat alles goed,

Simyo staat alles goed,

KPN Thuis is het huisnummer ineens veranderd naar het oude huisnummer van mijn oud adres.

Gebeld met klantenservice, verhaal uitgelegd. Gevraagd of er een bug in het systeem bekend is aangezien alleen het huisnummer van mijn vorig adres ineens is toegepast na 7 maanden op mijn nieuw adres?

Niks van bekend, klantenservice heeft een formulier ingevuld tot 2 maal toe om dit recht te zetten maar helaas geen resultaat.

Meerdere keren contact gehad met de klantenservice hierover, maar geen resultaat. Er wordt nu een SNOW ticket hiervoor aangemaakt? 

Iemand bekend met mijn probleem of kan helpen met de oplossing?

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@ELOE, welkom op de community. Dat is een bijzondere situatie, het huisnummer hoort niet zomaar te wijzigen natuurlijk! Goed dat je hier al telefonisch contact over hebt opgenomen, de melding die daarbij aangemaakt is die je beschrijft is de beste weg in zo'n geval. Ik ga er vanuit dat het daarmee aangepast wordt. Als wij via deze weg er nu ook naar gaan kijken is er een kans dat we dat in de weg zitten, en dat is niet handig. Dus laten we dat eerst even afwachten.

11 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 29, 2025

Ik denk dat een KPN moderator de titel heeft aangepast, echter ben ik het niet eens met de nieuwe titel. Het huisnummer is namelijk niet BIJ een verhuizing ineens verkeerd te komen staan.

Zoals ik in het verhaal uitleg heeft alles ruim 7 maanden NA de verhuizing goed/correct gestaan in het systeem met de nieuwe postcode en huisnummer. Ik heb enkel verhuizing erbij genoemd omdat ik het apart vind dat enkel het huisnummer van mijn kpn thuis opeens is aangepast naar het oude huisnummer van mijn vorig adres.

Admin: titel weer aangepast

• April 29, 2025

Als je terug kijkt op de facturen van afgelopen maanden, dan staat het huisnummer daar steeds goed?

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 29, 2025

Voor de facturen geldt precies hetzelfde.

Alle facturen vanaf Augustus 2024 tot en met Februari 2025 staat het juiste, correcte nieuwe postcode + huisnummer.

Vanaf de facturen van Maart 2025 en April 2025 staat alleen het huisnummer verkeerd. Namelijk huisnummer van mijn vorig adres. Alleen zichtbaar op KPN thuis internet. Kpn Mobiel facturen staan goed

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 29, 2025

Het lijkt erop dat er ergens tussen Februari en Maart 2025 iets in het systeem fout is gegaan waardoor ineens het huisnummer van het vorige adres is gaan overrullen?

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@ELOE, welkom op de community. Dat is een bijzondere situatie, het huisnummer hoort niet zomaar te wijzigen natuurlijk! Goed dat je hier al telefonisch contact over hebt opgenomen, de melding die daarbij aangemaakt is die je beschrijft is de beste weg in zo'n geval. Ik ga er vanuit dat het daarmee aangepast wordt. Als wij via deze weg er nu ook naar gaan kijken is er een kans dat we dat in de weg zitten, en dat is niet handig. Dus laten we dat eerst even afwachten.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 21, 2025

Helaas, we zijn weken en meerdere telefoontjes met KPN verder en nog steeds geen resultaat.

Het huisnummer van mijn KPN thuis staat nog steeds verkeerd en ik kan niemand bereiken die dit recht kan zetten. 

Hoe ingewikkeld kan het zijn? Alleen het huisnummer in het systeem terugzetten zoals het was en hoort te zijn. 

Kan iemand hier alsnog helpen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 20, 2025

Update,

Vandaag krijg ik ineens een email van KPN:

Laatst is het adres gewijzigd van 1 van je abonnementen. Dit kan gevolgen hebben voor je voordelen.

Abonnementen met een afwijkend adres

De volgende abonnementen staan geregistreerd op een afwijkend adres:

********77

Controleer het factuuradres

Controleer je adres en wijzig het als het nodig is. Zo voorkom je dat je voordelen vervallen. Het factuuradres van je mobiele abonnement(en) moet namelijk gelijk zijn met het aansluitadres van het internetabonnement.

Controleer adresgegevens ➜

Voorwaarden

Je hebt recht op voordelen als je op 1 adres meerdere KPN abonnementen combineert. Bijvoorbeeld KPN Thuis met KPN Mobiel en/of een combinatie van meerdere KPN Mobiel abonnementen. 

Dit gaat niet goed. Ik heb al zo vaak gebeld maar wordt niet geholpen.

Kan iemand mij hiermee helpen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 20, 2025

Daaropvolgend nog een email:

Beste meneer *****,

Er is een opzegging of annulering gedaan. Hierdoor heb je nog maar 1 KPN product op je adres. Je krijgt alleen Combivoordeel als je op 1 adres meerdere producten combineert. Daarom krijg je helaas geen voordelen en keuzevoordeel meer.

Voorwaarden over voordelen ➜

Toch gebruik blijven maken van Netflix Premium?

Zet het dan betaald aan via MijnKPN.

Hieronder een overzicht van de Combivoordelen die je verliest.

Combivoordelen Thuis

Combivoordelen 06*******

€ 7,50 korting op Mobiel

Ik heb helemaal niks opgezegd

image

Met vriendelijke groet,

Team KPN

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@ELOE, als ik nu kijk bij de gegevens op je profiel zie ik dat er op de 21e, na je laatste berichten hier, een wijziging is afgerond. Daarmee lijkt het huisnummer ook aangepast te zijn. Klopt dat nu wel?

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 24, 2025

Hi Jasper,

Het lijkt erop dat het probleem eindelijk is opgelost.

Heet bleek een bekend probleem te zijn waarbij huisnummers ineens verkeerd kwamen te staan. Klanten raakten hierdoor ook ineens hun combivoordeel korting kwijt.

Ik hoop dat het niet meer voorkomt. 

Jasper van KPN
Moderator

Gelukkig was het met die wijziging uiteindelijk opgelost! Ik hoop ook dat het niet meer voorkomt inderdaad, het is een hoop onnodige stress die het met zich meebrengt.