Skip to main content

Ik heb een online opzegformulier ingevuld op 1 mei 2025. In het formulier kon je de gewenste opzegdatum aangeven, i.v.m. verhuizing stap ik over naar een andere provider, gewenste opzegdatum ingevuld op 30 juni 2025. Netjes een bevestiging gekregen waar KPN zelf zegt:

''Als we u binnen de opzegtermijn van 1 maand niet hebben gesproken, zeggen we uw abonnement alsnog op. Dit doen we op de door u gewenste opzegdatum. U ontvangt daarna een definitieve bevestiging van uw opzegging per e-mail of per post.''

KPN heeft mij geprobeerd te bellen, echter tijdens werktijd en ik heb niet teruggebeld.

Op 2 juni een mail gekregen dat mijn opzegging gereed was en dat mijn diensten afgesloten zijn.

Vanochtend de klantenservice gebeld, allereerst werd aangegeven dat je bij KPN niet middels een online formulier kunt opzeggen (dat lijkt mij sterk, want het is mij dan toch gelukt, zijn ook topics over te vinden). Daarna geeft de klantenservice aan dat de mail die ik heb gekregen op 1 mei (waarin de datum 30 juni bevestigd wordt) niet bij hun in het systeem staat dus bestaat deze niet.

Nu zit ik tot 30 juni zonder internet en televisie, terwijl ik netjes heb aangegeven per die datum te willen opzeggen. Klantenservice kan mij niet helpen omdat ze de mail in kwestie niet kunnen vinden. Hieronder een screenshot van de opzeggingsdatum in deze mail.

Had deze medewerker dan wel een verklaring voor dat je nu geen internet meer hebt? Want als er volgens hem of haar niet opgezegd was, waar om heb je dan geen verbinding? 

Ja, formulier bestaat schijnbaar,  het systeem leeft een eigen leven, de medewerkers kunnen hier niet op ingrijpen. 

Had je terug moeten bellen

Hoi ​@jokibeer. Welkom op de community! Bedankt voor je uitgebreide toelichting. Ik begrijp heel goed dat dit voor veel frustratie zorgt. Je hebt duidelijk via het online formulier opgezegd en netjes een gewenste einddatum van 30 juni doorgegeven. Het is dan extra vervelend dat de diensten nu al per 2 juni zijn stopgezet, terwijl je juist een latere datum had aangegeven en daar ook een bevestiging van hebt ontvangen. Zou je in je profiel je postcode, huisnummer en klantnummer willen achterlaten? En (indien mogelijk) hier de screenshot van de e-mail waarin 30 juni als opzegdatum wordt genoemd.

Ik weet eerlijk gezegd niet of dit nog te herstellen is, maar ik kijk graag even met je mee.

Hi ​@Vikash van KPN 

Ik heb de info geüpdatet op mijn profiel.

In de e-mail staan ook een hoop personalia die ik liever niet zo publiekelijk deel. Is er een manier waarop ik deze privé naar je kan sturen? 

Bedankt dat je je gegevens hebt achtergelaten. Ik heb ze doorgestuurd naar een juiste afdeling. Zij gaan kijken wat er mogelijk is om je verbinding weer te herstellen. Ik stuur je een privébericht met meer informatie. 

Laat je hier weten hoe dit afloopt?

Reageer