Skip to main content
Beantwoord

Minecraft aangeschaft via MacBook maar de betaling is dubbel afgeschreven

• December 29, 2025
  • 11 reacties
  • 48 keer bekeken

Thijmen Horsten
Deelnemer

Hoi,

Ik heb zo’n 2 weken geleden Minecraft gekocht op mijn MacBook. Bij de eerste betaling lukte dit niet door een storing. De tweede keer lukte het wel. Wel is er 2x €30 afgeschreven ipv 1x zoals hoort. Graag ontvang ik €30 terug, aangezien deze betaling dubbel is gegaan.

Beste antwoord door Ik_Combineer

Als je de kosten niet kunt vinden op reportaproblem.apple.com

Controleer of de aankoop misschien met een andere account is gedaan:

Zoek in je e-mail naar de woorden ‘ontvangstbewijs van Apple’ of ‘factuur van Apple’.

Zoek naar een ontvangstbewijs dat overeenkomt met het bedrag waarvoor je een terugbetaling wilt aanvragen.

Kijk op het ontvangstbewijs wat er is gekocht en welke Apple Account daarbij is gebruikt.

Een e-mail met een ontvangstbewijs voor een Apple One-abonnement.

Wanneer je het ontvangstbewijs hebt gevonden

Als het ontvangstbewijs voor iemand uit je ‘Delen met gezin’-groep is en jij het gezinshoofd bent, kun je nog steeds een terugbetaling aanvragen op reportaproblem.apple.com. Tik of klik op de Apple Account-knop en kies ‘Alles’. Je ziet nu alle aankopen die bij je gedeelde betaalmethode in rekening zijn gebracht.

Als het ontvangstbewijs voor een andere Apple Account is, log je met die Apple Account in bij reportaproblem.apple.com.

Als je geen ontvangstbewijs kunt vinden

Als de betaling in behandeling is, kun je nog geen terugbetaling aanvragen. Nadat je het ontvangstbewijs per e-mail hebt ontvangen, probeer je opnieuw een terugbetaling aan te vragen.

11 reacties

• December 29, 2025

Daar heeft KPN toch niets mee te maken? 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • December 29, 2025

Nja, ik ben bezig met een hypotheek maar de factuur ga ik ook gewoon naar KPN sturen hoor. 😜

Zonder dollen, vanwaar dat je bij KPN aanklopt ​@Thijmen Horsten? Heb je misschien betaald met KPN Pay?

Zo ver ik weet van 20 jaar geleden koop je dit bij Mojang zelf op hun site, of tegenwoordig bij Microsoft. Daar zit KPN niet tussen.

Indien je via een creditcard hebt betaald kan je altijd 1 vd 2 terugboeken en melden dat het onterecht is.

Thijmen Horsten
Deelnemer

Ik heb het toch via KPN Pay gekocht en zij hebben 2 maal het bedrag afgeschreven.

Thijmen Horsten
Deelnemer

Nja, ik ben bezig met een hypotheek maar de factuur ga ik ook gewoon naar KPN sturen hoor. 😜

Zonder dollen, vanwaar dat je bij KPN aanklopt ​@Thijmen Horsten? Heb je misschien betaald met KPN Pay?

Zo ver ik weet van 20 jaar geleden koop je dit bij Mojang zelf op hun site, of tegenwoordig bij Microsoft. Daar zit KPN niet tussen.

Indien je via een creditcard hebt betaald kan je altijd 1 vd 2 terugboeken en melden dat het onterecht is.

Dat snap ik, maar ik heb het inderdaad betaald met KPN Pay, en zij hebben dit bedrag 2x afgeschreven

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • December 29, 2025

Maar als ik google dan kom ik op 9,99 of 7,50 uit voor de minecraft apps op Android of ios. Hoe komt u aan €30?

Verder zou ik contact opnemen bij de zpp beheerder. contact mogelijkheden staan meestal in de app store verstopt. 

Thijmen Horsten
Deelnemer

Maar als ik google dan kom ik op 9,99 of 7,50 uit voor de minecraft apps op Android of ios. Hoe komt u aan €30?

Verder zou ik contact opnemen bij de zpp beheerder. contact mogelijkheden staan meestal in de app store verstopt. 

Ja snap ik. Bedankt voor het helpen. Maar het spel minecraft Java editie is gewoon €30 voor MacBook. Ik kon zo 123 niks vinden mbt de aankoop. Daarom probeerde ik hier wat hulp te zoeken

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • December 29, 2025

Maar bij de macbook kunt u toch niet betalen met KPN Pay? Maakt ook niet heel veel uit. Dit zegt de pagina van JPN Pay er over:

Is er een probleem met een koop die je hebt gedaan? Dan kan je dit bij Apple melden. Op de volgende website vind je meer informatie: support.apple.com/nl-nl/HT204088

(Opent in een nieuw tabblad).

Thijmen Horsten
Deelnemer

Maar bij de macbook kunt u toch niet betalen met KPN Pay? Maakt ook niet heel veel uit. Dit zegt de pagina van JPN Pay er over:

Is er een probleem met een koop die je hebt gedaan? Dan kan je dit bij Apple melden. Op de volgende website vind je meer informatie: support.apple.com/nl-nl/HT204088

(Opent in een nieuw tabblad).

Dit kan wel, want dit heb ik namelijk gedaan. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • December 29, 2025

Heb je ook de tweede zin geleden van mijn reactie?

Thijmen Horsten
Deelnemer

Heb je ook de tweede zin geleden van mijn reactie?

Ja maar deze aankoop staat niet in mijn aankoopgeschiedenis 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • December 29, 2025

Als je de kosten niet kunt vinden op reportaproblem.apple.com

Controleer of de aankoop misschien met een andere account is gedaan:

Zoek in je e-mail naar de woorden ‘ontvangstbewijs van Apple’ of ‘factuur van Apple’.

Zoek naar een ontvangstbewijs dat overeenkomt met het bedrag waarvoor je een terugbetaling wilt aanvragen.

Kijk op het ontvangstbewijs wat er is gekocht en welke Apple Account daarbij is gebruikt.

Een e-mail met een ontvangstbewijs voor een Apple One-abonnement.

Wanneer je het ontvangstbewijs hebt gevonden

Als het ontvangstbewijs voor iemand uit je ‘Delen met gezin’-groep is en jij het gezinshoofd bent, kun je nog steeds een terugbetaling aanvragen op reportaproblem.apple.com. Tik of klik op de Apple Account-knop en kies ‘Alles’. Je ziet nu alle aankopen die bij je gedeelde betaalmethode in rekening zijn gebracht.

Als het ontvangstbewijs voor een andere Apple Account is, log je met die Apple Account in bij reportaproblem.apple.com.

Als je geen ontvangstbewijs kunt vinden

Als de betaling in behandeling is, kun je nog geen terugbetaling aanvragen. Nadat je het ontvangstbewijs per e-mail hebt ontvangen, probeer je opnieuw een terugbetaling aan te vragen.