Skip to main content
Beantwoord

Mobiele factuur is 11.50 hoger, hoe kan dat?

• June 14, 2023
  • 14 reacties
  • 136 keer bekeken

Goedemorgen, Zojuist factuur ontvangen. Het abonnement wat ik heb afgesloten is 26 euro per maand. Op de factuur staat 37.50. Daar gaat nog wel 4,- vanaf maar dan nog klopt het niet.

Beste antwoord door RBxx

Heb je al op pagina 2 van de factuur gekeken? Daar wordt het bedrag gespecificeerd. De eerste factuur ziet er vaak een beetje anders uit. Hij gaat meestal over een periode die langer is dan één maand, nl. eerst een korte startperiode gevolgd door de eerste hele maand die je (gedeeltelijk) vooruit betaalt. Ook kunnen er eenmalige kosten zijn zoals de aansluitkosten. Vanaf de 2e factuur zie je de standaard afrekening.

Zie de factuur uitleg op de KPN website, waar ook voorbeeld facturen staan (eerste factuur).

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

14 reacties

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • June 14, 2023

Wat staat er op pagina 2 van de factuur? Over welke periode gaat deze factuur? Misschien over 6 of 7 weken?

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 14, 2023

Gaat over een maand: 10 juni tot en met 9 juli.

Van 30 mei tot en met 9 juni rekenen ze 13,-

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • June 14, 2023

Heb je al op pagina 2 van de factuur gekeken? Daar wordt het bedrag gespecificeerd. De eerste factuur ziet er vaak een beetje anders uit. Hij gaat meestal over een periode die langer is dan één maand, nl. eerst een korte startperiode gevolgd door de eerste hele maand die je (gedeeltelijk) vooruit betaalt. Ook kunnen er eenmalige kosten zijn zoals de aansluitkosten. Vanaf de 2e factuur zie je de standaard afrekening.

Zie de factuur uitleg op de KPN website, waar ook voorbeeld facturen staan (eerste factuur).

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 14, 2023

Yes heb ik gedaan, maar het klopt alsnog niet.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • June 14, 2023

Laat dan hier eens pagina 2 van jouw factuur zien (schermafdruk), dan kunnen we het mogelijk verklaren. Poets wel privégegevens zoals telefoonnummer(s) en simkaartnummer e.d. weg.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 14, 2023

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • June 14, 2023

Een typische “eerste factuur”. Niets mis mee.
Jouw abonnement is op 30 mei begonnen met een startperiode van 11 dagen. Daarna is de eerste reguliere factuurperiode begonnen op 10 juni.

Maandbedrag € 37,50 voor 31 dagen betekent ± € 1,21 per dag, maal 11 geeft € 13,31 voor de startperiode.

Vanaf de volgende factuur betaal je alleen nog een hele maand à € 37,50 minus kortingen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 14, 2023

Bedankt voor het meekijken.  Toch lees ik nergens terug dat ik per maand maar 26 euro hoef te betalen. Want dan zou ik uitkomen op een lager bedrag per dag.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • June 14, 2023

Heb je ook een KPN Internet Thuis abonnement geregistreerd op het zelfde adres? Dan moet je het mobiele abonnement wellicht nog aanmelden voor het Combivoordeel van € 7,50 per maand.

https://www.kpn.com/combivoordeel/aanmelden.htm

Daarmee kom je precies op € 26,00 per maand.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 14, 2023

ja die heb ik! nogmaals bedankt voor het meedenken!

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • June 14, 2023

Mooi, graag gedaan.

Het is soms wat puzzelen maar het klopt wel.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Wat fijn om te lezen dat @RBxx je zo goed geholpen heeft, @Keecee1981. 💚

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 15, 2023

@Denise_ ja heel blij mee. Is het nog mogelijk dat de factuur wordt aangepast? Ik heb via belsimpel het abbo afgesloten. Hier wordt niet specifiek aangegeven dat je zelf voor die 7.50 korting moet zorgen. Ik hoor het graag. Alvast bedankt!

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Een reeds uitgebrachte factuur kan niet aangepast worden. Wel vindt op de volgende factuur een verrekening plaats vanaf de datum dat je Combivoordeel aangezet hebt.