Skip to main content
Beantwoord

Mogelijk onjuiste info op kpn.com betreffende retouren SuperWifi punt

• January 31, 2026
  • 15 reacties
  • 152 keer bekeken

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16

Ik wou in de KPN winkel een superwifi punt terugbrengen die ik toch niet nodig had (gekocht via de WiFi Manager).  Eenmaal in de KPN winkel kreeg ik te horen dat ik dit niet via de winkel mocht terugsturen maar via een andere weg (niemand wist welke). Na een hoop overleg over en weer is onder coulance het product teruggenomen. Het is ook raar dat KPN geen pakbon meelevert terwijl je die moet tonen bij het retourneren. 

Nu de vele tijd die ik hier aan kwijt was, als het niet in de winkel mag, waarom staat dit dan als enige optie op kpn.com vraag ik mij af? (https://www.kpn.com/service/administratie/terugsturen#apparatuur-terugsturen/gekocht-via-winkel-monteur-klantenservice-of-wifi-manager)

Beste antwoord door Noordzee

Hoi ​@Chrizziey ,

De winkel was niet goed op de hoogte. De kennisbank geeft de juiste informatie: 

Apparatuur gekocht via de Wifi Manager

Apparatuur dat je gekocht hebt via de Wifi Manager, kan je binnen veertien dagen retourneren in een KPN winkel bij jou in te buurt. Zorg dat je de bestelbevestiging of aankoopbewijs meeneemt.

Latere aanvulling (voor de volledigheid):

Heb je een SuperWifi-punt gehuurd?, dan is de procedure anders.  

Hoe stuur ik apparatuur in bruikleen retour naar KPN?

Heb je jouw abonnement opgezegd of je bestelling geannuleerd? We ontvangen de apparatuur die je in bruikleen hebt graag terug. Je hebt veertien dagen de tijd om je apparatuur gratis terug te sturen.

Breng het pakket naar een PostNL-punt bij jou in de buurt. Laat daar de streepjescode zien die je van ons hebt ontvangen via e-mail of terugvindt in de bestelstatus in MijnKPN.

Bewaar het verzendbewijs goed totdat het pakket bij ons is aangekomen. Dankjewel!

15 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 31, 2026

Het is jouw eigendom, want gekocht (vermeld je).

Zet 'm op Marktplaats zou ik zeggen. 

Een gekocht artikel kan alleen retour langs dezelfde route als de aankoop.

Dus niet in de stenen winkel gekocht kan ie daar ook niet retour. 

Hoe het retour kan bij aanschaf via de wifi manager moet ik je schuldig blijven. 

• January 31, 2026

Als het is gekocht hoeft er inderdaad niks retour naar KPN of aan iemand die deze kan gebruiken geven of verkopen. En anders opsturen naar het algemene retouradres.

Alleen is dat adres blijkbaar niet meer zo makkelijk te vinden.

Ps ​@Chrizziey zit je nog binnen die 14 dagen dan is het heel simpel de tekst is duidelijk genoeg. Laat de winkel medewerkers dit lezen.

Als het bij hetzelfde bedrijf is mag het helemaal niets uitmaken of het via een webshop is gekocht of niet.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • Auteur
  • January 31, 2026

Dus niet in de stenen winkel gekocht kan ie daar ook niet retour. 

Hoe het retour kan bij aanschaf via de wifi manager moet ik je schuldig blijven. 

@PeterG In dat geval klopt de website dan niet 😉. Aangezien die zegt '’via de winkel, monteur, klantenservice of WiFi Manager'’. Ik mijn geval was het via de wifi manager en zou dus volgens de website retour moeten in de winkel. Je krijgt immers ook geen andere optie. 

Via Marktplaats heb ik een hekel aan, komen altijd dubieuze mensen op af die overal een slaatje uit willen slaan (ik ben ook zo eerlijk dat het dan liever weggeef of in de schuur gooi). Daarnaast is dat ook gek, want je hebt immers niet voor niks de wet koop op afstand met 14 dagen bedenktijd. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 31, 2026

Ik gok echt dat de winkel eerder ontwetend was dan dat het niet daar kan. Artikelen gekocht online* en via de monteur kunnen gewoon retour in de winkel. 
*met uitzondering van apparatuurvoorthuis.kpn.com, daar zit een retourformulier bij om het retour te zenden.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 31, 2026

Ik kwam bij zoeken op deze terecht 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 31, 2026

Hoi ​@Chrizziey ,

De winkel was niet goed op de hoogte. De kennisbank geeft de juiste informatie: 

Apparatuur gekocht via de Wifi Manager

Apparatuur dat je gekocht hebt via de Wifi Manager, kan je binnen veertien dagen retourneren in een KPN winkel bij jou in te buurt. Zorg dat je de bestelbevestiging of aankoopbewijs meeneemt.

Latere aanvulling (voor de volledigheid):

Heb je een SuperWifi-punt gehuurd?, dan is de procedure anders.  

Heb je jouw abonnement opgezegd of je bestelling geannuleerd? We ontvangen de apparatuur die je in bruikleen hebt graag terug. Je hebt veertien dagen de tijd om je apparatuur gratis terug te sturen.

Breng het pakket naar een PostNL-punt bij jou in de buurt. Laat daar de streepjescode zien die je van ons hebt ontvangen via e-mail of terugvindt in de bestelstatus in MijnKPN.

Bewaar het verzendbewijs goed totdat het pakket bij ons is aangekomen. Dankjewel!

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • Auteur
  • January 31, 2026

@Noordzee In dat geval moet het personeel van de winkel opnieuw op cursus 😉. De verkoper had 2 collega's gevraagd die allemaal stellig volhielden dat het absoluut niet kon via de winkel maar enkel door terug te sturen. Het mooie was ook nog dat ze eerst zeiden dat ze het wel in konden nemen maar niet konden beloven dat ik mijn geld terug kreeg, ook wel gek. 

Afijn ze hebben na overleg met een 3e collega (iets met scheepsrecht en nadat ik had laten zien dat het de enige optie was) uiteindelijk een losse bon gemaakt en mij die €61,50 retour laten pinnen. 

Alleen is dat adres blijkbaar niet meer zo makkelijk te vinden.

Klopt, ik moest ook nog een ander huurapparaat retourneren, kreeg nooit een mail en moest ergens in de bestelstatus een barcode zoeken om die apparatuur terug te sturen.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 31, 2026

Zat er geen sticker op de achterzijde ​@Chrizziey ?

Staat op elke "huur” Super Wifi als het goed is.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 31, 2026

Klopt, gehuurde apparatuur moet via een Post NL-punt terug naar KPN:

Ik zal voor de volledigheid dit nog even bij mijn eerdere reactie erbij plakken. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 31, 2026

De hele discussie hierboven is zonde van de tijd en onnodig. ​@Chrizziey heeft de apparatuur gekocht en hoeft/kan niet retour naar KPN.

Dit kan naar de lokale kringloop, familie, kennissen, gemeentelijke recycling of een verkoopsite.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 31, 2026

@JanD 

Binnen veertien dagen kun je retourneren via deze procedure.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • Auteur
  • January 31, 2026

Klopt, de superwifi was gekocht, de huurapparatuur waarover ik het had was de soundbox. Die is retour gegaan via een PostNL punt. 

Maar het ging in de basis dus over dat sommige informatie niet bij de winkel(s) van KPN bekend is. Misschien dat een moderator hier een seintje kan doen naar de betreffende winkel dat het dus wel degelijk een geldige procedure is. Hier kan iedereen weer van leren en scheelt een hoop geïrriteerde klanten denk ik ;).

Ik dacht dus omdat ieder in de winkel zo stellig was dat het niet kon, het een informatiefout op kpn.com was. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@Chrizziey. Logisch dat je begint te twijfelen als meerdere winkelmedewerkers aangeven dat ze het niet retour kunnen nemen. Maar je had het al die tijd bij het rechte eind! Binnen de 14 dagen dien je aangekocht apparatuur (behalve als het gaat om de KPN webshop) te retourneren in de winkel en dan dienen ze je het bedrag contact terug te geven of via de pin. Goed dat je standvastig bent geweest en dat het toch is gelukt. 

Het lijkt me inderdaad verstandig om de winkel even op de hoogte te brengen van onze eigen retourregels. Zou je mij via een privébericht kunnen laten weten om welke KPN winkel het gaat (plaats en straatnaam)? Dan kan ik ze een bericht sturen. 

Verder heb ik het bericht van Noordzee gemarkeerd als Best Answer, want daar staat alles in wat je moet weten bij aangekochte apparatuur via de Wifi Manager (of monteur, winkel, klantenservice, MijnKPN).

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • February 2, 2026

@Arjan van KPN de KPN winkels zijn denk ik al zo'n 6 of 8 jaar contact vrij. Dus het is altijd middels retourpinnen

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Ohja, we wonen niet in Duitsland. Is waar ook 😅