Skip to main content
Beantwoord

Mogelijkheid tot verlagen abonnementsgeld binnen huidige contract?

• July 21, 2026
  • 2 reacties
  • 75 keer bekeken

Ik heb momenteel een internetabonnement bij KPN met een snelheid van 100 Mbit/s download en upload. Mijn abonnement loopt volgens mijn gegevens tot 16 januari 2027 en ik betaal hiervoor momenteel €45,35 per maand.

Ik zie echter dat hetzelfde abonnement op dit moment voor €44 per maand wordt aangeboden. Daarnaast zie ik dat een sneller abonnement (200 Mbit/s download en upload) bij een nieuw 24-maandenabonnement gemiddeld zelfs goedkoper uitkomt: de eerste 12 maanden €35 per maand en daarna €45 per maand.

Ik ben tevreden met mijn huidige internetsnelheid en hoef dus niet per se sneller internet. Mijn vraag is vooral of er binnen mijn huidige abonnement mogelijkheden zijn om mijn maandlasten te verlagen, bijvoorbeeld door mijn abonnement aan te passen naar een voordeliger tarief of door gebruik te maken van een aanbieding die ook voor bestaande klanten beschikbaar is.

In deze tijd waarin alle kosten stijgen, probeer ik mijn vaste lasten kritisch te bekijken. Ik ben tevreden over KPN en zou graag klant blijven, maar ik hoop dat jullie kunnen meedenken over een passend voorstel waardoor mijn maandbedrag omlaag kan.

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@GMVDZ ,

Zolang jouw contract nog loopt, kun je voorlopig niets aan de prijs veranderen. 

90 dagen voor jouw contractdatum kun je gebruik maken van een verlengingsvoorstel. Vaak krijg je dan in MijnKPN een tijdelijke korting aangeboden. 

Het is ook mogelijk om jouw abonnement dan te “vernieuwen”, maar dat is in jouw situatie niet interessant want je betaalt nu 45,35 en jij zou dan naar 45,00 gaan. Want bij vernieuwen ga je automatisch naar 200 Mbit/s indien je op glasvezel aangesloten bent. Dan is een tijdelijke korting lucratiever. 

De aanbiedingen voor nieuwe klanten kun je negeren. Want die zijn alleen voor …… nieuwe klanten. 

2 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • July 22, 2026

Hallo ​@GMVDZ ,

Zolang jouw contract nog loopt, kun je voorlopig niets aan de prijs veranderen. 

90 dagen voor jouw contractdatum kun je gebruik maken van een verlengingsvoorstel. Vaak krijg je dan in MijnKPN een tijdelijke korting aangeboden. 

Het is ook mogelijk om jouw abonnement dan te “vernieuwen”, maar dat is in jouw situatie niet interessant want je betaalt nu 45,35 en jij zou dan naar 45,00 gaan. Want bij vernieuwen ga je automatisch naar 200 Mbit/s indien je op glasvezel aangesloten bent. Dan is een tijdelijke korting lucratiever. 

De aanbiedingen voor nieuwe klanten kun je negeren. Want die zijn alleen voor …… nieuwe klanten. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goedemorgen ​@GMVDZ. Welkom op de KPN Community! Ik snap volkomen dat je in deze tijden goed let op de uitgaven. Wat Noordzee aangeeft klopt inderdaad, er zijn specifieke aanbiedingen voor nieuwe klanten en bepaalde verlengkortingen die je kan krijgen wanneer je jouw huidige contract zou verlengen. Het loont dus echt omdat goed door te rekenen om te kijken of je daadwerkelijk goedkoper uit bent! 

Je kan ook altijd even contact zoeken met de klantenservice, dan zetten mijn collega's dat allemaal voor je op een rij en kunnen jullie samen kijken welk abonnement het beste bij jouw wensen aansluit.