Skip to main content
Beantwoord

Na afloop verlengkorting betaal ik meer dan voorheen

• May 14, 2026
  • 5 reacties
  • 65 keer bekeken

Tijd geleden nieuwe maand bedrag gekregen. Wel erg hoog vond ik.

Blijkt dat kennissen die pas klant zijn geworden betalen een stuk minder dan trouwe klanten.

Aardige jonge man gesproken v KPN,daar ging hij zich in verdiepen…..

Ja gelukt,een half jaar lang 6,- per mnd. korting. 36,- totaal,wat een feest !

Maar wat blijkt na dat half jaar moet ik opeens voor mijn vaste telefoon gaan betalen.

Die had ik toch gratis?

Klantenservice kan zoals vaak niets doen…...

Ja,bij het oude abbnmt……..dus nu levenslang meer per mnd.betalen !  NIETS van vermeld dus!

Het ruikt bijna naar oplichting.  Leuk na bijna 40 jaar trouw betalen. 

Hierna kwam het abuse team……..dit verhaal zal ik U besparen maat een drama en een ergenis.

Voor de KPN dit jaar DE KOUDE DOUCHE  bij KASSA.

Admin: bericht aangepast op basis van onze huisregels

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@motorjan, goed dat je hier een topic voor aanmaakt en fijn dat je al wat reacties hebt gekregen. 

Het klinkt alsof je met korting verlengd bent. Je hebt dan een nieuw contract en ik vermoed dat daardoor de vaste telefonie niet meer inbegrepen zit in het abonnement. 
Dat hoeft niet altijd te betekenen dat je duurder uit bent, maar in jouw geval is dit na de kortingsperiode dus wel zo? 

Ik weet niet of je ook een mobiel abonnement bij ons hebt, maar als dit zo is dan ben je hopelijk aangemeld voor de Combivoordelen.
Daarmee krijg je namelijk korting op het mobiele abonnement en kun je ook onderling gratis bellen, ook naar het vaste telefoonnummer. Dat kan in elk geval in de kosten schelen. Ook krijg je dan gratis extra's bij de thuisdiensten. 

Verder ben ik benieuwd, je betaalt na een half jaar meer dan eerst, heb je er dan ook meer voor teruggekregen of is het abonnement verder precies hetzelfde?
Je hebt per mail een bestelbevestiging gekregen, zou je daar een foto van willen delen hier? Daarin staat wat er in het oude abonnement zat en wat er nu in het nieuwe abonnement zit. Ik ben benieuwd naar de verschillen hier.

Poets eventuele privégegevens wel weg wanneer je hier een afbeelding plaatst. 
Ik hoor het graag!

5 reacties

emielstroeve
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7

dit doen alle providers, nieuwe klant? Korting! Heeft niks met oplichting te maken. 

Wat wij als consument moeten doen, is elk jaar overstappen, elk jaar ergens een nieuwe klant! Elk jaar korting!

O, wacht, die korting betalen we uiteindelijk zelf….. iets met koekjes en eigen deeg. Maar ja, we willen-willen-WILLEN korting!

O, en die 40 jaar trouwe dienst, dat is een emo-uitspraak en zegt niks. Ik koop ook al 40 jaar melk bij de appie en krijg nog steeds geen trouwe-klant korting 🙄 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 14, 2026

de oplichting is dat ik na dat hlf jaar meer betaal dan voorheen,lees het even goed voor je reageert…...

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 14, 2026

Beste ​@motorjan en ​@emielstroeve bij bepaalde abonnementen zaten de telefoonkosten in het abo inbegrepen, dat heeft KPN een poosje terug aangepast en werden de abokosten voor de vaste telefoon apart op de factuur vermeld , maar bleef het totaal bedrag gelijk.

Verder is in de loop van dit jaar het vaste telefoonabo duurder geworden, van €3 naar €4 per maand.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 17, 2026

Hi ​@motorjan, goed dat je hier een topic voor aanmaakt en fijn dat je al wat reacties hebt gekregen. 

Het klinkt alsof je met korting verlengd bent. Je hebt dan een nieuw contract en ik vermoed dat daardoor de vaste telefonie niet meer inbegrepen zit in het abonnement. 
Dat hoeft niet altijd te betekenen dat je duurder uit bent, maar in jouw geval is dit na de kortingsperiode dus wel zo? 

Ik weet niet of je ook een mobiel abonnement bij ons hebt, maar als dit zo is dan ben je hopelijk aangemeld voor de Combivoordelen.
Daarmee krijg je namelijk korting op het mobiele abonnement en kun je ook onderling gratis bellen, ook naar het vaste telefoonnummer. Dat kan in elk geval in de kosten schelen. Ook krijg je dan gratis extra's bij de thuisdiensten. 

Verder ben ik benieuwd, je betaalt na een half jaar meer dan eerst, heb je er dan ook meer voor teruggekregen of is het abonnement verder precies hetzelfde?
Je hebt per mail een bestelbevestiging gekregen, zou je daar een foto van willen delen hier? Daarin staat wat er in het oude abonnement zat en wat er nu in het nieuwe abonnement zit. Ik ben benieuwd naar de verschillen hier.

Poets eventuele privégegevens wel weg wanneer je hier een afbeelding plaatst. 
Ik hoor het graag!

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 17, 2026

Ik bewaar geen mails, Na de korting v 6 mnd. ging ik meer betalen omdat het bedrag vd vaste telefoon er bij kwam……

Als ik dit van te voren had geweten had ik niets veranderd ! 

Betaal nu jarenlang vd vaste telefoon,dat had hij moeten zeggen.

Dan was ik daar niet ingetrapt. 

De korting valt hierbij in het niets.

Ik vindt echt dat ik genept ben.