Hallo,
Ik heb gisterochtend gebeld met jullie over Netflix en Amazon Prime, die ik als Extra heb aangevraagd.
Ik heb deze aangevraagd, maar uiteindelijk nog niet gekoppeld, omdat bleek dat:
- Bij Netflix je geen extra accounts kunt meenemen. Daarom hebben we eerst degene geïnformeerd die dit account gebruikt. Onder aan de streep bleek het gecombineerd niet veel goedkoper te zijn. Netflix is dus wel aangevraagd, maar nog niet gestart of gekoppeld.
- Amazon is aangevraagd, maar ook niet gekoppeld, omdat het reeds bestaande Amazon-account eerst moest worden opgezegd. De koppeling kan pas plaatsvinden zodra het huidige abonnement is afgelopen binnen de huidige factureringscyclus.
Wat nu blijkt, is dat beide diensten al vrolijk op de factuur staan. Dat hoort natuurlijk niet. Dit is weer een voorbeeld van pure onkunde. De factureringscyclus zou pas moeten starten zodra het abonnement daadwerkelijk aan de dienst is gekoppeld. Dat was in mijn geval niet zo, en daarom heb ik gebeld. Mij werd verteld dat het in orde zou worden gemaakt, maar ik heb niet het gevoel dat hier iets mee gebeurt.
Ik wil dus graag een correcte aanpassing van de facturatie én vooral dat hier iets aan wordt gedaan om dit in de toekomst te voorkomen bij andere klanten. Het zou eenvoudig moeten zijn om in te bouwen dat de facturatie pas start zodra de dienst ook daadwerkelijk actief is.
Groet,
Stefan