Skip to main content
Vraag

Niet mogelijk om internet en TV facturen per mail ontvangen

Zojuist contact gehad met 0800-0402 betreffende mijn wens om facturen per mail te ontvangen en te horen gekregen dat dit voor de mobiele nummers wel kan maar voor de internet factuur niet.

De logica betreffende deze situatie ontgaat mij volledig. 

Het is ronduit irritant om elke keer te moeten inloggen en facturen te downloaden, zodat die dan weer geupload kunnen worden in de boekhouding. Dat zijn veel teveel handelingen en super irritant voor de boekhoud workflow.

Waarrrrrom?

19 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36553 reacties
  • 17 maart 2025

Hallo ​@Joris Suffuhrt ,

Die bijlagen kosten veel datacapaciteit als je dat naar alle klanten stuurt. Een andere reden kan ik niet bedenken. Alhoewel: Veel klanten zouden elke maand precies dezelfde factuur ontvangen in de bijlage.   

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6916 reacties
  • 19 maart 2025

Hoi ​@Joris Suffuhrt ik kan mij voorstellen dat dit niet optimaal werkt en ik weet niet precies wat de afweging is in deze. Ik heb daarvoor ook geen andere alternatief voor, sorry.

• 3221 reacties
  • 19 maart 2025
Noordzee schreef:

Hallo ​@Joris Suffuhrt ,

Die bijlagen kosten veel datacapaciteit als je dat naar alle klanten stuurt. 

Als klanten ze ophalen via MijnKPN kost het minstens net zoveel capaciteit. Daarbij loggen die klanten ook nog eens allemaal overdag in.

De emails met bijlage zou KPN mooi 's nachts kunnen versturen wanneer het netwerk toch veel minder belast is. Klanten hoeven dan overdag niet meer in te loggen.

De enige reden die ik me kan bedenken is dat heel veel klanten niet meteen online inloggen om hun factuur te bekijken. Dat doen ze vaak pas veel later want dat is extra moeite. Daardoor merken ze veranderingen op de factuur niet of veel later pas op. En dat is meestal in het voordeel van KPN. 

Ik vind het te idioot voor woorden. De hele wereld stuurt facturen gewoon als bijlage. Maar KPN niet.

• 5890 reacties
  • 19 maart 2025

Deze vraag/wens/opmerking zie ik al jaren onregelmatig langskomen hier op dit forum.
Er zal een gedachte achter zitten maar die heb ik nog niet gezien.

wjb
Superuser
  • 74538 reacties
  • 19 maart 2025

KPN wil graag dat abonnees regelmatig gebruik maken van mijnKPN omdat ze op die manier een grotere kans op cross-selling hebben. Het is dus een marketingoverweging die hier aan te grondslag ligt.

PeterG
Superuser
  • 61067 reacties
  • 19 maart 2025

Het is maar 1 × per maand. Of minder vaak, want facturen staan tot 6 maanden nog compleet in MijnKPN. 

Het zijn wel meer handelingen, dat geef ik toe.

Inloggen op MijnKPN en factuur downloaden kost mij zo'n 3 minuten. Die tijd heb je ergens in een maand toch wel even? 🤔🙄

En niemand heeft het erover dat het voor mobielfacturen WEL mogelijk is om de pdf mee te sturen.

ik krijg voor zowel mobiel als voor internet een email.

waarrrrommmm?

en ​@Remco van KPN het melden dat je het ook niet weet is een wat zinloze reactie dacht ik zo.

is er niet een kpner die het wel weet?

wjb
Superuser
  • 74538 reacties
  • 19 maart 2025
Joris Suffuhrt schreef:

En niemand heeft het erover dat het voor mobielfacturen WEL mogelijk is om de pdf mee te sturen.

Ook voor het mobiele abonnement bevat de email geen pdf bijlage van de factuur.

Persoonlijk vind ik dat niet erg maar je zou de abonnee eigenlijk de keuze moeten geven.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4388 reacties
  • 19 maart 2025

Waarom, gaat niemand je hier kunnen vertellen. Het zijn veelal klanten en de moderators op deze community en die maken allemaal geen beslissingen over hoe de processen binnen KPN verlopen.

Maar denk in oplossingen, ik hoor u over boekhouding, en over zowel mobiele / thuis facturen. Is KPN EEN MKB dan niks voor u? Dan heeft u een factuur voor uw bedrijf voor alle diensten die u bij KPN afneemt. Volgens mij kan je dat ook nog eens automatisch koppelen aan uw boekhoud programma zodat je er geen aandacht aan hoeft te geven.

@wjb u is abuis. Dit is nou net mijn initiele klacht.

lees mijn initiële post svp

@Ik_Combineer ik heb een kleinzakelijk abo.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4388 reacties
  • 19 maart 2025
Joris Suffuhrt schreef:

@wjb u is abuis. Dit is nou net mijn initiele klacht.

lees mijn initiële post svp

Dit is een community waar klanten elkaar helpen. Als u een klacht in wilt dienen behoort u dat via een klachtenformulier te doen. Dan wordt dit door KPN behandeld.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4388 reacties
  • 19 maart 2025
Joris Suffuhrt schreef:

Tijd voor een upgrade naar KPN EEN MKB. Dan bent u van dit probleem af.

wjb
Superuser
  • 74538 reacties
  • 19 maart 2025
Joris Suffuhrt schreef:

@wjb u is abuis.

Ik snap dat jouw initiële klacht is dat je geen pdf factuur als bijlage ontvangt.

Ik beaam dat ook en ook voor mijn mobiele abonnement ontvang ik geen pdf factuur als bijlage van de email. Ik kan in miijnKPN ook nergens instellen dat ik die pdf factuur bijlage wel wil ontvangen.

Ik trek de stelling dus zelfs in twijfel dat dit bij mobiele abonnementen wel zou kunnen.

@wjb prima hoor, trek maar in twijfel. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36553 reacties
  • 20 maart 2025

@Joris Suffuhrt 

Je bent waarschijnlijk afhankelijk van de medewerker van de klantenservice. Als je een goede medewerker treft en je hebt een leuk gesprek waarin je vriendelijk blijft, dan willen ze vaak net iets meer voor jou regelen. Probeer het gewoon nog eens via de klantenservice. 

Hier ga je sowieso niet verder komen. De moderators doen dit soort aanpassingen niet.

Ik_Combineer schreef:
Joris Suffuhrt schreef:

Tijd voor een upgrade naar KPN EEN MKB. Dan bent u van dit probleem af.

Ah, dat is dus de oplossing. Betaal meer voor hetzelfde

Noordzee schreef:

@Joris Suffuhrt 

Je bent waarschijnlijk afhankelijk van de medewerker van de klantenservice. Als je een goede medewerker treft en je hebt een leuk gesprek waarin je vriendelijk blijft, dan willen ze vaak net iets meer voor jou regelen. Probeer het gewoon nog eens via de klantenservice. 

Hier ga je sowieso niet verder komen. De moderators doen dit soort aanpassingen niet.

bij klantenservice wordt ik altijd supervriendelijk geholpen. leuke gesprekken met aardige dames en heren, die mij helaas moeten vertellen dat het voor mobiel wel mogelijk is (hebben ze nu aangezet) maar voor internet/TV factuur niet. Op mijn vraag waar ik hierover een klacht kan indienen, kreeg ik een link naar de community. Maar ja, dat is blijkbaar net facebook dus geen optie is me nu wel duidelijk. 

Dank voor je reactie 👍🏻. over en uit.

• 3221 reacties
  • 20 maart 2025
wjb schreef:
Joris Suffuhrt schreef:

@wjb u is abuis.

Ik trek de stelling dus zelfs in twijfel dat dit bij mobiele abonnementen wel zou kunnen.

Ik krijg van 1 mobiel abonnement de factuur ook nog per bijlage.

Iets meer dan een jaar geleden verlengd. Dus het is geen superoud abonnement ofzo.

Reageer