Skip to main content
Beantwoord

Niet tevreden met de maandelijkse kosten van het KPN abonnement

• May 27, 2025
  • 22 reacties
  • 205 keer bekeken

Waarom moet ik per maand 70 euro betalen voor alleen internet plus tv? En waarom kan ik nergens een mailadres vinden om deze vraag te stellen aan de klantenservice?

Beste antwoord door Raspberry

Nou dat is 20 jaar geleden toen waren de prijzen anders en onderling gelijk.

Je kunt prijzen van 20 jaar geleden niet vergelijken met de huidige prijzen. Dat is totaal onrealistisch. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

22 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 27, 2025

Waarom moet ik per maand 70 euro betalen voor alleen internet plus tv? En waarom kan ik nergens een mailadres vinden om deze vraag te stellen aan de klantenservice?

Bij youfone kost dit 23 euro

Leen59
Wijsgeer
  • May 27, 2025

Dat wist je toch toen je klant werd?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 27, 2025

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • May 27, 2025

Bij youfone kost dit 23 euro

Weet je dit zeker? Dan direct overstappen dan maar. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • Antwoord
  • May 27, 2025

Je kunt prijzen van 20 jaar geleden niet vergelijken met de huidige prijzen. Dat is totaal onrealistisch. 

Leen59
Wijsgeer
  • May 27, 2025

Nieuwe klanten krijgen de eerste tijd overal flink korting. Na die periode verschillen de prijzen echt niet zo veel.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 27, 2025

Hallo ​@Henkkk ,

Je kunt jouw abonnement (mits contractvrij) met onmiddellijke ingang vijftien euro goedkoper maken door te verlengen. Internet + TV voor 55 euro per maand. 

Dat kan telefonisch via de klantenservice. Het kan ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

En de klantenservice is inderdaad niet per e-mail te bereiken. Dat is veel te inefficiënt. Ze zijn wel te bereiken per telefoon, X en Facebook.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 27, 2025

Nee inderdaad waarom zakken prijzen door de marktwerking bij mobiele telefonie, en stijgen ze bij tv + internet bij Ziggo en Kpn?

Leen59
Wijsgeer
  • May 27, 2025

Omdat dat goed verdient en er weinig keuze is….

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • May 27, 2025

Nee inderdaad waarom zakken prijzen door de marktwerking bij mobiele telefonie, en stijgen ze bij tv + internet bij Ziggo en Kpn?

Geloof je het zelf? Prijzen zakken!? 

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • May 27, 2025

Je zegt Bij youfone kost dit 23 euro, maar welk pakket krijg je dan voor  internet en televisie ​@Henkkk ?

Leen59
Wijsgeer
  • May 27, 2025

Je moet idd wel goed vergelijken wat je precies krijgt.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Je zegt Bij youfone kost dit 23 euro, maar welk pakket krijg je dan voor  internet en televisie ​@Henkkk ?

Dit zijn tijdelijke kortingen vanuit Youfone.
Bij 1-jarig contract de eerste 6 maanden en bij een 2-jarig contract de eerste 8 maanden.
Na deze kortingsperiode, liggen de prijzen rond die van moederbedrijf KPN, het kan een euro schelen afhankelijk van het gekozen abonnement.

Men moet zich niet blindstaren op de kortingsperiode, maar de reguliere tarieven die je daarna gaat betalen, die bedragen moet je dan gaan vergelijken met de reguliere tarieven bij andere providers.
Dan heb je pas een goed en eerlijk beeld.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 28, 2025

Dat komt door prijsindexatie. Als je regelmatig verlengt en overstapt op de huidige propositie, dan betaal je de prijzen die nieuwe abonnees ook betalen na hun tijdelijke kortingsperiode. 

Heb je al op de link uit mijn eerste reactie geklikt? Dan kun je zelf zien hoeveel je kunt besparen…..

Hallo ​@Henkkk ,

Je kunt jouw abonnement (mits contractvrij) met onmiddellijke ingang vijftien euro goedkoper maken door te verlengen. Internet + TV voor 55 euro per maand. 

Dat kan telefonisch via de klantenservice. Het kan ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • May 28, 2025

Tja, zo kan ik het ook, actieprijzen vergelijken met reguliere tarieven tussen de verschillende aanbieders. Wat ik dus al eerder zei, totaal onrealistisch. Lekker makkelijk scoren. Dit is jezelf voor de gek houden. Staar je dus niet blind op een korting, al klinkt het supervoordelig, maar wat je in rekening krijgt na het verlopen van de kortingsperiode.

Dus succes met het maken van een door jou gewenste keus ​@Henkkk

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • May 28, 2025

Verder mist het goedkoopste pakket van youfone o.a. terug kijken of pauzeren. Ook zijn er minder tv kanalen beschikbaar. Dus dat is echt wel appels met peren vergelijken. (Net zoals dat de reguliere prijs wordt vergeleken met een actie periode)

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Tja, zo kan ik het ook, actieprijzen vergelijken met reguliere tarieven tussen de verschillende aanbieders. Wat ik dus al eerder zei, totaal onrealistisch. Lekker makkelijk scoren. Dit is jezelf voor de gek houden. Staar je dus niet blind op een korting, al klinkt het supervoordelig, maar wat je in rekening krijgt na het verlopen van de kortingsperiode.

Dus succes met het maken van een door jou gewenste keus ​@Henkkk

Helemaal met je eens ​@Raspberry 
Ik zal zelf altijd de reguliere (normale) tarieven met elkaar vergelijken, en de korting van de eerste maanden is alleen maar meegenomen, maar meer ook niet.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 28, 2025

De prijzen zijn niet gestegen. Eerder gedaald. Mits je je abonnement af en toe vernieuwd. Wat met een oud abonnement is er ook al tig keer prijscorrectie overheen gegaan. 

En over gedaald gesproken:

In 2012 had ik 50 Mb/s (en 5 Mb/s up), met 36 zenders (alleen SD, HD kostte toen nog extra) én vast bellen voor € 80,--. Nu betaal ik zo'n € 72,-- . Meer snelheid, veel meer zenders, HD(!) én pluspakket erbij.

Als je nu VERNIEUWD (niet verlengd) dan kan dat zijn:

100 Mb/s (42,50) + KPN TV (12,50, 60 zenders Basis HD) + vaste telefoon (3,--) = € 58,--.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • May 29, 2025

Goedemorgen ​@Henkkk , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community!

Zie dat je al veel goede reacties hebt mogen ontvangen en ik kan eigenlijk weinig toevoegen aan de dingen die hier al zijn gezegd. Het antwoord van ​@Raspberry heb ik gemarkeerd als 'best answer' omdat dit de lading het beste dekt, prijzen van 20 jaar geleden vergelijken met de prijzen van tegenwoordig is inderdaad totaal onrealistisch. Mocht je trouwens ooit weer contact met ons zoeken, weet dan ook dat het tegenwoordig mogelijk is om zelf een belafspraak in te plannen met onze Helpdesk. Hopelijk weet jij waar je aan toe bent en wat je opties zijn. Mocht je toch nog verdere of aanvullende vragen hebben, laat het dan ook vooral weten!

• May 30, 2025

De prijzen van mobiele abonnementen zijn al jaren redelijk stabiel wat veranderd is de hoeveelheid data en belminuten die je erbij krijgt.

Zo ook het vast internet het instap bedrag ligt al sinds 2015 tussen de 40 en 45 euro met steeds hogere snelheden. TV bij KPN was jaren €10,00, nu betaal ik iets meer dan elf euro en nieuwe klanten €12,50.

Wat Youfone betreft die hebben een tijdelijke 50% actie. Vandaar dat lage bedrag. Na die korting is het ook minimaal € 48,00 uitgaande van 50 Mb en TV Standaard dus geen terugkijken wat bij KPN standaard is.

• May 30, 2025

De prijzen van mobiele abonnementen zijn al jaren redelijk stabiel wat veranderd is de hoeveelheid data en belminuten die je erbij krijgt.

Inderdaad. Dat dacht ik ook. De hoeveelheid data en belminuten zijn voornamelijk flink omhoog gegaan. Maar als je nu eens een abonnement neemt zonder data, of met een hele kleine bundel, dan is daarvan de prijs weldegelijk omhoog gegaan. 10 jaar geleden had je nog een abonnement zonder data bij KPN onder de 10 euro. Nu is dat minimaal € 11,50. En een kleine bundel van 1 of 2 GB is niet eens meer mogelijk bij KPN. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 30, 2025

KPN heeft voor mobiel ook nog een budget afdeling. Dat is Simyo ​@Marlon92 .

Voor € 7 heb je

2 GB per maand (wordt gratis verdubbeld bij ook kpn vast internet) € 1

400 minuten bellen per maand (of sms) € 6

Nadeel bij hen. Je data loopt vrolijk door bij overschrijden van de bundel maar dan tegen kosten. Dat kost € 0,15 per MB. Lijkt weinig maar tikt flink aan. 1 GB is dan bijvoorbeeld € 150,00! 

Je kunt het gebruik buiten de bundel wel blokkeren; gratis op je toestel (instellen dat na 2 GB mobiel internet stopt) of tegen € 0,50 extra abonnementskosten bij hen.

Geen idee of je daar tijdens de looptijd je bundel kunt aanpassen.

Zij hebben geen bundels voor buiten de EU!
Buitenland met Simyo: https://www.simyo.nl/klantenservice/roaming .

En voor bijvoorbeeld een 4G toestelletje met alleen bellen/sms, als de Nokia 110 4G, haal je die bundel weg en houdt je dus slechts € 6 per maand over voor het abonnement.