Skip to main content
Beantwoord

Niet tevreden met verlengaanbod dat door KPN is gedaan

• July 21, 2025
  • 15 reacties
  • 222 keer bekeken

Eind juni mijn KPN internet abonnement opgezegd (aansluiting wordt dus over enkele dagen afgesloten). Daarna ben ik met vakantie gegaan en las bij terugkomst een email van KPN met daarin de volgende paragraaf:

Kunnen we je nog overhalen?
Natuurlijk willen wij je liever als klant behouden. Wij hebben aantrekkelijke aanbiedingen voor jou als vaste klant. Heb je interesse? Bel dan gratis naar 0800-0402. Dan kunnen wij je opzegging probleemloos annuleren en jouw abonnement omzetten naar de aanbieding van je keuze.

Aangezien ook mijn telefoonabonnement aan verlenging toe is, heb ik gebeld voor een aanbod voor zowel internet als mobiel.

Echter wat bleek:

• Mobiel: Wil ik een vergelijkbaar abonnement, dan ben ik duurder uit
  • Internet: Ik kreeg geen aanbod omdat ik al had opgezegd en moest dus eerst de opzegging annuleren en pas na 24 uur kan ik terugbellen voor een aanbod. Ga ik dan niet akkoord met het aanbod, dan heb ik weer een opzegtermijn van één maand.

Ondanks dat het een correct en vriendelijk gesprek was, ben ik hier natuurlijk niet mee geholpen aangezien de - naar mijn mening - onervaren medewerker aangaf dat “dit nu eenmaal de regels zijn”. 

Daarom mijn vraag of ik op een andere manier in contact te komen met een ervaren persoon van de KPN klantenservice die mee kan denken in oplossingen en een goed (persoonlijk) aanbod kan doen voor zowel internet als mobiel.

PS

Ik kan online ook niet opteren voor een verlengactie, aangezien ik “nog een lopende bestelling” heb. 

Beste antwoord door Joep1965

Dat laatste denk ik ook. De klantenservice heeft veel medewerkers en daar kan natuurlijk een minder ervaren kracht tussen zitten. Nog een keer proberen. Of....een nieuwe abonnement afsluiten op naam van een partner indien die er is. Dan kan je de nieuwe klant aanbieding gebruiken. Die is ALTIJD het aantrekkelijkst😉.

15 reacties

• July 21, 2025

Waarom ga je niet gewoon een jaartje naar een andere provider? Je hebt opgezegd, dus dat was je al van plan. Gewoon doen. Bij KPN ga je echt nooit de korting krijgen die je bij een andere provider het eerste jaar gaat krijgen.

Bij KPN ga je 5 euro korting krijgen voor 6 maanden. Meer niet waarschijnlijk. Dat is gewoon een lachertje. Je ziet nu al dat ze je aan het lijntje zitten te houden met "eerst de opzegging annuleren". Gewoon wegwezen dus. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • July 21, 2025

Inderdaad, je hebt opgezegd met wat voor een reden dan ook. En waarom zou je nu wel willen blijven bij KPN? Een andere aanbod ga je hoe dan ook niet krijgen via het Forum. Stap gewoon over als je maximaal wil profiteren! 

• July 21, 2025

Er zijn echt enorm veel mensen die opzeggen met de verwachting dat KPN dan plots met een supergoed aanbod komt. Dat trucje werkte vroeger. Maar dat is wel voorbij inmiddels. KPN is ook niet gek.

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • July 21, 2025

Opgezegd , en dan er niet mee eens zijn . 

• Auteur
  • Topper
  • July 21, 2025

Natuurlijk kan ik overstappen, maar dat was de vraag niet

Opgezegd , en dan er niet mee eens zijn . 

Geen idee wat je hier mee bedoelt!

Ik heb opgezegd en kreeg toen de email dat ik kon bellen voor een aanbod en aangezien mijn mobiele abonnement ook aan vervanging toe is heb ik gebeld om te zien welk aanbod men mij kon doen voor verlenging van zowel internet als mobiel.

Wat ik vreemd vind is dat ik eerst de opzegging voor het internet moet annuleren en 24 uur terug moet bellen voor een nieuw aanbod. Mijn ervaring met de KPN klantenservice is dat het heel erg bepalend is hoe ervaren (of wellicht welke bevoegdheden) de persoon is/heeft die je aan de telefoon krijgt.

De vraag is dus feitelijk, hoe kom je in contact met zo'n ervaren persoon.

Overstappen kan altijd nog, maar dat is dus niet de vraag.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 21, 2025

De vraag is dus feitelijk, hoe kom je in contact met zo'n ervaren persoon.

Beste ​@MarcRX gewoon bellen met 0800 0402, X of Facebook of een terugbelafsapraak maken, zie onderstaande link:

https://www.kpn.com/service/ugs?icid=contact:cd=community&campaignid=so:c=merk-community

Dit forum is geen KPN helpdesk, dus hier kun je niet verder geholpen worden aangaande abo verlengen e.d..

Succes.

• July 21, 2025

Als je nu nog niets geregeld hebt bij een andere provider, dan zou ik daar toch maar mee opschieten. Want een andere provider heeft vaak toch wel een dag of 10 nodig om je aan te sluiten.

• Auteur
  • Topper
  • July 21, 2025

Als je nu nog niets geregeld hebt bij een andere provider, dan zou ik daar toch maar mee opschieten. Want een andere provider heeft vaak toch wel een dag of 10 nodig om je aan te sluiten.

Zoals in het openingsbericht te lezen valt, heb ik dus moeten verlengen om na 24 uur terug te kunnen bellen voor een aanbod. Dus er is geen haast. En een andere aansluiting (bijv. Odido Klik&Klaar is binnen 2 dagen geregeld).

• Auteur
  • Topper
  • July 21, 2025

Even voor alle duidelijkheid:

• Eind juli zeg ik mijn internetabonnement op (1 maand opzegtermijn) en tijdens dat gesprek krijg ik geen nieuw aanbod;
  • Dan volgt er een email met de bevestiging van opzegging waarin tevens staat dat, indien ik interesse heb in een nieuw aanbod, ik naar 0800 - 0402 kan bellen
  • Dan bel ik (aangezien ik toch nieuwsgierig ben en mijn mobiel ook verlengd kan worden) en dan blijkt dat ik eerst de opzegging moet annuleren en de volgende dag terug kan bellen voor een aanbod. Mocht dit aanbod mij niet aanspreken, dan moet ik opnieuw opzeggen met een maand opzegtermijn.

Ik zet echt mijn twijfels bij deze gang van zaken en men zou kunnen veronderstellen dat dit een vreemde manier van klantenbinding is (al is het maar voor één maand langer), maar ik denk dat het met de onervarenheid van de KPN medewerker te maken had.

• July 21, 2025

Ik snap niet dat je zo moeilijk doet en dat je niet gewoon overstapt. 

Zoals in het openingsbericht te lezen valt, heb ik dus moeten verlengen ...

Je doet dus precies wat ze bij KPN willen. Heb je nu een nieuw jaarcontract? 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • Antwoord
  • July 21, 2025

Dat laatste denk ik ook. De klantenservice heeft veel medewerkers en daar kan natuurlijk een minder ervaren kracht tussen zitten. Nog een keer proberen. Of....een nieuwe abonnement afsluiten op naam van een partner indien die er is. Dan kan je de nieuwe klant aanbieding gebruiken. Die is ALTIJD het aantrekkelijkst😉.

• Auteur
  • Topper
  • July 25, 2025

Ik snap niet dat je zo moeilijk doet en dat je niet gewoon overstapt. 

Zoals in het openingsbericht te lezen valt, heb ik dus moeten verlengen ...

Je doet dus precies wat ze bij KPN willen. Heb je nu een nieuw jaarcontract? 

De keuze is hier erg beperkt:

• Er is geen glasvezel en dat komt er voorlopig ook niet;
  • Odido klik en klaar werkt erg beperkt, zodra je er een netwerk achter de modem hangt klapt alles er regelmatig uit (bekend probleem, aangezien het nog in de kinderschoenen staat);
  • COAX: Een van de vorige bewoners heeft de coax kabel “in” de buitenmuur afgeknipt en herstel hiervan is op mijn kosten gaf o.a. Delta aan;
  • DSL blijft over en toen bleek dat KPN als enige 200 down aanbiedt de rest 100.

En nee, ik zit nu niet aan een nieuw jaarcontract vast…..feitelijk moet ik mijn contract met één maand verlengen om een aanbod te kunnen krijgen.

• Auteur
  • Topper
  • July 25, 2025

Ik wist niet dat dat mogelijk is. Want dan zij inderdaad een nieuw contract afsluiten.

Complimenten Joep, jij bent de enige die tot nu toe met een echte oplossing komt.

• July 25, 2025

De keuze is hier erg beperkt:

Waarom heb je dan überhaupt opgezegd? 

• COAX: Een van de vorige bewoners heeft de coax kabel “in” de buitenmuur afgeknipt en herstel hiervan is op mijn kosten gaf o.a. Delta aan;

Een COAX kabel herstellen kan je zo ongeveer zelf als je een beetje handig bent. Dat kan haast niet moeilijk zijn.

Of....een nieuwe abonnement afsluiten op naam van een partner indien die er is. 

Let op dat je die partner dat abonnement ook daadwerkelijk zelf af laat sluiten. Met zijn of haar eigen rekeningnummer en andere achternaam dan die van jou. 

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Beste ​@MarcRX, goed dat je je vraag op de community stelt! Ik zie dat je hier al een poosje een account hebt, leuk om te zien💚.

Op het moment dat je jouw opzegging annuleert, krijg je niet meteen een nieuw contract. Wel is het zo dat je vanaf dat moment weer één maand opzegtermijn hebt inderdaad. Je kunt een dag later direct contact opnemen voor een nieuw verlengaanbod. Dit verlengaanbod zal anders zijn dan een welkomstaanbod. Dat doen we echt eenmalig als je nieuwe klant wordt op een voor jou nieuw adres. Het advies om je abonnement op te zeggen en je partner het opnieuw aan te laten vragen, is dan ook niet de bedoeling. 

Naast kortingen, hebben we ook KPN Combivoordeel. Hierbij krijg je, als je mobiel en internet combineert, sowieso Netflix cadeau. Daarnaast zijn er andere voordelen die je van ons krijgt. Daarnaast vind je in de MijnKPN app onder de tegel ‘Voor Jou’ gave extraatjes, deals en inspiratie. Zo kan je een kaartje via Kaartje2go versturen op onze kosten, maak je kans voor tickets voor festivals of bijvoorbeeld Dierenpark Amersfoort. 

Kortom: als je tevreden bent met onze producten en diensten, dan zou ik zeker opnieuw contact met ons opnemen. Je kunt makkelijk een belafspraak maken en wij bellen je dan terug wanneer het jou uitkomt. Ik hoop dat we er dan samen uitkomen!