Skip to main content

Onbekend NBA abonnement via KPN Pay afgesloten en geen terugbetaling

• May 22, 2026
  • 1 reactie
  • 20 keer bekeken

Mensen doe het alsjeblieft niet KPN Pay. 
bij mij werd ineens geld afgeschreven voor een extra NBA abonnement die ik nooit heb genomen. 
KPN is stellig, moest bij mij liggen en ik krijg niks terug. 
KPN Pay heeft geen enkele nut en is niet waterdicht. kPN activeert schijnbaar zonder klant verzoek KPN Pay op je abonnement en je kunt zo opgelicht worden met deze onveilige dienst!

KPN bedankt!

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

1 reactie

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Mike325 . Welkom hier.

Hi, ik snap dat dit erg vervelend overkomt als je ineens kosten ziet voor een abonnement dat je zelf niet bewust hebt afgesloten.

Wel is het belangrijk om even goed uit te leggen hoe KPN Pay werkt, omdat daar soms misverstanden over ontstaan. KPN Pay activeert namelijk niet zelfstandig abonnementen of aankopen zonder handeling vanuit een klantaccount of apparaat dat toegang heeft tot het abonnement.

Voor een aankoop via KPN Pay moet altijd een actie plaatsvinden, bijvoorbeeld:

-via een ingelogd KPN ID

-via een gekoppeld apparaat

-via een bevestiging op een tv-ontvanger

-of doordat iemand met toegang tot het account of huishouden de aankoop heeft gedaan.

Het systeem zet dus niet uit zichzelf zomaar betaalde diensten aan. Er moet altijd een gebruikershandeling achter zitten. Dat betekent overigens niet automatisch dat je het bewust zelf gedaan moet hebben. Soms blijkt achteraf dat een gezinslid, partner, kind of iemand met toegang tot het account dit heeft geactiveerd zonder dat direct duidelijk was wat er bevestigd werd. Moderne apps maken dat helaas soms verwarrender dan nodig.

KPN Pay zelf is vooral bedoeld als betaalmethode om diensten eenvoudig via de KPN factuur af te rekenen. Het is dus niet iets dat willekeurig producten toevoegt zonder invoer van een gebruiker.

Als u wilt voorkomen dat dit nog eens gebeurt, kun je KPN Pay laten blokkeren of aankoopmogelijkheden beperken. Dat geeft vaak wat extra rust.