Skip to main content
Beantwoord

Onbekende betaling via KPN Pay

• October 15, 2025
  • 4 reacties
  • 42 keer bekeken

Goedemiddag,

Ik vraag om hulp voor een probleem dat zich sinds Februari dit jaar voordoet.
Ik kom er sinds kort achter dat op mijn KPN Factuur bij online aankopen een abonnement loopt waar ik niks van af weet. Het gaat om een Microsoft 365 14-dagen proefperiode die elke maand word opgeteld bij mijn abonnement.

Ik heb twee Microsoft accounts, één voor werk en één voor privé. Beide accounts hebben geen actieve abonnementen lopen. In mijn Apple store / account vind ik ook geen actieve abonnementen.

Nou is het ook nog zo dat mijn KPN Pay uitgeschakeld was tot vandaag. Ik probeerde het te activeren om te kijken of ik dan misschien alles uit kon zetten. Waar de autorisatie vandaan komt voor de Microsoft proefperiode is mij dus onbekend.

Ik zie graag een reactie tegemoet, 
Met vriendelijke groet,
Luca

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Luca DW en welkom bij de KPN Community. Goed dat je dit navraagt want ik kan me voorstellen dat je verbaasd opkijkt van deze kosten steeds, zeker als je zelf geen abonnement af hebt gesloten. 

Heb je inmiddels al contact gehad met Microsoft en is daar een oplossing gevonden toevallig? 
Als ze het account waar het om gaat kunnen vinden dan kan het via die weg hopelijk snel stopgezet worden.

Zo niet, zou je dan willen controleren of er geen andere Apple Store of Google Play store accounts actief zijn? Misschien gezinsleden die per ongeluk een abonnement hebben afgesloten via de KPN factuur? 
KPN Pay is alleen actief wanneer er voor deze betaalmethode is gekozen in de app stores, dus het zou zeker niet zomaar actief moeten zijn. 

4 reacties

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • October 15, 2025

​@Luca DW het lijkt mij het beste dat je belt met de klantenservice 0800-0402 en inspreken dat je medewerker wilt spreken 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 15, 2025

Bedankt ​@jimny 

De medewerker heeft me doorverwezen om het probleem op te lossen met Microsoft.

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • October 15, 2025

Bedankt ​@jimny 

De medewerker heeft me doorverwezen om het probleem op te lossen met Microsoft.

Graag gedaan en succes met het oplossen met Microsoft 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 16, 2025

Hi ​@Luca DW en welkom bij de KPN Community. Goed dat je dit navraagt want ik kan me voorstellen dat je verbaasd opkijkt van deze kosten steeds, zeker als je zelf geen abonnement af hebt gesloten. 

Heb je inmiddels al contact gehad met Microsoft en is daar een oplossing gevonden toevallig? 
Als ze het account waar het om gaat kunnen vinden dan kan het via die weg hopelijk snel stopgezet worden.

Zo niet, zou je dan willen controleren of er geen andere Apple Store of Google Play store accounts actief zijn? Misschien gezinsleden die per ongeluk een abonnement hebben afgesloten via de KPN factuur? 
KPN Pay is alleen actief wanneer er voor deze betaalmethode is gekozen in de app stores, dus het zou zeker niet zomaar actief moeten zijn.Â