Skip to main content
Vraag

Onduidelijke e-mail van KPN met verzoek om een betaling te doen

• April 9, 2025
  • 3 reacties
  • 38 keer bekeken

Ik ontvang regelmatig onduidelijke mails van KPN. Ik heb nu een mail over een betaling die ik moet doen, zelfs met Ideal link er in. Ik kan een naam terug vinden, niet die van mij. Maar dat geeft ook geen inzicht. Volgens KPN heeft een persoon maar 1 zaak met KPN te regelen. Helaas ben ik een IT-er en moet vaak voor mijn klanten aansluitingen regelen, omdat dit bijna ‘hogere wiskunde’ is geven veel mensen aan. Maar ook als ik netjes account gegevens gebruik van een directeur bijvoorbeeld komen daar onduidelijk mailtjes binnen. Waarschijnlijk verwachten ze niet dan 1 persoon zowel prive als zakelijk een aansluiting kan hebben. Laat staan meerdere BV's met meerdere locaties. Ik ben gelukkig geen pandjes baas want dan is KPN geen fijne partnerm, denk ik
KPN geeft zo veel aandacht aan communicatie dat het wel vreemd is dat dit nooit aandacht krijgt. Juiste een veel gebruiker wil je toch het gemak bieden….

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Komen de e-mails dan wel daadwerkelijk van KPN  ​@A3aanS? Zijn het geen spamberichten die van een andere afzender afkomstig zijn? Mocht je twijfelen dan kan je contact zoeken met de klantenservice. . Dat kan  via een terugbelafspraak op een moment dat jou dat uitkomt. kan ook via Facebook of X! 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 11, 2025

Hi Remco,

Dank je voor de serieuze reactie. Dat is ook het eerste wat ik dacht en ben de linkjes in de mail gaan controleren. Deze wijzen allemaal naar de echte kpn.com site. Het genoemde rekening nummer is van kpn (NL41INGB0000467598). In de mail wordt verzocht om zelf in te loggen met een persoonlijke code. Ook wordt een klantnummer genoemd: 9112186688. 

Als ik de link open kom ik op de kpn.com/service website. Waar hetzelfde bedrag genoemd wordt. (€23,27). Ik verwacht dat ook dit dit bedrag daadwerkelijk verschuldigd is aan KPN. En waarschijnlijk kan kpn met het klantnummer ook de naam van de BV en het adres vertellen. Maar de ervaring leert dat het bij de servicedesk van de Kpn het altijd drukt is. Ook heb ik daar nog vaak een ‘van het kastje naar de muur’ beleving. Maar stel dat ik daar iemand aan de lijn heb die mij direct verteld wat de naam van de BV en het bijhorende adres is dan had dit toch ook gewoon in de mail of op de persoonlijke betaal link kunnen staan. Als dat om privacy redenen niet mag, dan zal het ook niet telefonisch worden gegeven, aangezien ik alleen met de gegevens uit de mail mezelf kan identificeren. En zou iedereen dan met deze mail kunnen. 

Maar wellicht geeft de terugbel afspraak toch de juiste oplossing. die ga ik zo proberen.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ja dat lijkt dan legitiem inderdaad. Maar ik ben ook van de school voorkomen is beter dan genezen. Ik hoop dat de terugbelafspraak je dan snel duidelijkheid verschaft en mocht je nog vragen voor mij hebben laat het dan weten.

Â