Skip to main content
Beantwoord

Ongewenste reclame van KPN via de post. Hoe kom ik er vanaf?

• February 3, 2026
  • 4 reacties
  • 57 keer bekeken

Ik kreeg reclame van de KPN die geadresseerd is aan de bewoners en dan mijn adres. Ik sta ingeschreven in het postfilter. Postfilter geeft een voorbeeld brief om te versturen via email. Maar de KPN is niet bereikbaar via email, volgens het antwoord van de chatbox. Ik heb een mobiel abonnement. Ik wil geen andere diensten van de KPN. En dus ook niet steeds die reclame met aanbiedingen of wat ook is gebeurd, 4 x iemand aan de deur om een abonnent te verkopen. Hoe kan ik van deze ongewenste reclame afkomen?

Beste antwoord door JanD

Beste ​@wil51 binnen MijnKPN kun je ook aangeven via welke media je wel of geen reclame van KPN wilt ontvangen.

Stel dit in voor zowel je thuisabo als je eventuele mobiele abo's.

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • February 3, 2026

Beste ​@wil51 binnen MijnKPN kun je ook aangeven via welke media je wel of geen reclame van KPN wilt ontvangen.

Stel dit in voor zowel je thuisabo als je eventuele mobiele abo's.

• Auteur
  • Slimmerik
  • February 3, 2026

Ik ga dat bekijken. Maar de reclame staat niet op mijn naam. Is geadresseerd aan de bewoners 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 3, 2026

Ik ga dat bekijken. Maar de reclame staat niet op mijn naam. Is geadresseerd aan de bewoners 

Dan kun je dat soort reclame alleen voorkomen via de bekende brievenbusstickers vermoed ik, maar het ongewenste geadresseerde via wat ik eerder schreef.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 3, 2026

Dan kun je dat soort reclame alleen voorkomen via de bekende brievenbusstickers vermoed ik, maar het ongewenste geadresseerde via wat ik eerder schreef.

Nee, dat is juist waarom bedrijven post versturen geadresseerd aan “de bewoners”. De brieven­bus­stickers gelden alleen voor niet-geadresseerde huis-aan-huis bezorgde rommel. Het zou netjes zijn als KPN zich aan Postfilter houdt.

Maar de KPN is niet bereikbaar via email

Fijn hè. 😪