Skip to main content
Vraag

Online aankopen KPN Pay niet door mij gedaan

• January 20, 2026
  • 5 reacties
  • 40 keer bekeken

Bij mij precies hetzelfde verhaal. Er wordt via schimmige partijen geld afgeschreven via KPN PAY op het telefoonnummer terwijl KPN PAY is UITGESCHAKELD. KPN neemt geen verantwoordelijkheid en controleert niet op onrechtmatige boekingen. Ik boek de incasso van KPN terug en ga aangifte doen van fraude. 

@KPN: graag een passende oplossing om deze achterdeur dicht te zetten voor jullie klanten. Als deze niet komt, stap ik met internet, 4 mobiele nummers, iTV over naar een andere aanbieder

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je gemaakt

5 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 20, 2026

Het gaat om E-Bill.mobi en NBA PASS

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Beste ​@wsleumer, welkom op de community! Wat jammer om te lezen dat je hier tegenaan gelopen bent! KPN Pay kan je in de online store van Apple of Google uit- en aanzetten. Echter kan je KPN Pay ook buiten deze stores gebruiken. Zoals bijvoorbeeld bij E-Bill.mobi. E-Bill.mobi is een dienst waarmee bedrijven en organisaties hun diensten, zoals abonnementen of producten af kunnen rekenen via de telefoonrekening. Kijk op e-bill.mobi  om je abonnement te stoppen. Je kunt met hen contact opnemen om, als je vind dat dit onterecht in rekening is gebracht. 

Het helemaal blokkeren van KPN Pay kan via onze telefonische klantenservice. Je kunt makkelijk een belafspraak maken, zodat wij contact met je opnemen wanneer het jou uitkomt. Dit kan voor alle mobiele abonnementen die je bij ons hebt lopen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 29, 2026

Jaja, lekker KPN. Ongevraagd een optie aanzetten om te betalen via jullie factuur en als dan een malafide bedrijf door jullie iets laat afschrijven, geen thuis geven. Ik verwacht volledige restitutie en so wieso volgt een officiële klacht. En ik begreep dat Ziggo deze optie heeft uitgesloten dus daar ga ik voor internet/4xmobiel en tv eens kijken

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 30, 2026

Zojuist belafspraak gehad en alles is netjes opgelost en KPN Pay is nu geblokkeerd. Dus dank voor de klantenservice. In mijn ogen blijft het de omgekeerde wereld en zou deze betaaloptie standaard uit moeten staan (opt in).

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 30, 2026

en zou deze betaaloptie standaard uit moeten staan (opt in).

Volgens de documentatie is dat ook zo. 🤔