Skip to main content
Beantwoord

Onterechte belkosten gefactureerd

• November 26, 2025
  • 5 reacties
  • 99 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb 2 simkaarten in mijn mobiel. de eerste is van KPN. de 2e is een buitenlandse sim voor op vakantie.

Nu heb ik een rekening met kosten voor het bellen van de eerste naar de tweede. Dat is onmogelijk, want dan zou ik in gesprek zijn en geen 18 minuten kunnen bellen.

Hoe geld terug te krijgen.

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi ​@hopeloosgeval . Welkom hier!

Ik snap heel goed dat dit vreemd overkomt. Twee simkaarten in dezelfde telefoon en dan kosten voor een gesprek tussen die twee, dat klopt natuurlijk van geen kant. Ik weet zelf ook niet precies wat hier is misgegaan. Misschien heeft er ergens een doorschakeling gestaan of een automatische instelling die iets geks heeft gedaan. Dat blijft een beetje gissen.

Het beste is om dit even door de klantenservice te laten nakijken. Zij kunnen precies zien waar het gesprek volgens de systemen vandaan komt en helpen je ook verder met het terugvragen van de kosten als het inderdaad onterecht is.

Mijn advies is om hier een terugbel afspraak voor in te plannen. Dan belt een collega jou terug om alles één op één door te nemen. 

5 reacties

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 26, 2025

Hoi ​@hopeloosgeval . Welkom hier!

Ik snap heel goed dat dit vreemd overkomt. Twee simkaarten in dezelfde telefoon en dan kosten voor een gesprek tussen die twee, dat klopt natuurlijk van geen kant. Ik weet zelf ook niet precies wat hier is misgegaan. Misschien heeft er ergens een doorschakeling gestaan of een automatische instelling die iets geks heeft gedaan. Dat blijft een beetje gissen.

Het beste is om dit even door de klantenservice te laten nakijken. Zij kunnen precies zien waar het gesprek volgens de systemen vandaan komt en helpen je ook verder met het terugvragen van de kosten als het inderdaad onterecht is.

Mijn advies is om hier een terugbel afspraak voor in te plannen. Dan belt een collega jou terug om alles één op één door te nemen. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 26, 2025

Er is geen mogelijkheid om een terugbel afspraak te maken. Uw antwoord is dus zinloos.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 26, 2025

Er is geen mogelijkheid om een terugbel afspraak te maken. Uw antwoord is dus zinloos.

Beste ​@hopeloosgeval dan bel je zelf even naar 0800 0402 of Facebook, X of Instagram.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 26, 2025

ok

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • November 26, 2025

Excuus. Werkte mijn link niet? Als je naar beneden scrollt dan staat daar een optie om een terugbel afspraak te maken. 

Contact en klantenservice | KPN

Â