Skip to main content
Vraag

Onterechte BKR registratie verwijderd krijgen

• October 20, 2025
  • 3 reacties
  • 49 keer bekeken

Ik had bij jullie een telefoon abbonement 2 jaar geleden afgesloten, alleen ik had iets wat achterstand en dus een betalingsregeling. Ondanks dat ik die betalingsregeling netjes na was gekomen. En dat kan ik ook aantonen. Is mijn abbonement door jullie gestopt en ben ik onterecht aangemeld bij BKR. Ik zou graag mijn negatieve BKR registratie verwijderd krijgen.

3 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • October 20, 2025

Dit zal helaas niet zomaar gaan. Het beste is om een officiële klacht in te dienen via het formulier.
Upload daarbij ook uw bewijs, waarna de betreffende afdeling contact met u zal opnemen.
Houd er rekening mee dat de kans op succes erg klein is dat de registratie wordt verwijderd, het systeem is er niet voor niets.

• October 20, 2025

Houd er rekening mee dat de kans op succes erg klein is dat de registratie wordt verwijderd, het systeem is er niet voor niets.

Dat denk ik ook. Er was een betalingsachterstand. BKR is er juist voor opgericht om dat 5 jaar te onthouden, inzichtelijk voor alle partijen. Dat er een betalingsregeling getroffen is en dat die ook nageleefd is, dat is denk ik niet relevant. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • October 20, 2025

Zie ook deze website;

https://herstel.toeslagen.nl/hulp-bij-schulden/bkr-registraties

Wanneer krijgt u een negatieve BKR-registratie?

Er zijn verschillende manieren om een negatieve BKR-registratie te krijgen. Bijvoorbeeld:

- wanneer u achterloopt met betalen,

- er een aflossingsregeling is afgesproken,

- de vordering is opgeëist,

- een kredietaanbieder € 250 of meer heeft afgeboekt,

- hulp krijgt van een gemeente omdat u problemen hebt met schulden,

- u een saneringskrediet of schuldbemiddeling hebt.

Een negatieve registratie blijft 5 jaar staan. Ook al hebt u uw lening daarna volledig afbetaald.

--

Volgens mij zijn de eerste twee regels waardoor u een registratie heeft. En deze valt dan niet te verwijderen.