Skip to main content
Beantwoord

Onterechte factuur ontvangen na moeizame overstap naar Odido

• April 18, 2025
  • 9 reacties
  • 72 keer bekeken

Hieronder kort (door de bocht) de situatie:

• Overstap geregeld van KPN naar ODIDO m.i.v. 27-03-2025
  • Verbinding kwijt per 11-03-2025 (geen licht). Helpdesk gebeld, monteur aangestuurd.
  • Monteur kan op 12-03-2025 niet oplossen / KPN werkt niet mee. Herstel blijkt niet mogelijk.
  • Noodpakketje aangevraagd en gekregen (Wel drie hele kanalen via Digitenne en een beetje WiFi)
  • KPN stuurt factuur voor de maand ná het opzeggen. Die betaling maar vast geblokkeerd want ik voel aan mijn water hoe dit gaat lopen.
  • KPN stuurt herinnering die ik vandaag per post ontvang. Snap ik want kijken niet verder dan neus lang is.

Waarom - in de naam van de lieve vrede - denkt KPN nog iets van mij te vorderen te hebben? Deze rekening gaat niet betaald worden en doe vooral geen moeite een tweede herinnering te sturen.

Sterker nog: Hoe gaat KPN mij compenseren voor de niet geleverde 1Gb verbinding en volledig pakket tv kanalen?

Beste antwoord door obelisk

Je betaalt vooruit. Heb je teveel betaald dan wordt dit verrekend. Don't fight the system.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 18, 2025

KPN wijzigt zojuist de door mij gemaakte titel die iets was in de geest van “Factuur ontvangen na opzeggen abonnement”. WTF? Niet netjes.

Ik wil hierbij aangeven dat ik op ODIDO niets aan te merken heb. Ten onrechte wordt de indruk gewekt dat overstappen moeizaam zou zijn gegaan. Ongetwijfeld is ODIDO niet perfect maar in dit geval hebben ze prima met me meegedacht.

obelisk
Wijsgeer
  • Antwoord
  • April 18, 2025

Je betaalt vooruit. Heb je teveel betaald dan wordt dit verrekend. Don't fight the system.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 18, 2025

Dat is precies wat ik dus wel doe. Ik ben KPN niets meer verschuldigd. Andersom wel.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • April 18, 2025

Dat is precies wat ik dus wel doe. Ik ben KPN niets meer verschuldigd. Andersom wel.

En op deze manier veroorzaak je zelf een moeizame afrekening. 

Bij ziggo en odido is het niet anders. Als de factuur al gemaakt is wordt hij afgeschreven en verrekend met de eindrekening. Dit gebeurt automatisch dus als er gestorneerd wordt levert dat mogelijk problemen en vertraging op.  Ben ik het ermee eens, nee, bij ziggo dezelfde problemen gehad maar het maar gelaten want anders duurt het allemaal alleen maar langer.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 18, 2025

En op deze manier veroorzaak je zelf een moeizame afrekening. 

Bij ziggo en odido is het niet anders. Als de factuur al gemaakt is wordt hij afgeschreven en verrekend met de eindrekening. Dit gebeurt automatisch dus als er gestorneerd wordt levert dat mogelijk problemen en vertraging op.  Ben ik het ermee eens, nee, bij ziggo dezelfde problemen gehad maar het maar gelaten want anders duurt het allemaal alleen maar langer.

Misschien heb je gelijk maar ik ben van mening dat KPN hier zelf mee begonnen is door mijn verbinding eraf te halen ruim voor de opzegdatum. Als er al iets te verrekenen is dan is dat richting mij, niet andersom.

En KPN weet heel ruim van tevoren wanneer het abonnement eindigt. Er zijn precies nul redenen om een factuur voor de maand daarna te sturen. Het stopzetten van de incasso hadden ze zelf prima kunnen regelen. Dat moet toch kunnen in het systeem lijkt mij.

De facturen zijn altijd zonder mankeren betaald. KPN kan prima zien of ik ze nog wat verschuldigd ben (lees: niets). Vervolgens hadden ze kunnen concluderen dat ik een paar weken niet geleverd heb gekregen. Er zal ongetwijfeld geschermd worden met het noodpakketje, maar dat heeft weinig om het lijf. Nou vooruit laat ik gul zijn en dan delen we het verschil van de dagen die ze niet leverden. En dan laat ik de benzinekosten voor het extra naar kantoor moeten rijden achterwege.

Ik pas ervoor om de schuld hiervoor op mij te nemen. Van een voormalig werkgever verwacht ik zeker geen voorkeursbehandeling, maar wel eentje die ze aan alle klanten moeten geven.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 22, 2025

Goedemorgen ​@Dreves, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community.

Hier kan ik verder heel weinig aan toevoegen. Neemt natuurlijk niet weg dat je te vroeg bent afgesloten en dat had niet mogen gebeuren. Daarom zou ik je het advies willen geven om hier een klacht over in te dienen en daar kun je dit formulier voor gebruiken. Na het indienen van je klacht zal er binnen 5 werkdagen contact met je worden ogenomen om je klacht nader te bespreken. Laat je ons hier nog even weten wat daar uit is gekomen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 22, 2025

Goedemorgen ​@Dreves, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community.

Hier kan ik verder heel weinig aan toevoegen. Neemt natuurlijk niet weg dat je te vroeg bent afgesloten en dat had niet mogen gebeuren. Daarom zou ik je het advies willen geven om hier een klacht over in te dienen en daar kun je dit formulier voor gebruiken. Na het indienen van je klacht zal er binnen 5 werkdagen contact met je worden ogenomen om je klacht nader te bespreken. Laat je ons hier nog even weten wat daar uit is gekomen?

Hallo Jan,

Ik heb al met de helpdesk gebeld. Van vorige maand gaat er wat verrekend worden en ik kreeg het verzoek om toch maar te betalen. Dat heb ik inmiddels gedaan. Ik hoop serieus dat het terugstorten goed gaat. KPN heeft er alles aan gedaan om mijn vertrouwen kwijt te raken en ik moet zeggen - dat is ze aardig gelukt.

Met “ze” bedoel ik het systeem waarvan iedereen vindt dat je je daar niet tegen moet verzetten. De individuele medewerker neem ik niets kwalijk tenzij de titel van mijn vraag rechtstreeks door een medewerker is gewijzigd.

In wat voor wereld zijn we terecht gekomen dat we (het plebs) ons leven door “het systeem” laten dicteren? Als ik bijvoorbeeld Dick Schoof zou heten, zou ik dan ook met hetzelfde systemen te maken krijgen? Of - en dat lijkt mij vrij aannemelijk - zou zijn verbinding wèl hersteld zijn op de 12e? Ik bedoel te zeggen dat alles mogelijk is en dat het vooral onwil is van grote organisaties om de klant met weinig invloed echt van dienst te zijn.

Uiteindelijk zal alles wel goed komen en ik ga geen klacht indienen. Want dat is een klacht indienen tegen het systeem. En het systeem interesseert het allemaal niets. Wat overblijft is de regelrechte censuur die op dit forum wordt gehanteerd. De aanpassing van de door mij gemaakte titel naar wat er nu staat vind ik onvergeeflijk.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 22, 2025

Bedankt voor je duidelijke terugkoppeling ​@Dreves!

Ontzettend jammer om te lezen dat je je vertrouwen bent kwijtgeraakt, dat soort dingen vind ik oprecht vervelend :( Er zal inderdaad nog een slotfactuur volgen en hopelijk zorgt deze er voor dat het vertrouwen weer enigszins kan worden hersteld 🙏🏻

Wat betreft het aanpassen van de titel van je bericht; hier is zeker geen sprake van censuur. Als moderators van deze Community passen wij inderdaad met grote regelmaat titels aan; de reden dat we dit doen, is zodat het beter vindbaar is via de zoekresultaten van bijvoorbeeld Google. En vaak ook zodat het wat prettiger leest (ik zeg hiermee trouwens niet dat de titel die je dit bericht zelf had gegeven niet goed leesbaar was hoor). Ik vind het daarom ook jammer dat je dit als iets 'onvergeeflijks' ziet want we doen dit enkel en alleen met de beste intenties! 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 23, 2025

Bedankt voor je duidelijke terugkoppeling ​@Dreves!

Ontzettend jammer om te lezen dat je je vertrouwen bent kwijtgeraakt, dat soort dingen vind ik oprecht vervelend :( Er zal inderdaad nog een slotfactuur volgen en hopelijk zorgt deze er voor dat het vertrouwen weer enigszins kan worden hersteld 🙏🏻

Wat betreft het aanpassen van de titel van je bericht; hier is zeker geen sprake van censuur. Als moderators van deze Community passen wij inderdaad met grote regelmaat titels aan; de reden dat we dit doen, is zodat het beter vindbaar is via de zoekresultaten van bijvoorbeeld Google. En vaak ook zodat het wat prettiger leest (ik zeg hiermee trouwens niet dat de titel die je dit bericht zelf had gegeven niet goed leesbaar was hoor). Ik vind het daarom ook jammer dat je dit als iets 'onvergeeflijks' ziet want we doen dit enkel en alleen met de beste intenties! 

Hallo ​@Jan van KPN,

In principe vind ik iedere vorm van aanpassen een vorm van censuur. Maar ik zou het iets minder erg vinden wanneer de strekking van wat ik schreef overeind bleef. In dit geval is dat niet zo. Want welke indruk krijgt iemand die dit als eerste ziet? En het is al helemaal kwalijk wanneer dit gedaan wordt om de zoekresultaten te beïnvloeden. Lees de titel zonder de inhoud te kennen en welke indruk krijg je dan van ODIDO? Een deel van de mensen zal het bij KPN leggen, maar een ander deel bij ODIDO. En dat is niet terecht. De overstap zelf ging prima, het was alleen KPN die de verbinding om onduidelijke redenen eraf haalde. En was de verbinding hersteld op 12 maart dan was ik blij geweest en hadden wij nu geen berichten uitgewisseld.

In ieder geval wel bedankt voor de moeite die je hebt genomen om te antwoorden.

Dit topic kan wat mij betreft gesloten worden.