Skip to main content
Beantwoord

Onterechte herinnering om apparatuur terug te sturen

• April 6, 2025
  • 6 reacties
  • 66 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Hallo,

Zojuist de de derde (onterechte) sommatie ontvangen m.b.t. vermeend niet geretourneerde apparatuur. (Arris VIP5202).
Begint een beetje vervelend te worden, zeker gelet op het feit dat het dit keer de laatste herinnering zou zijn.

Hopelijk is die waarschuwing letterlijk op te vatten en houdt het gezeur op.
of staat er binnenort een schare deurwaarders voor de deur?!?

Ik ben reuze benieuwd en laat het er verder maar op aankomen……..

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@geen flauw benul, het is natuurlijk erg verwarrend dat je inmiddels drie herinneringen hebt gekregen. Tevens snap ik dat het vervelend is, zeker gezien de toch enigszins "dreigende" taal in de brief. Het is zo dat de verwerking van geretourneerde apparatuur regelmatig vertraagd is, waardoor jij deze brieven ontvangt. Bewaar het verzendbewijs goed en verder kun je herinneringen negeren. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 6, 2025

Beste ​@geen flauw benul je hoeft je nog geen zorgen te maken😎

Je krijgt eerst nog een nota voor de vervangingswaarde van de niet-teruggestuurde apparatuur.

Als je altijd via automatische incasso betaalt, wordt dat met een eerstvolgende factuur automatisch verrekend.

Betaal je niet (via automatische incasso, dan geeft KPN de vordering uit handen bij een incassobureau, daar krijg je eerst nog een aantal aanmaningen van met steeds hogere bedragen.

Als je daar ook niet op reageert, gaat de vordering naar de deurwaarder, die beslag kan leggen op je auto, je inboedel of via inhouding op je salaris bij je werkgever.

Maar, alle gekheid op een stokje, persoonlijk denk ik dat het nu voorbij is met die herinneringen, als je je verzendbewijs maar heel goed bewaart en op verzoek kunt tonen.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 8, 2025

Hallo ​@geen flauw benul, het is natuurlijk erg verwarrend dat je inmiddels drie herinneringen hebt gekregen. Tevens snap ik dat het vervelend is, zeker gezien de toch enigszins "dreigende" taal in de brief. Het is zo dat de verwerking van geretourneerde apparatuur regelmatig vertraagd is, waardoor jij deze brieven ontvangt. Bewaar het verzendbewijs goed en verder kun je herinneringen negeren. 

Forum|alt.badge.img+1

Bedankt Jeroen voor je reactie!

Laten we de issue vooral niet groter maken dan nodig; ik stoorde me eigenlijk aan de dreigende toonzetting.

Inmiddels toch maar gebeld (Xs4All).

Mijn melding is i.i.g. geregistreerd maar blijkt, naar hun zeggen, geen garantie dat e.e.a. zich niet gaat herhalen.

Ik ga het T&T-bonnetje maar inlijsten voor het geval dàt…….

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Ik kan mij dat goed voorstellen, dat de toon uit de brieven storend is. In ieder geval goed dat je nog even contact met de klantenservice hebt gehad. 

Forum|alt.badge.img+1

Tja, of dat contact zinnig was, valt te bezien…

Vandaag het vierde rappel mogen ontvangen en natuurlijk weer als “laatste herinnering” .

Ik hoop dat KPN/Xs4All zich aan dit dreigement gaat houden.

Ik ga een, totaal nutteloze, strijd niet uit de weg!

• Nieuwkomer
  • April 30, 2025

Ik heb hetzelfde probleem met terugsturen. Administratief kan er nog wel het een en ander verbeterd worden. Amazon is een voorbeeld hoe het moet. Gewoon 10 keer uittesten en je weet het resultaat. Zelfs als je daar via het buitenland besteld gaat het goed. Knap hoor!