Skip to main content
Beantwoord

Onterechte kosten internet gebruik buitenland terwijl mobiele data uit staat

• January 14, 2026
  • 1 reactie
  • 46 keer bekeken

Op meerder facturen staan kosten voor internet gebruik in het buitenland, die ik niet gemaakt heb. Mijn mobiele data staat uit! Het gaat letterlijk om Kb`s, dus niet veel. hoe kan dit??

Ik zet mobiele data uit als ik in het vliegtuig stap op Schiphol.

Beste antwoord door RBxx

Hallo ​@robborrobus 

Helaas horen we dat wel vaker. Het lijkt erop dat de telefoon (of een app) toch soms kort verbinding probeert te maken ondanks dat mobiele data uitstaat. 

Wat je kan doen is de beschermingslimiet aanpassen

Wil je de beschermingslimiet verlagen naar € 0,- dan kan dat: SMS bescherming aan naar 1266

Je zet hiermee de limiet op € 0,- en je kunt dan dus geen gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, totdat je de limiet zelf weer aan zet (bescherming uit naar 1266) of een voordelige Extra buitenlandbundel activeert. 

1 reactie

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 14, 2026

Hallo ​@robborrobus 

Helaas horen we dat wel vaker. Het lijkt erop dat de telefoon (of een app) toch soms kort verbinding probeert te maken ondanks dat mobiele data uitstaat. 

Wat je kan doen is de beschermingslimiet aanpassen

Wil je de beschermingslimiet verlagen naar € 0,- dan kan dat: SMS bescherming aan naar 1266

Je zet hiermee de limiet op € 0,- en je kunt dan dus geen gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, totdat je de limiet zelf weer aan zet (bescherming uit naar 1266) of een voordelige Extra buitenlandbundel activeert.Â