Skip to main content
Vraag

Onterechte monteurskosten bij omruilen gehuurde SuperWifi punten

• September 7, 2026
  • 7 reacties
  • 146 keer bekeken

Er zijn € 99, 00 voorrijdkosten op de servicebon gezet terwijl op dezelfde bon staat vermeld dat de wifi problemen zijn ontstaan door defect superwifi (wat we ook nog maar een maand of vier huren). 

In de voorwaarden van KPN staat dat een klant hoeft geen voorrij- of monteurskosten te betalen voor de vervanging van defecte KPN-huurapparatuur. 

Klantenservice zegt jammer dan, had je de bon niet moeten tekenen maar de monteur zei letterlijk dat we naar de klantenservice konden bellen om die voorrijdkosten te laten vervallen. Wij hebben getekend voor de hele bon inclusief de officiële vaststelling van de monteur dat de gehuurde apparatuur defect was.

De monteur heeft de foute code/werkopdracht geselecteerd op zijn tablet en ter plaatse een verkeerde toelichting gegeven over het laten vervallen van de kosten via de klantenservice. 

Wij gaan dan ook niet akkoord met de € 99,00. Dat er nu ook kosten in rekening zijn gebracht voor de aanschaf in plaats van huur van de superwifi zien we door de vingers en zullen we uiteraard gewoon betalen.

Admin: privégegevens verborgen

7 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 7, 2026

Hallo ​@BurgersCRWC, ik raad je aan om hiervan melding te maken via dit formulier. Dit komt meteen bij de juiste afdeling terecht. Laat je nog even weten hoe het afloopt?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 7, 2026

Gedaan, bedankt! Ik laat het zeker weten 👍🏽 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 10, 2026

Hoi ​@BurgersCRWC. Welkom op de KPN Community! Vervelend dat er wat ruis en miscommunicatie is ontstaan na het monteursbezoek. 

Het klopt inderdaad wat je zegt over het kwijtschelden van voorrijkosten bij een defect of storing wat door KPN (apparatuur) wordt veroorzaakt. En ik begrijp van je dat de monteur ook van plan was om geen kosten in rekening te brengen, maar dat hij de verkeerde optie pakte op zijn tablet. Dan is het wel vervelend dat de klantenservice niet mee wil werken en dit samen met je wil oplossen. Maar ​@Joep1965 wijst je gelukkig de kant op waar het alsnog hersteld kan worden en daar heb ik ook goede hoop op gezien je verhaal. Laat maar weten of je al contact hebt gehad!

Verder ben ik benieuwd of het nu met de nieuwe SuperWifi punten stukken beter gaat. Werkt je Wifi nu beter of is er nog steeds ruimte voor verbetering? Mocht je je Wifi toch nog meer willen optimaliseren, dan raad ik je aan om de Wifi scan te starten in de MijnKPN app. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 10, 2026

Goedenavond,

Ik heb op de link geklikt van ​@Joep1965 , het formulier ingevuld en werd de volgende ochtend meteen gebeld. De voorrijkosten worden inderdaad verwijderd. Bedankt!

Wat betreft de superwifi... Ik heb een abonnement van 1gb. De snelheid is nog steeds niet fantastisch ( https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/f192d820-ad69-11f1-8cec-fbbadbb24e1d ) maar hier merk ik in ons gebruik op laptops/mobiel niets van. Waarom de monteur kwam ging over het haperende /knipperende beeld tijdens de live voetbalwedstrijden uitgezonden door ESPN. We gaan het dit weekend meemaken of superwifi hiermee geholpen heeft. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 11, 2026

​@BurgersCRWC 

Wat betreft ESPN, volgende week komt een update en daarmee wordt ESPN verbeterd. Het zal mij niets verbazen als de problemen daarmee verholpen worden.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 11, 2026

De monteur heeft UHD inderdaad uitgezet en het klopt dat het probllem sinds die update begin augustus is ontstaan! Dit geeft hoop haha. Bedankt voor de informatie 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 14, 2026

Sommige klanten ervaren nog steeds wat knipperende en haperende beelden bij ESPN. We hebben dit in onderzoek. Maar wellicht komt het niet meer bij jou voor. Je hoeft er in ieder geval niet een nieuwe monteur voor te laten komen 🙂

En als je 1.239.1 binnen hebt, dan kun je nog weer eens proberen ESPN UHD aan te zetten om te kijken of dat bevalt. Zo niet, dan horen we graag wat er nog aan scheelt.