Skip to main content
Beantwoord

Ontevreden klant: ik heb geen welkomstcadeau ontvangen en volgens de klantenservice geen recht op?

• January 14, 2026
  • 5 reacties
  • 78 keer bekeken

In oktober ben ik overgestapt naar internet en tv vanwege een actie. Bij elke stap heb ik expliciet contact opgenomen met KPN met vragen over deze actie: waar de code bleef, wanneer ik die zou ontvangen en wat de voorwaarden waren. Telkens werd ik gerustgesteld en kreeg ik te horen dat ik moest wachten: eerst tot de aansluiting, daarna tot het opzegtermijn was verlopen, vervolgens dat de mail ook later nog kon komen.

Uiteindelijk word ik door KPN gebeld met de mededeling dat ik “pech heb” en dat ik het niet goed zou hebben gelezen, en dat ik volgens hen nooit aan een actie heb meegedaan. Dit terwijl ik juist herhaaldelijk contact heb gezocht om misverstanden te voorkomen.

De manier waarop dit wordt afgedaan, zonder verantwoordelijkheid te nemen voor tegenstrijdige informatie vanuit KPN zelf, vind ik ronduit schandalig. Dit voelt misleidend en klantonvriendelijk. Zo ga je niet met klanten om.

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Zoelloe, welkom allereerst hier en fijn om te zien dat de community meedenkt. 

Leidend hierin is je bevestigingsbrief van de geplaatste bestelling. Daarop staat van welke aanbieding je gebruik hebt gemaakt, een korting voor een bepaalde periode of een welkomstcadeau. 

Zou je dit willen nakijken en laten weten wat je daar ziet? 

Heb je ook geen welkomskorting gekregen? 

Hier ben ik ook benieuwd naar, ik vermoed dat dit wel het geval is hier. 

5 reacties

JanD
Superuser
  • January 14, 2026

Beste ​@Zoelloe wat bedoel je met ‘code’?

Als nieuwe klant kun je in de regel kiezen voor een korting of een cadeau en kun je gewoon online regelen zonder persoonlijke tussenkomst van KPN.

Bovenstaande geldt uitsluitend en alléén voor nieuwe klanten die minimaal 6 maanden geen abo bij KPN hebben gehad.

Als je je Telfort- of xs4all-abo om laat zetten naar het ‘echte’ KPN word je beschouwd als bestaande klant en dus geen recht op korting of cadeau.

Ik kan jouw status helaas niet duidelijk beoordelen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 14, 2026

Beste ​@Zoelloe wat bedoel je met ‘code’?

Als nieuwe klant kun je in de regel kiezen voor een korting of een cadeau en kun je gewoon online regelen zonder persoonlijke tussenkomst van KPN.

Bovenstaande geldt uitsluitend en alléén voor nieuwe klanten die minimaal 6 maanden geen abo bij KPN hebben gehad.

Als je je Telfort- of xs4all-abo om laat zetten naar het ‘echte’ KPN word je beschouwd als bestaande klant en dus geen recht op korting of cadeau.

Ik kan jouw status helaas niet duidelijk beoordelen.

Hey JanD,

Bij deelname aan de actie zou ik per e-mail een code ontvangen om het welkomstcadeau te kunnen verzilveren. Ik voldoe daarbij aan de voorwaarden die voor nieuwe klanten gelden.

Ik heb inmiddels ook contact gehad met de klachtenservice. Ondanks dit contact ben ik op dit moment nog zeer ontevreden over de status en voortgang van mijn bestelling.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 14, 2026

Hoi ​@Zoelloe 
Hier kan het forum toch niets voor je doen, dus de klachtenafdeling eventueel wel

• January 14, 2026

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 16, 2026

Hi ​@Zoelloe, welkom allereerst hier en fijn om te zien dat de community meedenkt. 

Leidend hierin is je bevestigingsbrief van de geplaatste bestelling. Daarop staat van welke aanbieding je gebruik hebt gemaakt, een korting voor een bepaalde periode of een welkomstcadeau. 

Zou je dit willen nakijken en laten weten wat je daar ziet? 

Hier ben ik ook benieuwd naar, ik vermoed dat dit wel het geval is hier.