Skip to main content
Beantwoord

Opzeggen contract i.v.m. wijziging Algemene Voorwaarden

• May 22, 2026
  • 7 reacties
  • 114 keer bekeken

Goedemorgen,

Ik wil mijn contract opzeggen, wat volgens mij mogelijk is tot 31 mei 2026. Mijn vraag is: moet ik dit zelf regelen, of doet een nieuwe aanbieder dit altijd voor mij?

Daarnaast vraag ik mij af of er sprake is van een opzegtermijn. Welke ingangsdatum moet ik eventueel doorgeven aan een nieuwe aanbieder, zodat de opzegging bij jullie op tijd verwerkt wordt?

Alvast bedankt voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Kimberley

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Kimberley1911 je kunt pas opzeggen of overstappen als je een mail over de gewijzigde voorwaarden hebt gehad met daarin een tijd waarbinnen je op kunt zeggen.

Een overstap regel je met je nieuwe provider

Opzeggen regel je bij KPN zelf.

De opzegtermijn is in de regel standaard 1 maand.

Dus vandaag overstappen of einde abo, dan op of omstreeks 22 mei einde abo of abo actief bij nieuwe aanbieder.

7 reacties

• Antwoord
  • May 22, 2026

Beste ​@Kimberley1911 je kunt pas opzeggen of overstappen als je een mail over de gewijzigde voorwaarden hebt gehad met daarin een tijd waarbinnen je op kunt zeggen.

Een overstap regel je met je nieuwe provider

Opzeggen regel je bij KPN zelf.

De opzegtermijn is in de regel standaard 1 maand.

Dus vandaag overstappen of einde abo, dan op of omstreeks 22 mei einde abo of abo actief bij nieuwe aanbieder.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 22, 2026

Klopt, die e-mail heb ik!

Bedoel je dan 22 juni? Omdat je eerst praat over een maandopzegtermijn. Ik snap niet helemaal wat je nu precies uitlegt.

• May 22, 2026

Beste ​@Kimberley1911 je hebtceen maand opzegtermijn, dat bedoel ik 

rvk01
Slimmerik
  • May 22, 2026

Beste ​@Kimberley1911 je hebtceen maand opzegtermijn, dat bedoel ik 

Is dat bij een wijziging in voorwaarden ook echt zo? Ik dacht dat dat normaal n.l. niet was. De opzegtermijn van 1 maand geldt volgens mij alleen na de vaste contractperiode.

Je kan de overeenkomst opzeggen met ingang van de datum waarop de wijziging wordt aangekondigd. Je opzegging moet binnen de opzegtermijn zoals vermeld in de aankondiging door ons zijn ontvangen. De manieren waarop je kan opzeggen vind je hieronder in artikel 13.2.

In de voorwaarden staat de 1 maand opzegtermijn ook alleen maar voor na de contractperiode.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 22, 2026

Goedenavond Jan,

Welke datum als begindatum zou ik dan moeten doorgeven aan een eventuele nieuwe provider als ik ga overstappen? Als ik bijvoorbeeld morgen ga overstappen. 

• May 22, 2026

Beste ​@rvk01 de meeste nieuwe providers houden een aanvangsdatum van ongeveer 30 dagen aan na overstappen omdat de provider ook administratief en technisch de tijd nodig heeft om e.e.a. te activeren.

Solcon heeft bijvoorbeeld minimaal 23 dagen nodig om een abo actief te maken, zo lees ik daar.

rvk01
Slimmerik
  • May 22, 2026

Nee, er is bij opzegging n.a.v. wijziging voorwaarden geen opzegtermijn. Dat was de vorige keer ook niet (zie reactie KPN).

Let op. Je bent 30 dagen contractvrij vanaf de datum dat je de mail ontvangen hebt (die datum staat ook in de mail). Voor die tijd moet er dus opgezegd zijn (dat kan ook via een overstap-aanvraag van de nieuwe provider). De datum van daadwerkelijk overstappen mag wel later liggen. Maar als je bij de nieuwe provider aangeeft contractvrij te zijn (wegens voorwaarden wijziging) kan het misschien zijn dat zij die overstap datum eerder in kunnen laten gaan. Maar ik weet niet zeker of het systeem van COIN Overstapservice hierin voorziet (die service wordt door de providers gebruikt om de overstap te regelen).

Â