Skip to main content
Beantwoord

Opzeggen met terugwerkende kracht vanaf 1 november lukt niet

• December 27, 2025
  • 11 reacties
  • 118 keer bekeken

Hallo,

Ik ben al sinds begin oktober bezig met het opzeggen van internet en tv kijken.

Contact gehad, mail gestuurd, nog een keer een mail gestuurd. 

Er gebeurd totaal niets.

Ik zou graag met terugwerkende kracht vanaf 1 november 2025 alles opgezegd willen hebben

Beste antwoord door Erik van KPN

Hallo ​@Tubbergen, welkom hier! Vervelend dat je nog niets hebt gehoord van je opzegging. 

Ik begrijp dat je initieel gebeld hebt, en vanuit dat contact een mail hebt gestuurd. En op die mail is nog niet gereageerd. 

Als het om een reguliere opzegging gaat, en je bent buiten contract, dan is via de telefoon de snelste manier om op te zeggen. Onze opzegafdeling kan dit dan direct voor je in orde maken. Wel wordt daar dan een maand opzegtermijn gehanteerd. Wellicht dat ze daarvan kunnen afwijken als ze zien dat er eerder contact is geweest. 

Het beste kun je telefonisch opzeggen, dat werkt gemakkelijker en sneller en je krijgt direct na het telefoongesprek de bevestigingsmail toegestuurd, met daarin de datum waarop je abonnement bij KPN stopt.

Opzeggen via het online opzegformulier duurt vaak langer, en wordt op datum van binnenkomst verwerkt door een medewerker, vaak met daarbij telefonische bevestiging met jouw.
Het gebeurt ook vaak, dat er een achterstand is met het verwerken van de opzeggingen via het opzegformulier, waardoor je dus langere tijd niets hoort.

Dus pak de telefoon en bel met de klantenservice van KPN op 0800-0402.
Spreek dan nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
ik wil een medewerker spreken, en na de tweede vraag opzeggen.

Je wordt direct doorverbonden met de juiste medewerker, die jouw opzegging direct kan verwerken voor jouw, mits je contract vrij bent.
Hou rekening met een opzegtermijn van 1 maand.

Het kan helaas niet met terugwerkende kracht per 1 november 2025.

Als je nog binnen contract bent en met speciale reden zou willen opzeggen, bijvoorbeeld een verhuizing naar een gebied waar wij niet leveren, dan is er bewijs nodig. En in dat geval zou ik je toch aanraden om het online opzegformulier te gebruiken via kpn.com/opzeggen. Je kunt het bewijs dan gelijk bijvoegen. Je krijgt een ontvangstbevestiging na het versturen van het formulier. Zodra het formulier in behandeling wordt genomen proberen de collega's contact met je op te nemen en krijg je bevestiging van de opzegging. 

11 reacties

JanD
Superuser
  • December 27, 2025

Beste ​@Tubbergen hoe heb je opgezegd, online, gebeld of anderszins en daar totaal geen reactie op gekregen?

Hoe en op welke manier heb je contact gehad?

Mailen werkt niet, KPN kun je niet mailen.

Wel bellen, 0800 0402 tijdens kantooruren, Facebook, X of Instagram.

Zie onderstaande link voor opzeggen, dat werkt alleen niet met terugwerkende kracht, je hebt altijd 1 maand opzegtermijn of de tijd tot einde contract:

Opzeggen

Succes.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 28, 2025

Ik heb inderdaad via opzeggen gemaild. Alle gegevens ingevuld. Gebeld met service en zij gaf als advies om  via opzeggen dat te doen. Nu al 3 keer gedaan. Er gebeurd niets sinds oktober.

Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • December 28, 2025

Ik heb inderdaad via opzeggen gemaild. Alle gegevens ingevuld. Gebeld met service en zij gaf als advies om  via opzeggen dat te doen. Nu al 3 keer gedaan. Er gebeurd niets sinds oktober.

Heb je van je opzegging wel een bevestigingsmailtje ontvangen? 

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • December 28, 2025

Zit je misschien nog in je contract en dat opzeggen niet mogelijk is zonder opzeg boete 

Vrenh
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • December 28, 2025

Hallo,

Er gebeurd totaal niets.

Ik zou graag met terugwerkende kracht vanaf 1 november 2025 alles opgezegd willen hebben

En als je de incasso zou storen indien dit mogelijk is , zouden ze dan ook geen contact met je opnemen denk je ?

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Tubbergen 

Het beste kun je telefonisch opzeggen, dat werkt gemakkelijker en sneller en je krijgt direct na het telefoongesprek de bevestigingsmail toegestuurd, met daarin de datum waarop je abonnement bij KPN stopt.

Opzeggen via het online opzegformulier duurt vaak langer, en wordt op datum van binnenkomst verwerkt door een medewerker, vaak met daarbij telefonische bevestiging met jouw.
Het gebeurt ook vaak, dat er een achterstand is met het verwerken van de opzeggingen via het opzegformulier, waardoor je dus langere tijd niets hoort.

Spreek dan nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:

Je wordt direct doorverbonden met de juiste medewerker, die jouw opzegging direct kan verwerken voor jouw, mits je contract vrij bent.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hallo,

Er gebeurd totaal niets.

En als je de incasso zou storen indien dit mogelijk is , zouden ze dan ook geen contact met je opnemen denk je ?

Hoi ​@Vrenh 

Alle betalingen worden automatisch uitgevoerd, daar komt geen mensenhand meer aan te pas.
Dus als je een bedrag zou storneren, dan wordt je dus niet gebeld door een medewerker van KPN, maar wordt automatisch het incassotraject opgestart, en krijg je de 1e herinnering toegestuurd.

Dus storneren van een bedrag is dus géén goed advies, aangezien TS dan ook met een ander probleem te maken krijgt.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 30, 2025

Hallo ​@Tubbergen, welkom hier! Vervelend dat je nog niets hebt gehoord van je opzegging. 

Ik begrijp dat je initieel gebeld hebt, en vanuit dat contact een mail hebt gestuurd. En op die mail is nog niet gereageerd. 

Als het om een reguliere opzegging gaat, en je bent buiten contract, dan is via de telefoon de snelste manier om op te zeggen. Onze opzegafdeling kan dit dan direct voor je in orde maken. Wel wordt daar dan een maand opzegtermijn gehanteerd. Wellicht dat ze daarvan kunnen afwijken als ze zien dat er eerder contact is geweest. 

Als je nog binnen contract bent en met speciale reden zou willen opzeggen, bijvoorbeeld een verhuizing naar een gebied waar wij niet leveren, dan is er bewijs nodig. En in dat geval zou ik je toch aanraden om het online opzegformulier te gebruiken via kpn.com/opzeggen. Je kunt het bewijs dan gelijk bijvoegen. Je krijgt een ontvangstbevestiging na het versturen van het formulier. Zodra het formulier in behandeling wordt genomen proberen de collega's contact met je op te nemen en krijg je bevestiging van de opzegging. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 19, 2026

Telefonisch contact is er geweest en daar zeggen ze, stuur een mail met alle gegevens erin. Gedaan, maar er gebeurd niets. Telefonisch noch via de mail.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Tubbergen 

Het lijkt dat je een visual cirkel rondjes aan het draaien bent, meer er niets gebeurd.
Dit is uiteraard niet de bedoeling, en ook niet zoals het zou moeten gaan.

Het opzeggen van je KPN Thuis producten, kun je gewoon telefonisch opzeggen!
Daarvoor hoef je helemaal géén e-mail voor te sturen, als het om een reguliere opzegging gaat.

Via de community van KPN kunnen géén opzeggingen gedaan worden, in verband met de benodigde verificatie.

Dus bel nogmaals met de klantenservice van KPN via 0800-0402 en spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt: ik wil mijn abonnement opzeggen (meer is niet nodig).
Je zou dan direct moeten uitkomen bij een medewerker, die het abonnement kan beëindigen voor jouw.

Je kunt ook het volgende online opzegformulier gebruiken:

Internet, tv en bellen opzeggen

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • January 22, 2026

@Tubbergen, zou je jouw forumprofiel eens willen invullen? Zoals Michel al aangeeft kunnen we de opzegging via hier niet voor je verwerken. Maar dan kan ik wel even kijken of ik de door jou gestuurde mails/formulieren kan zien.