Skip to main content
Beantwoord

Opzeggen Microsoft 365 via KPN lukt niet

• June 6, 2025
  • 15 reacties
  • 105 keer bekeken

Beste KPN,

Ik zit nu al meer dan een half jaar met een probleem dat maar niet wordt opgelost. Ik probeer mijn Microsoft 365-abonnement, dat via mijn KPN-factuur loopt, op te zeggen – maar dat lukt keer op keer niet.

Ik word telkens doorgestuurd naar Microsoft, maar zij geven duidelijk aan dat KPN verantwoordelijk is voor dit abonnement, omdat het via jullie facturatie loopt. KPN verwijst mij echter weer terug. Ik blijf dus in een cirkel van kastje naar de muur ronddraaien, zonder dat iemand dit echt oppakt.

Tot overmaat van ramp zijn de abonnementskosten vorige maand ook nog eens gestegen, terwijl ik dit abonnement juist al maanden geleden wilde beëindigen.

Ik wil dat dit per direct wordt stopgezet én ik zou het op zijn minst redelijk vinden als ik met terugwerkende kracht de kosten van de afgelopen maanden vergoed krijg, aangezien ik al die tijd duidelijk heb aangegeven van het abonnement af te willen.

Kan iemand van KPN hier zo snel mogelijk werk van maken? Dit duurt veel te lang en kost mij onnodig geld en frustratie.

Met vriendelijke groet,

Alexandra Groeneveld

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Alexandra Groeneveld, welkom bij ons. Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. 

Ik denk ook graag mee. Neem je dit abonnement bij KPN af als zakelijke klant? Of heb je ervoor gekozen om de betaling van het abonnement via KPN Pay te laten doen, en dan is mijn verwachting dat je dit via de factuur van je mobiele abonnement van KPN doet. Dat zijn namelijk 2 verschillende dingen. 

Als dit zo is kun je dit via je mobiele telefoon uitzetten. Mag ik weten welke mobiele telefoon jij precies hebt als dit zo is? 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

15 reacties

• June 6, 2025

Kun je niet gewoon een jaartje overstappen naar een andere provider? Ben je er ook vanaf 😉

• June 6, 2025

Hallo ​@Alexandra Groeneveld 

Als je via de webbrowser inlogt met je Microsoft account op bijvoorbeeld outlook dan rechtsboven op je account klikken, kiezen voor Mijn Microsoft-account en dan zou je in een scherm moeten komen waar je Abonnementen en Betalingsmethodes kan beheren, kijk daar eens of je dat abonnement kan verwijderen en wellicht ook betalen via KPN uitzetten als betalingsmethode.

Er is geen specifieke betalingsmethode gekoppeld aan mijn account. Daarnaast zie ik ook niet dat er een abonnement loopt.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • June 6, 2025

Er is geen specifieke betalingsmethode gekoppeld aan mijn account. Daarnaast zie ik ook niet dat er een abonnement loopt.

KPN verkoopt 365 Business alleen aan zakelijke klanten. Je moet met jouw bedrijfsaccount ipv van jouw eigen account inloggen https://admin.microsoft.com/

De omschrijving op de factuur geeft aan '365 personal’

• June 6, 2025

Misschien is het ooit gekoppeld aan een ander account?

Heb je ook het Office365 pakket geïnstalleerd staan op een PC?
Als je in een Office programma kijkt via Bestand → Office account dan moet je daar het account zien waaraan het gekoppeld is.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • June 6, 2025

@Alexandra Groeneveld Staat onder betalingsmethoden https://account.microsoft.com/billing/payments Carrier Billing? Als daar geen KPN Pay staat, moet je KPN klantenservice bellen om KPN Pay te deactiveren.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 9, 2025

Hi ​@Alexandra Groeneveld, welkom bij ons. Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. 

Ik denk ook graag mee. Neem je dit abonnement bij KPN af als zakelijke klant? Of heb je ervoor gekozen om de betaling van het abonnement via KPN Pay te laten doen, en dan is mijn verwachting dat je dit via de factuur van je mobiele abonnement van KPN doet. Dat zijn namelijk 2 verschillende dingen. 

Als dit zo is kun je dit via je mobiele telefoon uitzetten. Mag ik weten welke mobiele telefoon jij precies hebt als dit zo is? 

Particulier. Het is niet KPN pay want dat heb ik uitstaan.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • June 10, 2025

Particulier. Het is niet KPN pay want dat heb ik uitstaan.

Als het particulier is moet het haast via je mobiele abonnement gaan. Klopt dit? 

Ja er wordt maandelijks geld in rekening gebracht onder het kopje online aankopen. Dan staat er als omschrijving microsoft 365 terwijl ik daar geen abonnement heb lopen dus kan ik dit ook niet uitzetten. Kunnen jullie deze betaling blokkeren/achterhalen hoe dit op mijn rekening komt.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • June 10, 2025

Nee, dat kan ik helaas niet. Dit gaat via je telefoon. Mag ik nogmaals vragen welk toestel je hebt? Dan kan ik meedenken. 

iPhone 15

• June 10, 2025

Staat er bij jou wat onder Aankoopgeschiedenis in de Apple Store?

https://support.apple.com/nl-nl/118212?device-type=iphone

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • June 11, 2025

iPhone 15

Ga naar Instellingen > Klik op je account > Abonnementen of betalingen. Daar zou je alle actieve abonnementen moeten zien.