Skip to main content
Vraag

Opzegging door te veel niet betaalde facturen, betaald in 14 dagen maar abonnement nog steeds niet actief

• May 9, 2025
  • 7 reacties
  • 44 keer bekeken

Hi,

Ik heb een mobiel abonnement bij KPN.

Echter werden de facturen van de verkeerde rekening afgeschreven, en dus teruggeboekt en had ik dit niet door (ik zat ook 4 maanden in het buitenland).
Bij mijn komst in Nederland kreeg ik een bericht van KPN, waarin stond dat mijn abonnement opgezegd wordt, als ik niet voor 25 April alle rekeningen in 1x zou betalen.
Echter was dit voor mij niet mogelijk.
Na 25 April was mijn abonnement opgezegd, maar toen ik de klantenservice belde werd er mij verteld dat als ik binnen 14 dagen betaal, mijn abonnement weer wordt geactiveerd.
Op 30 April heb ik het volledige bedrag betaald via iDeal, en daarna contact opgenomen met de klantenservice. Mij werd er toen verteld dat de her activatie van mijn abonnement maximaal 4 werkdagen kan duren. Ik heb meerdere keren contact opgenomen, maar mij wordt er maar verteld dat ik moet wachten, terwijl we nu al langer dan een week verder zijn...

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • May 9, 2025

Beste ​@fs2loose , zie onderstaande link voor aanvullende info:

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@fs2loose 

Voor heractiveren van je mobiele abonnement, dien je even contact op te nemen met de klantenservice van KPN, zoals ook beschreven in de kennisbank die mede community lid ​@JanD in zijn reactie heeft geplaatst.

Vraag dan naar de afdeling Collections, die ervoor kunnen zorgen dat je mobiele abonnement met hetzelfde 06-nummer wordt geheractiveerd.

Het telefoonnummer 0800-0402

Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
Ik wil een medewerker spreken en na de tweede vraag betalingen

De medewerker die je dan te spreken krijgt, kan dan zorgdragen dat je in contact komt met een medewerker van de afdeling Collections.

Uiteraard kun je ook een terugbel verzoek inplannen, dan wordt je gebeld op het tijdstip dat jouw het beste uitkomt, klik hiervoor op de volgende link: Terugbel verzoek maken
Scrol iets naar beneden, en je ziet het rechtsonder aan.

Via de community van KPN, kan dit helaas niet geregeld voor je worden.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 9, 2025

Hi Michel,

Op 30 April nadat ik betaald heb, is dit het eerste wat ik heb gedaan.
Echter heeft de klantenservicemedewerker gesproken met collections, en niet ik zelf.
 Zij gaf mij aan dat het maximaal 4 werkdagen zou duren, maar inmiddels zijn we al bijna 2 weken verder...

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hi Michel,

Op 30 April nadat ik betaald heb, is dit het eerste wat ik heb gedaan.
Echter heeft de klantenservicemedewerker gesproken met collections, en niet ik zelf.
 Zij gaf mij aan dat het maximaal 4 werkdagen zou duren, maar inmiddels zijn we al bijna 2 weken verder...

Hoi ​@fs2loose 

Bedankt voor je terugkoppeling.

Ik ben bang dat het ergens niet goed gegaan is, waardoor je nog steeds niet bent her-aangesloten.
Door nu te gaan zitten afwachten, gebeurd er waarschijnlijk niets.

Vandaar dat ik je ook adviseer om nogmaals contact te zoeken met de afdeling Collections.
Zeg daar dan duidelijk bij, dat je zelf graag wenst te spreken met een medewerker van deze afdeling, en dat er dus geen ruggespraak wordt gehouden zoals op 30 april jongstleden.

Want hoe langer je nu wacht, hoe kleiner de kans wordt dat jouw opgeheven mobiele abonnement nog geheractiveerd kan worden.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • May 9, 2025

Beste ​@Michel.uit.Arnhem Collections is niet meer zelf te bellen, maar uitsluitend bereikbaar via de terugbelfunctie.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Beste ​@Michel.uit.Arnhem Collections is niet meer zelf te bellen, maar uitsluitend bereikbaar via de terugbelfunctie.

Hoi ​@JanD 

Klopt wat je zegt.
Maar ook een medewerker van de afdeling facturatie kan daar een terugbelverzoek voor inleggen, zodat TS wordt teruggebeld door de afdeling Collections.

Maar Collections is inderdaad niet meer direct te bereiken.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@fs2loose ik snap dan volkomen dat je duidelijkheid wil hebben. Zoals Jan en Michel al aangeven is Collections dan de partij die je even moet aanspreken. Heb je inmiddels al contact gehad?