Skip to main content
Beantwoord

Opzegging KPN abonnement per 15 oktober 2024 niet verwerkt

• February 8, 2025
  • 10 reacties
  • 54 keer bekeken

Op 15-10-2024 heb ik mijn abbonement opgezegd, helaas krijg ik nog steeds facturen. KPN zegt het binnen 1 maand te verwerken maar dat is dus niet gebeurd

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@asdfghjkl1, welkom op onze community! Als ik dit zo lees had de opzegging inderdaad allang doorgevoerd moeten zijn. Er lijkt dus ergens iets niet helemaal goed te zijn gegaan. Je zult hiervoor toch echt bij mijn collega's moeten zijn. Een terugbelverzoek is wel het snelst maar je kunt hier ook het contactformulier voor gebruiken of een klacht indienen. Je kunt daarbij de situatie ook toelichten, mijn collega's pakken dit dan verder op.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • February 8, 2025

Op 15-10-2024 heb ik mijn abbonement opgezegd, helaas krijg ik nog steeds facturen. KPN zegt het binnen 1 maand te verwerken maar dat is dus niet gebeurd

Heeft u een bevestiging ontvangen van de opzegging?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 8, 2025

Nee want KPN heeft zichzelf niet aan zijn afspraken gehouden: Als we u binnen de opzegtermijn van 1 maand niet hebben gesproken, zeggen we uw abonnement alsnog op. Dit doen we op de door u gewenste opzegdatum. U ontvangt daarna een definitieve bevestiging van uw opzegging per e-mail of per post.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • February 8, 2025

Maar dan moet u wel de eerste e-mail hebben ontvangen, lijkt mij, een bevestiging daarvan.

Ik vrees dat er een fout is opgetreden bij het indienen van uw opzegging en de verzending daarvan naar KPN.

Wat ik alleen niet zo goed begrijp, is dat u geen contact heeft opgenomen als u op 15-10-24 heeft opgezegd, het is nu 08-02-25. Dan hadden ze nog iets kunnen regelen voor u, ik vrees dat u nu weer opnieuw de opzegging moet indienen als u geen bewijs heeft.

Het beste is om dit formulier in te vullen, dan nemen ze meestal binnen drie dagen contact met u op.

Klachtenformulier

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 8, 2025

Ik heb de mail ontvangen waar o.a bovenstaande in staat, dit is alleen niet de definitieve bevestiging. De informatie is goed doorgekomen anders had ik de mail niet ontvangen. Daarnaast heb ik het abbonement online aangeschaft en zo wil ik hem ook opzeggen.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 8, 2025

Hoi ​@asdfghjkl1 
Het forum kan wat betreft opzeggingen niets voor je doen, dus raad ik je aan om een bel-afspraak te maken, dan belt de KPN je per direct, of op een moment dat jou uitkomt.
Je kunt ook bellen met de KPN 0800 0402 en spreek in: opzeggen

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 8, 2025

Ik heb het abbonement online aangeschaft en zo wil ik hem ook opzeggen. Daarnaast wordt je doorverwezen naar dit forum en verplicht een account aan te maken, dus een beetje een vreemde gang van zaken

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 8, 2025

Toch kan het forum dit niet voor je regelen het mag zelfs niet eens.
Dus als je geholpen wilt worden neem dan mijn tips over, je kun ook nog een klachtenformulier invullen zoals ​@bnh ook al zegt, maar dan ben je nog meer tijd kwijt en zolang moet je wel blijven betalen, dus snelheid is geboden.
Dus maak een belafspraak of bel zelf.
Het forum kan een hoop voor je regelen, maar geen opzegging

wjb
Wijsgeer
  • February 8, 2025

Ik heb het abbonement online aangeschaft en zo wil ik hem ook opzeggen.

Dat is ook jouw goed recht immers wettelijk is vastgelegd dat als je een abonnement online afsluit je deze ook online op moet kunnen zeggen. Bron

Bewaar die mail goed, daarmee kan je mijns inziens immers aantonen dat jij het opzeggen van dat abonnement in ieder geval in gang gezet had en dat KPN haar belofte (zonder contact na opzegtermijn beëindigen van contract) niet nagekomen is.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • February 8, 2025

Als je de e-mail van die datum hebt, is er niets aan de hand. Dat is je bewijs en alles zou gecrediteerd moeten worden. Vul het formulier in, en dan komt alles goed. Upload daar ook je bewijs.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 11, 2025

Hoi ​@asdfghjkl1, welkom op onze community! Als ik dit zo lees had de opzegging inderdaad allang doorgevoerd moeten zijn. Er lijkt dus ergens iets niet helemaal goed te zijn gegaan. Je zult hiervoor toch echt bij mijn collega's moeten zijn. Een terugbelverzoek is wel het snelst maar je kunt hier ook het contactformulier voor gebruiken of een klacht indienen. Je kunt daarbij de situatie ook toelichten, mijn collega's pakken dit dan verder op.