Skip to main content
Vraag

Opzegging niet verwerkt door KPN na verhuizing: geen KPN beschikbaar op nieuwe locatie

• August 12, 2025
  • 23 reacties
  • 208 keer bekeken

Anderhalf jaar geleden een 2-jarig contract afgesloten. Dingen kunnen veranderen. Inmiddels woonachtig op tijdelijk adres, in afwachting van nieuwbouwwoning. Daar levert KPN geen diensten en op tijdelijk adres ook niet. Vanaf juni al contact met KPN. Huurcontract en uitschrijfbewijs van gemeente toegestuurd. Al aantal keren gebeld. U krijgt bericht…. We hebben uw mail niet ontvangen?! Heel raar de vorige dag wel. Direct toegestuurd nogmaals. Ja meneer ik kan niet bij de mail. Wij willen vaste lijn en internet/tv op voormalig woonadres opzeggen. Mobiele abonnementen in stand houden… kennelijk is dit allemaal te moeilijk. Bizar klantonvriendelijk dit…. Maar wel inmiddels een mail ontvangen dat zich op ons oude adres een nieuwe aanbieder heeft gemeld… en of wij op willen zeggen….. inmiddels zijn we er wel klaar mee. Jaren trouwe klant en dan wordt je zo behandeld. Werkelijk schandalig. 
Dus voor de lezer. Weet waar je aan begint bij KPN… en KPN als je ons wil laten betalen voor iets dat we niet afnemen, zeg het dan gewoon. Nee is namelijk ook een antwoord….

23 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 12, 2025

Inderdaad absurd dat zoiets zo slecht wordt afgehandeld.  Ik raad je aan dit Klachtenformulier in te vullen en te versturen. Over het algemeen gaat alles fan een stuk sneller. 

• Auteur
  • Topper
  • August 12, 2025

Dankjewel Joep voor je snelle reactie! Ook dat formulier heb ik al ingevuld. En ben inderdaad gebeld, maar ook helaas zonder resultaat… 

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • August 12, 2025

Je bent teruggebeld, er is dus een gesprek geweest. Wat is er dan gezegd, gebeurd? Wat is er geadviseerd? 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 12, 2025

Dat is wel heel merkwaardig. Vaak werkt dat goed. Dit zou betekenen dat de verbinding op het oude adres nog steeds aktief is?

• Auteur
  • Topper
  • August 12, 2025

Dat er bericht volgt. Maar dat is al weer even geleden. Ik betaal maar gewoon door, want ik lees in de community dat het bij storneren alleen maar lastiger wordt. En maar gewoon blijven afwachten. Ik snap er echt helemaal niets van en het kost mij ook gewoon teveel tijd=geld om erachter aan te blijven gaan… tot einde oorspronkelijk contract en dan ga ik wel storneren…. Is feb 26. Dossier heb ik goed op orde, dus laat maar komen dan. Ik ga wel mensen via dit soort internet flora waarschuwen voor de handelwijze van KPN. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • August 12, 2025

Er volgt nog bericht? Is dat alles wat er gezegd is? Vind het maar een vaag gedoe. 

• Auteur
  • Topper
  • August 12, 2025

In de mail die ik van KPN kreeg dat er zich een nieuwe aanbieder zou hebben gemeld pompje voormalige woonadres, staat dat ik de verhuizing door moet geven. Heb ik dus al gedaan… en anders wordt de aansluiting per 20/8 afgesloten. Ze doen maar, we wonen er niet meer…

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 12, 2025

Bel nog een keer met de klantenservice 0800-0402.  Blijf rustig en beleefd maar toon wel vastberadenheid en dat je het nu opgelost wil hebben. Daarmee bereik je het meeste maar ik begrijp je boosheid heel goed. 

• Auteur
  • Topper
  • August 12, 2025

Ik hoop dat er iemand van KPN meeleest met meer dan één hersencel ( ha ha ha ). Het moet toch allemaal niet zo moeilijk zijn. Dank voor jullie reacties in ieder geval. 

• Auteur
  • Topper
  • August 13, 2025

Ik hoop dat er iemand van KPN. Het moet toch allemaal niet zo moeilijk zijn. Dank voor jullie reacties in ieder geval. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi ​@Abonnee Bos, eerst even dit. 

Ik hoop dat er iemand van KPN meeleest met meer dan één hersencel ( ha ha ha ). Het moet toch allemaal niet zo moeilijk zijn. Dank voor jullie reacties in ieder geval. 

Ik ga er maar even vanuit dat dit bedoeld is als (soort van) ‘grapje’. Weet dat we huisregels hebben hier in de community, hou het ondanks frustratie graag netjes hier.

Voor wat betreft de situatie, het is rot genoeg dat dingen inderdaad kunnen veranderen. Ik begrijp dat je dus nog zit met een contract op een adres waar wij niet (of nog niet) kunnen leveren. Ik zou gewoonlijk zeggen dat dat geen groot probleem moet zijn. Het punt is alleen dat we hier in de community niks kunnen met stopzetten van contracten. Mijn tip zou allereerst een belafspraak zijn, om dat te bespreken met onze afdeling die over opzeggingen gaat - maar ik begrijp dat je al meerdere malen contact hebt gehad.

Dan zou de klacht die ​@Joep1965 al noemde een betere zijn: wanneer heb je dat formulier ingevuld? Oftewel, hoe lang is dat geleden? 

• Auteur
  • Topper
  • August 13, 2025

Dag Alexandra, dank voor je bericht. Dit is nu exact wat ik bedoel. In de contacten met KPN (werknemers dus bij KPN!) begrijpen we allemaal waar het probleem zit, maar niemand kan er iets aan doen. Ik denk dat het formulier een week of twee geleden is ingestuurd. Ik ben daarna gebeld door een MEDEWERKER VAN KPN die het probleem begrijpt en in tegenstelling tot een andere MEDEWERKER VAN KPN wel de mail met bijlagen kon zien die ik gestuurd heb. Maar die net als jij geen verantwoordelijkheid neemt, ‘want ik kan daar niks aan doen’. Het ligt bij de afdeling opzeggingen die niet telefonisch te bereiken is. 
Oh en het is trouwens niet rot dat dingen veranderen hoor, sommige mensen kiezen ervoor om te verhuizen. En die mensen willen het dan graag goed regelen voor de kopers van de woning die verkocht is. En dat kan bij alle grote bedrijven, behalve kennelijk bij KPN. 
Dus ook met deze reactie van KPN kom ik weer geen steek verder. Dus lezers een bevestiging van de handelwijze van KPN !!

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 13, 2025

Even voor de goede orde ​@Abonnee Bos je bent hier niet bij de klantenservice van kpn. Op het forum helpen klanten elkaar. In dit geval kunnen de forumleden niets meer doen dan een tip geven.

• Auteur
  • Topper
  • August 13, 2025

Dank Joep voor je reactie. Neem aan dat Alexandra weer is ondergedoken als medewerker van KPN. 😃

• August 13, 2025

Volgens mij moet je gewoon een verhuizing doorgeven. Dan komt KPN zelf met de mededeling dat ze op het nieuwe adres niet kunnen leveren en dat ze daarom het abonnement stopgezet gaan zetten.

• Auteur
  • Topper
  • August 13, 2025

Dag Marlon. Dat heb ik geprobeerd. Er wordt dan aangegeven dat er geen glasvezel bestaat op het adres en dat er een internetverbinding met zeer lage snelheid komt. Ik vermoed ADSL. Ik snap best dat het een lastige situatie is. Past niet binnen het ingerichte proces van KPN. En als je de medewerkers dan leert: ik snap het probleem, maar ik ga daar niet over… en niemand neemt dan verantwoordelijkheid. Tsja zo werkt KPN dus kennelijk… 

• Auteur
  • Topper
  • August 13, 2025

Aanvulling… ik kreeg afgelopen maandag een mailbericht van KPN dat zich een nieuwe aanbieder had gemeld op ons oude adres en dat ik snel moest reageren. Ik heb dus al meerdere keren een mail gestuurd aan opzeggen@kpn.com en daarvan een ontvangstbevestiging gekregen. Zal wel zo’n automatisch mailbericht zijn… Vandaag een mail dat de nieuwe provider op het oude adres wordt aangesloten per 20 augustus… wie weet gaat er dan iemand nadenken en actie ondernemen bij KPN.. ik zal daar maar geen grap over maken, want dat past niet binnen de huisregels ha ha . 

• August 14, 2025

Dag Marlon. Dat heb ik geprobeerd. Er wordt dan aangegeven dat er geen glasvezel bestaat op het adres en dat er een internetverbinding met zeer lage snelheid komt. Ik vermoed ADSL. 

KPN is dus wel beschikbaar. Hoe laag is de snelheid die beschikbaar is?

• Auteur
  • Topper
  • August 14, 2025

Verwijst naar partner Solcon 1mbit op huidige adres. Op toekomstig adres geeft die aan dat die niet kan wijzigen en 0800-0402 bellen. Inmiddels alleen mobiele nrs verhuist. Op juridisch advies nog één keer aangetekende mail sturen en verwijzen naar algemene voorwaarden. Daar staat opzegging namelijk in. En daarin 14 dagen de tijd geven en dan simpelweg storneren. 

• August 14, 2025

Als je op de homepage van KPN even net doet alsof je nieuwe klant bent die een abonnement op je nieuwe adres wil afsluiten, wat gebeurt er dan? Lukt dat? Welke snelheid kan je kiezen? En wat zegt de site over de snelheid die haalbaar is?

• Auteur
  • Topper
  • August 15, 2025

Dag Marlon. KPN verwijst naar Solcon. KPN levert geen glasvezel. Gister weer een keer gebeld…. En ja, nu waren documenten niet meegestuurd. Ik heb bewijs van wel en bovendien neem ik gesprekken op. Lekker om vast te hebben liggen dat ze steeds tegenstrijdigheden verkondigen… kijken of we er wat mee kunnen in de media. Laat me zo niet behandelen. En als we zouden moeten betalen ook prima, maar wat een …… (moderator: dit is geen grap). 

• August 16, 2025

Je mag opgenomen gesprekken niet zomaar openbaar maken. 

Dag Marlon. KPN verwijst naar Solcon. 

Dat vind ik heel raar. Want hier lees ik:

Er wordt dan aangegeven dat er geen glasvezel bestaat op het adres en dat er een internetverbinding met zeer lage snelheid komt. Ik vermoed ADSL. 

Dus als nieuwe klant verwijzen ze je door naar Solcon en als bestaande klant word je op de telefoonlijn aangesloten? 

• Auteur
  • Topper
  • August 16, 2025

Ik maak gesprekken natuurlijk niet openbaar. Er vindt op het uiteindelijke adres een verwijzing naar Solcon plaats. Dat is onderdeel van KPN. Het gaat mij om de manier waarop je behandeld wordt. Ik snap ook wel dat het externe call center medewerkers zijn, maar die leugens snap ik gewoon niet. Aantoonbaar documenten opgestuurd en gewoon ontkennen… en gewoon antwoord geven, ja of nee… maar ja…. dat is kennelijk moeilijk. Als Solcon wel kan leveren, laat het dan weten. Klantwaarden ver te zoeken…Â