Skip to main content
Beantwoord

Opzegging wegens niet-leverbaar adres structureel geblokkeerd door eindeloze bewijs stapeling

• February 3, 2026
  • 2 reacties
  • 39 keer bekeken

Ik plaats deze klacht omdat mijn ervaring geen incident is, maar onderdeel lijkt van een structureel probleem dat ik hier in de community bij meerdere klanten herken.
Sinds 3 december 2025 probeer ik mijn KPN-abonnement op te zeggen wegens verhuizing naar een adres waar KPN niet kan leveren. Wat volgde is een vastlopend proces waarin de lat steeds verder wordt verschoven.
Door KPN zijn achtereenvolgens van mij geëist:

een verhuisbewijs (printscreen gemeente);

een bewijs van inschrijving van de gemeente;

een officieel BRP-uittreksel (betaald, €17,60).

Tijdens meerdere telefoongesprekken is mij expliciet meegedeeld dat het BRP afdoende zou zijn om de opzegging te verwerken. Dat document is ook aangeleverd.

Ondanks dit alles weigert KPN de opzegging te verwerken en wordt nu opnieuw aanvullende informatie gevraagd, waaronder een screenshot/PDF van MijnOverheid, met als reden dat men “niet kan verifiëren of ik het echt ben”.

Dit terwijl:

ik reeds bestaande klant ben;
KPN beschikt over meerdere officiële overheidsdocumenten;
een BRP het zwaarst mogelijke bewijs van inschrijving is;
een MijnOverheid-screenshot juist minder betrouwbaar en privacy-zwaarder is.
Wat hier feitelijk gebeurt, is bewijs stapeling zonder eindpunt, waardoor een opzegging praktisch onmogelijk wordt gemaakt. In de community zie ik dit patroon bij veel meer klanten terug.

Dit is geen service probleem meer, maar een proces probleem dat klanten structureel vastzet, extra kosten laat maken en tot enorme stress leidt.

Ik roep KPN op om:
duidelijk te maken welk bewijs definitief voldoende is;
te stoppen met het opschuiven van eisen;
en opzeggingen wegens niet-leverbaarheid daadwerkelijk uitvoerbaar te maken.
Dit zou niet via eindeloze telefoongesprekken hoeven, maar correct en schriftelijk moeten worden afgehandeld.

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi ​@Luk83 . Welkom hier.

Dank je wel voor het delen van je ervaring. Ik begrijp goed dat dit een vervelende en stressvolle situatie is, zeker wanneer je al langere tijd bezig bent om je opzegging geregeld te krijgen.

Wanneer je verhuist naar een adres waar KPN geen diensten kan leveren, kan het abonnement gewoon worden beëindigd. De snelste manier om dit te regelen is via een terugbelafspraak met de klantenservice.  (zie wij  bellen jou) Tijdens dat contact kan direct worden gecontroleerd dat er op het nieuwe adres geen levering mogelijk is. Vervolgens wordt de opzegging in gang gezet met inachtneming van de wettelijke opzegtermijn van één maand.

Voor meelezers: in dit soort situaties is een terugbelafspraak meestal de meest efficiënte route, zodat het niet via meerdere losse telefoongesprekken of aanvullende documenten hoeft te lopen.

2 reacties

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 5, 2026

Hoi ​@Luk83 . Welkom hier.

Dank je wel voor het delen van je ervaring. Ik begrijp goed dat dit een vervelende en stressvolle situatie is, zeker wanneer je al langere tijd bezig bent om je opzegging geregeld te krijgen.

Wanneer je verhuist naar een adres waar KPN geen diensten kan leveren, kan het abonnement gewoon worden beëindigd. De snelste manier om dit te regelen is via een terugbelafspraak met de klantenservice.  (zie wij  bellen jou) Tijdens dat contact kan direct worden gecontroleerd dat er op het nieuwe adres geen levering mogelijk is. Vervolgens wordt de opzegging in gang gezet met inachtneming van de wettelijke opzegtermijn van één maand.

Voor meelezers: in dit soort situaties is een terugbelafspraak meestal de meest efficiënte route, zodat het niet via meerdere losse telefoongesprekken of aanvullende documenten hoeft te lopen.

Erwin van KPN
Moderator

In aanvulling daarop wil ik graag kijken wat er bij jou misgaat.  Hierbij moet ik wel aantekenen dat ik geen abonnement kan opzeggen.  Maar ik kan wel proberen om het proces beter inzichtelijk te maken.

Kun jij je profiel aanvullen en mij dan hier een seintje geven? Dan kijk ik met je mee.