Sinds 14 dagen ben ik bezig met een kleine aanpassing van mijn KPN abonnement (voorheen Telfort). Tot nu heb ik 4 bevestigingen ontvangen er geen enkele wijziging is doorgevoerd. Door klantenservice ticket aangemaakt en hierop is er telefonisch gereageerd op woensdag 5 maart j.l. Hele verhaal voor de 5de keer verteld en mij werd verzekerd dat het NU wel ging lukken “want de bottleneck was gevonden en zou worden opgelost". Netjes weer een bevestiging van de wijziging, en U raadt het al - geen veranderingen.
Klacht ingediend via de website met een a4-tje over de hele gang van zaken en afgelopen maandag 13:38 een telefoontje van een heer die het probleem helemaal door had en er persoonlijk voor zou zorgen dat er een oplossing kwam - zou het per mail bevestigen. Om 15:29 belde een vrouwelijke medewerkster die aangaf het allemaal ook vreemd te vinden (n.b. verlenging van mijn contract - afgelopen 10 maart 2017 - is ook NIET mogelijk “omdat het een Telfort abonnement is”. Zou het abonnement omzetten naar een ECHT KPN abonnement met een kleine tariefsverhoging, oké. Alle opties doorgenomen en zou per email bevestigd worden. Kon in haar systeem niets vinden over het gesprek van 2 uur tevoren (?). Sinds die tijd is er totale stilte van de kant van KPN en er zal wellicht achter de schermen wel iets gebeuren, maar wat??
Kortom: Telfort overnemen was een fluitje van een cent, maar de verwerking van de Telfort abonnementen is, naar het er nu naar uit ziet, onmogelijk. Wil ik het zelf oplossen zou het Telfort abonnement moeten opzeggen (als dat mogelijk is tenminste) en een geheel nieuw KPN abonnement moeten afsluiten. Maar ja, dan moet de “Telfort” apparatuur retour en krijg ik de “KPN” apparatuur thuis gestuurd met een installatiemonteur om iets aan te sluiten wat nu al werkt. Anno 2025 maakt de automatisering het bij KPN steeds moeilijker. Om een leus van de Belastingdienst aan te passen “Leuker kunnen we het niet maken, maar wel moeilijker.”