Skip to main content
Vraag

Oude Telfort abonnement wijzigen blijkbaar onmogelijk voor KPN

• 12 maart 2025
  • 9 reacties
  • 82 keer bekeken

EdHak1957
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Sinds 14 dagen ben ik bezig met een kleine aanpassing van mijn KPN abonnement (voorheen Telfort). Tot nu heb ik 4 bevestigingen ontvangen er geen enkele wijziging is doorgevoerd. Door klantenservice ticket aangemaakt en hierop is er telefonisch gereageerd op woensdag 5 maart j.l. Hele verhaal voor de 5de keer verteld en mij werd verzekerd dat het NU wel ging lukken “want de bottleneck was gevonden en zou worden opgelost". Netjes weer een bevestiging van de wijziging, en U raadt het al - geen veranderingen.

Klacht ingediend via de website met een a4-tje over de hele gang van zaken en afgelopen maandag 13:38 een telefoontje van een heer die het probleem helemaal door had en er persoonlijk voor zou zorgen dat er een oplossing kwam - zou het per mail bevestigen. Om 15:29 belde een vrouwelijke medewerkster die aangaf het allemaal ook vreemd te vinden (n.b. verlenging van mijn contract - afgelopen 10 maart 2017 - is ook NIET mogelijk “omdat het een Telfort abonnement is”. Zou het abonnement omzetten naar een ECHT KPN abonnement met een kleine tariefsverhoging, oké. Alle opties doorgenomen en zou per email bevestigd worden. Kon in haar systeem niets vinden over het gesprek van 2 uur tevoren (?). Sinds die tijd is er totale stilte van de kant van KPN en er zal wellicht achter de schermen wel iets gebeuren, maar wat??

Kortom: Telfort overnemen was een fluitje van een cent, maar de verwerking van de Telfort abonnementen is, naar het er nu naar uit ziet, onmogelijk. Wil ik het zelf oplossen zou het Telfort abonnement moeten opzeggen (als dat mogelijk is tenminste) en een geheel nieuw KPN abonnement moeten afsluiten. Maar ja, dan moet de “Telfort” apparatuur retour en krijg ik de “KPN” apparatuur thuis gestuurd met een installatiemonteur om iets aan te sluiten wat nu al werkt. Anno 2025 maakt de automatisering het bij KPN steeds moeilijker. Om een leus van de Belastingdienst aan te passen “Leuker kunnen we het niet maken, maar wel moeilijker.”

9 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36388 reacties
  • 12 maart 2025

Hallo ​@EdHak1957 ,

EdHak1957 schreef:

Zou het abonnement omzetten naar een ECHT KPN abonnement met een kleine tariefsverhoging, oké. Alle opties doorgenomen en zou per email bevestigd worden. Kon in haar systeem niets vinden over het gesprek van 2 uur tevoren (?). Sinds die tijd is er totale stilte van de kant van KPN en er zal wellicht achter de schermen wel iets gebeuren, maar wat??

Kortom: Telfort overnemen was een fluitje van een cent, maar de verwerking van de Telfort abonnementen is, naar het er nu naar uit ziet, onmogelijk. Wil ik het zelf oplossen zou het Telfort abonnement moeten opzeggen (als dat mogelijk is tenminste) en een geheel nieuw KPN abonnement moeten afsluiten. 

Je kunt jouw abonnement (mits contractvrij) ook zelf overzetten door te verlengen.

Dat kan via internet: https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Normaliter is het dan helemaal niet nodig om een monteur in te schakelen. Je krijgt wel een nieuwe TV-ontvanger. 

EdHak1957
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 12 maart 2025

Leuk advies.  Heb ik  geprobeerd (bevestiging ontvangen, niets veranderd in Mijn KPN), de telefoonwinkel heeft het een paar dagen later ook aangepast - bevestigd, niets veranderd). ELKE wijziging in mijn abonnement wordt om de een of andere reden NIET doorgevoerd (na bevestiging). De afgelopen tijd zijn er 5 pogingen gedaan om iets aan te passen binnen de mogelijkheden van Mijn KPN en er is steeds NA positieve bevestiging NIETS veranderd. Het lijkt erop alsof het oude Telfort abonnement in computertermen een “alleen lezen” bestand is wat niet veranderd kan worden.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36388 reacties
  • 12 maart 2025

Heb je nu net echt op die link gekllikt? 

Zo niet → Doe dat nu eens. 

Want dat is een andere manier dan via MijnKPN. 

EdHak1957
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 12 maart 2025

Excuus, ik heb een paar minuten geleden op de link geklikt, aanpassing gedaan en wacht nu op de bevestigingsmail. (ordernummer  S8439169) Blijft het toch apart dat wijziging NIET via Mijn KPN gedaan kunnen worden (nog afgezien van het feit dat deze wijzigingen afgelopen maandagmiddag al 2x waren afgesproken). Bevestigingsmail ontvangen, afwachten of DEZE mail WEL tot verandering leidt. In ieder dank voor de link en de snelle reactie.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36388 reacties
  • 12 maart 2025

Graag geholpen. 👍🏼 Gaat vast goed komen. Inmiddels heb ik al zo'n 70 klanten geholpen met deze speciale link.  

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Het lijkt erop dat jij pech hebt met jouw Telfort abonnement, ​@EdHak1957. Normaal gesproken kunnen wijzigingen aan een Telfort abonnement namelijk wel gewoon doorgevoerd worden. Waarom het bij jou dan niet lukt, durf ik zo niet te zeggen.

Maar ik begrijp dat je het inmiddels geprobeerd hebt via de link van ​@Noordzee. Is het daarmee gelukt om jouw abonnement te wijzigen?

EdHak1957
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 14 maart 2025

In zoverre dat ik WEL op woensdag 15:12 de bevestiging heb ontvangen van een nieuw contract (bestelnummer S8439169) , met de melding dat ik over  definitieve startdatum binnen maximaal 2 dagen een e-mail zou ontvangen. Dus in theorie heeft KPN de tijd tot 15:12 vanmiddag om iets te laten weten. Bestelstatus geeft nog steeds de wijziging van 27 februari als doorgevoerd en werkend (NIET dus) als laatste aan. Vanmorgen opnieuw een klachtenformulier ingediend over de reactie op het eerdere klachtenformulier waarop er 2 telefoontjes volgende (afgelopen maandagmiddag) waarin door 2 verschillende medewerkers mij werd verzekerd dat alles opgelost zou worden en er bevestigingen zouden worden verstuurd - nog steeds niets over gehoord. Kortom: 6 pogingen mijnerzijds (enkele in combinatie met de Telefoonwinkel) en 2 vanuit de KPN lijden/leiden tot niets behalve een ietwat oplopende frustratie mijnerzijds. Het is duidelijk dat er iets niet goed gaat en dat ondanks de toezegging dat “ik hou in de gaten dat het deze keer aangepast wordt” door beide medewerkers er geen enkele beweging in zit. Ik ben en blijf een geduldig mens en ben voorlopig niet van plan om de Belbus van de Vara in te schakelen, maar ook aan mijn geduld komt een einde en als dat betekent dat ik (gedwongen) een andere provider moet zoeken, het zij zo. 3 Weken voor een op papier simpele wijziging????

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36388 reacties
  • 14 maart 2025

@EdHak1957 

Wat zie je in MijnKPN bij "Mijn producten"? 

Als je daar KPN TV+ ziet staan, dan is de wijziging verwerkt. En dan zou de nieuwe TV-ontvanger onderweg kunnen zijn. 

Als daar geen KPN TV+ staat, dan is het mis in de administratie van KPN. Dan moet er eerst een voorliggende wijziging door KPN verwijderd worden die de boel blokkeert. Dat kan ​@Denise van KPN misschien verder de organisatie in sturen? 

EdHak1957
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 14 maart 2025

In Mijn KPN is er niets veranderd sinds de overgang van Telfort naar KPN (dat is het eerste waar ik vrijwel elke morgen naar kijk) en het zou best kunnen dat er voorliggende wijzigingen zijn die de zaak blokkeren, er zijn inmiddels 6 of 8 pogingen gedaan om veranderingen aan te brengen, maar het punt is dat er niemand die gereageerd heeft op mijn ingediende klacht, ondanks mijn uitdrukkelijke vraag om te monitoren of de wijzigingen die zij zouden doorvoeren ook inderdaad plaats vinden (inmiddels 4 werkdagen geleden) de moeite hebben genomen om naderhand contact met mij op te nemen om aan te geven: a) het lukt niet en b) HOE dit in vredesnaam opgelost kan worden. Vorige week woensdag ben ik gebeld door een medewerker naar aanleiding van een ticket van de klantenservice die het helemaal had uitgezocht en zij dat het “mogelijk was”. Stom genoeg niet gevraagd de te volgen stappen in een e-mail naar mij toe te sturen……….. 

Denise heeft zoals je wellicht gelezen hebt ook gereageerd op deze post en hopelijk houdt zij dit WEL in de gaten en kan zij iets voor mij doen om de impasse te doorbreken. Ik zit niet te wachten op excuses of een bloemetje of zo, maar wel op een oplossing op deze impasse.

In elk geval bedankt voor de door jou getoonde aandacht.

*