Skip to main content
Beantwoord

Overkopen gehuurde SuperWifi 2: kan dat?

• April 3, 2026
  • 17 reacties
  • 166 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+5

Ik heb momenteel drie SuperWifi 2 punten van KPN gehuurd. Via de KPN Wifi Manager kreeg ik de optie om SuperWifi 2 punten ook te kopen tegen een gereduceerd tarief (2 stuks voor €133).

Mijn vraag is:
Is het mogelijk om de nu gehuurde SuperWifi 2 punten over te nemen / te kopen tegen dit gereduceerde tarief, in plaats van ze te blijven huren?

Ik hoor graag wat hierin de mogelijkheden zijn.

Beste antwoord door RBxx

Nee, ​@TonM1965 . dat staat los van elkaar. 

De gehuurde SuperWifi’s blijven eigendom van KPN. Zie de sticker aan de achterzijde.

Het huren van SuperWifi kan je maandelijks opzeggen via MijnKPN en de klantenservice (0800-0402). Dan ontvang je een verzoek om ze terug te sturen.

17 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • April 3, 2026

Nee, ​@TonM1965 . dat staat los van elkaar. 

De gehuurde SuperWifi’s blijven eigendom van KPN. Zie de sticker aan de achterzijde.

Het huren van SuperWifi kan je maandelijks opzeggen via MijnKPN en de klantenservice (0800-0402). Dan ontvang je een verzoek om ze terug te sturen.

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 3, 2026

@RBxx Dank voor je reactie. Dat is bekend, maar mijn vraag is of ik alsnog 2 wifipunten kan kopen voor het gereduceerd tarief. De gehuurde punten stuur ik dan uiteraard retour, nadat deze zijn opgezegd.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 3, 2026

Beste ​@TonM1965 , je kunt nog steeds de wifipunten kopen tegen lagere prijs, in de KPN winkel bijvoorbeeld. 

Je kunt alleen niet de gehuurde punten kopen, die moeten na opzeggen weer retour KPN

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 4, 2026

@JanD In de webshop zijn 2 stuks geprijsd voor € 199. De wifimanager geeft 2 stuks voor € 133 aan. Een ruime korting. M.a.w. als ik naar de KPN winkel ga is de prijs € 133? Scheelt een ritje als het niet zo is😉

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 4, 2026

Dan kun je ze toch va de WiFimanager bestellen? 

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 4, 2026

@Noordzee dat gaat nu dus niet meer, omdat ik er twee heb gehuurd geeft de wifimanager aan dat het wifinetwerk uitstekend is. Vorige maand maakte ik de keuze om de wifipunten te huren in plaats van te kopen voor € 133.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 4, 2026

Dan die twee WiFi-punten er nu tussenuit halen. En daarna opnieuw de WiFimanager starten. 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 4, 2026

@JanD In de webshop zijn 2 stuks geprijsd voor € 199. De wifimanager geeft 2 stuks voor € 133 aan. Een ruime korting. M.a.w. als ik naar de KPN winkel ga is de prijs € 133? Scheelt een ritje als het niet zo is😉

Beste ​@TonM1965 in de KPN webshop moet je ze niet kopen, daar wordt niet gecontroleerd of je klant bent en betaal je de hoofdprijs.

In de KPN winkel of via de wifimanager betaal je de gereduceerde prijs.

Succes

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 4, 2026

Of de monteur 🧑‍🔧 Bij ons zijn ze ook €61,50 per stuk.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 4, 2026

Of de monteur 🧑‍🔧 Bij ons zijn ze ook €61,50 per stuk.

Dat is waar ​@Ik_Combineer , maar dan moet ​@TonM1965 toevallig een monteur aan huis krijgen binnenkort.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • April 4, 2026

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 4, 2026

Als ze nieuw zijn die spullen, dan lijkt het me geen legale website.😎

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • April 4, 2026

Als ze nieuw zijn die spullen, dan lijkt het me geen legale website.😎

Zoek op Trustpilot en KvK naar deze eenmanzak, op marktplaats is gebruikt al voor 40€ per stuk te koop. Ik persoonlijk zou nooit een KPN superwifi kopen, aangezien de vele berichten over problemen in dit forum. Dit is ook vaak de reden waarom de Superwifi's zo goedkoop gebruikt aangeboden zijn.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 4, 2026

Dan die twee WiFi-punten er nu tussenuit halen. En daarna opnieuw de WiFimanager starten. 

@TonM1965 

Is het zo gelukt?

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@TonM1965, goede vraag en logisch dat je het fijner zou vinden om de huidige punten over te kunnen kopen. Scheelt ook een hoop dingen heen en weer sturen, dus ik zal dit idee in elk geval intern doorgeven. 🙂
Fijn dat je al zoveel reacties hebt gehad hier en hopelijk is het inmiddels gelukt om een setje te kopen. 😄

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 5, 2026

@Noordzee Het er tussenuit halen, maakt geen verschil. De app geeft aan dat ik het materiaal heb (gehuurde SuperWifi-punten) om een goede wifi op te kunnen zetten.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • April 5, 2026

Ik vermoed dat de app rekening blijft houden met die gehuurde wifipunten zolang de huur niet is opgezegd.