Skip to main content

Begin 2020 zijn wij overgestapt van Telfort thuis (koperdraad DSL) naar kpn glasvezel, tenminste wij dachten dat het om een overstap ging. 

Wat blijkt nu, bijna 5 jaar later, .. beide abonnementen zijn doorgegaan en ik heb 5 jaar lang dubbel betaald. Bij de klantenservice van kpn wordt gezegd dat mensen soms twee abonnementen hebben op een adres. Maar dat heb ik nooit gevraagd, wat heb je aan twee Internet+TV abonnementen op hetzelvde adres? De oude koperdraad gebruiken wij sinds begin 2020 niet meer, dat ziet kpn toch?

Ik had beter moeten opletten en gelijk de fout van kpn moeten melden. Maar het is tenslotte een fout van kpn en waarom moet ik hangen? De twee abonnementen werden afgeschreven op verschillende dagen van de maand en alleen een van de abonementen was te zien op mijnkpn.nl.

Een snelle berekening (55x12x5) leert dat het om meer dan 3000 Euro gaat, dat ik te veel betaald heb.  

Ik vrees dat kpn alles zal doen om mij de schuld te geven. 

Vanwaar dit topic? Je hebt al een KPN medewerker aan de telefoon gehad begrijp ik. Deze wilde niets crediteren? 

De medewerker kon niets crediteren 

Dan zou ik een klacht indienen bij KPN. Mensen op de klachtenafdeling kunnen mogelijk wel wat voor je betekenen.

Hi ​@guus64, wat rot dat je er nu ineens achter komt dat je zo lang dubbele abonnementen hebt gehad.

Ik hoop dat je intussen verder bent gekomen met de tip van ​@Ik_Combineer. Dat is inderdaad de beste weg. Ik hoop dat er toch iets aan compensatie voor je geregeld kan worden. Het klopt natuurlijk dat het belangrijk is om de facturen en afschrijvingen soms te controleren, maar dat maakt het niet minder zuur dat je zo lang dubbel betaald hebt.

Ik ben wel benieuwd of je wat terug krijgt.

Bij de klantenservice van kpn wordt gezegd dat mensen soms twee abonnementen hebben op een adres.

Sommige huizen worden bewoond door 2 gezinnen. Die huizen zijn dan gesplitst. Maar vaak zat hebben ze wel gewoon nog 1 huisnummer. Dan heb je dus 2 abonnementen op 1 adres. Dat is bij jou niet zo, maar KPN kan dat niet weten.

Tegenwoordig kan dat niet eens meer, een abonnement koper en een ander abonnement op glasvezel van KPN. Maar 5 jaar geleden misschien nog wel. Ik weet ook niet hoever de integratie van Telfort 5 jaar geleden al was.

5 jaar geleden was Telfort volgens mij nog gewoon een aparte provider. Ik lees op Wikipedia dat de Telfort klanten in 2021 technisch overgezet zijn naar KPN.

En als je dan een nieuw KPN abonnement afsloot op glasvezel, dan was het misschien logisch dat het Telfort abonnement gewoon door bleef lopen. 

Als je bij Ziggo zit en je sluit een KPN abonnement af, dan blijft het Ziggo abonnement ook gewoon doorlopen als je dat niet opzegt. En dat abonnementsgeld krijg je later echt niet terug.

Reageer