Skip to main content
Vraag

Overstappen naar Odido, wel of niet?

• February 24, 2025
  • 56 reacties
  • 2999 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

56 reacties

knorde
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 28, 2025

Oh aha. Zelf heb ik precies dit jaar ook 20 jaar een e-mail adres onafhankelijk van mijn internet provider. Precies toen ook genomen om overstap vrijheid te hebben. Vast telefoonnummer (niet meer in gebruik) kan wel mee.

Inmiddels geen plannen meer om over te stappen. Met toevoeging NLZIET heb ik het aanbod (zenders en on demand) wat ik hebben wil.

Prijs kijk ik niet zo naar.

Ik heb 2 kennissen met Odido. Beeld valt me tegen als ik bij hen tv kijk.

Ik heb ook alleen kaal internet (vaste telefoon paar maanden geleden de deur uit gedaan) en ik heb al heel lang NLZIET voor tv. Ik kan dus niet oordelen over de kwaliteit van tv bij Odido. Mijn kennissen hebben overigens wel tv van Odido en daar heb ik geen klachten over gehoord over slechte kwaliteit.

Hoe dan ook, ik ben tevreden over Odido (was ik over KPN ook alleen het verlengaanbod i.c.m. structurele prijs gaf de doorslag om over te stappen) :)

obelisk
Wijsgeer
  • May 28, 2025

Vaste telefoon is al een tijd de deur uit, sinds 2012 eigen domein voor email, eigen router.

Overstappen was een kwestie van een paar aanpassingen in de router en over een klein jaartje gaan we weer eens kijken waar het gras het groenst is. 😁

Overigens moet ik zeggen dat schakelen tussen de Ziggo Go app en de Next Mini een consistentere UI ervaring geeft dan met de KPN Arris en de KPN mobiele TV app.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 28, 2025

De KPN Arris en de mobiele KPN TV+ app hebben dan ook heel verschillend bases.

De een Linux en de andere Android/iOS.

De nieuwere TV+ ontvanger is gelijkender op de Android/iOS app.

Als je alleen internet gebruikt, en niet de tv dienst of e-mail, maakt het inderdaad alleen qua prijs uit waar je zit. 

obelisk
Wijsgeer
  • May 28, 2025

De KPN Arris en de mobiele KPN TV+ app hebben dan ook heel verschillend bases.

De een Linux en de andere Android/iOS.

De nieuwere TV+ ontvanger is gelijkender op de Android/iOS app.

Als je alleen internet gebruikt, en niet de tv dienst of e-mail, maakt het inderdaad alleen qua prijs uit waar je zit. 

Next Mini is een Arris VIP5002W … volgens mij dezelfde serie en platform als de KPN Arris box.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 28, 2025

Ziggo gebruikt een heel eigen platform: Horizon. Daar draaien zowel de Next, Next Mini als de apps op. De Next mini is Android based. Vandaar die 'vloeiende’ layout van de menu's.

KPN heeft voor de Linux ontvangers geheel op zichzelf staande software en tv platform. Enige wat gekoppeld is is opnames en je afgenomen tv pakketten.

knorde
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 30, 2025

Beste ​@knorde wacht s.v.p. eerst de brief van KPN af met het verzoek de spullen terug te sturen, daar zit dan een retourlabel op, die je op een doos kunt plakken.

Dat mag ook gewoon een eigen doos zijn.

Bewaar wel het verzendbewijs heel lang en heel goed.

Dus onderneem pas actie als KPN er om vraagt, niet eerder.

Vandaag de retourdoos ontvangen, ik was dus iets te snel.
Opgelost zo!