Skip to main content
Vraag

Per ongeluk 2 buitenlandbundels aangevraagd, hoe krijg ik het dubbel betaalde terug?

• February 26, 2026
  • 3 reacties
  • 32 keer bekeken

Ik heb vorige week een buitenland bundel aangevraagd voor Thailand via de DMS, er gebeurde niks dus de instructies aangezet om data roaming aan te zetten. Nu zit ik met twee bundels en extra kosten omdat ik naar MijnKPN ging zoals was aan gegeven nu zit ik met twee bundels, waarvan ik er maar 1 nodig heb. En zit met kosten voor het gebruik van Internet. Omdat ik problemen had om de bundel aan te vragen. 

Ik heb al via de chat geprobeerd om dit met jullie op te lossen maar krijg maar geen antwoord. Ja een factuur van ruim 80 euro. 

kunnen jullie dit oplossen voor mij?

hartelijke groet

3 reacties

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+7

Hoi ​@Jeannette71, welkom bij de community! 🌷Wat vervelend dat dit zo is gelopen, zeker als je juist probeert het goed te regelen vóór vertrek. Als je kunt aantonen dat de tweede bundel niet is gebruikt dan kunnen we daar zeker naar laten kijken. In dit geval is het handig om aan het einde van de maand, zodra de factuurperiode is afgerond en de bundel volledig op de factuur staat, een belafspraak met onze klantenservice in te plannen.

Waarom pas dan? Omdat we de kosten pas goed kunnen beoordelen en eventueel corrigeren zodra de factuur definitief is. Onze collega’s kunnen dan de kosten van de niet-gebruikte tweede bundel crediteren op de volgende factuur die je ontvangt. Laat gerust weten als je nog vragen hebt!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 27, 2026

Bedankt voor de toelichting en hoe zit het met de 60.40 euro? 

Ik moest de dataroaming aanzetten en naar MijnKPN gaan dit deed ik nadat ik de bundel had aangevraagd maar blijkbaar was deze dus nog niet actief en heb ik nu extra kosten van 60.40 welke al op de factuur staan samen met de twee bundels. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 27, 2026

Helaas heeft nog nooit iemand die € 60,50 buitenbundel kosten vergoed gekregen. 

Echter: sms bescherming aan naar 1266 en je bent daar voor de toekomst tegen beschermd. Jammer genoeg wist je dit voor vertrek niet.