Skip to main content
Vraag

Post voor oude bewoner

• March 12, 2026
  • 2 reacties
  • 22 keer bekeken

Hallo,

Vandaag heb ik post ontvangen van KPN vam de oude bewoner. Ik woon hier inmiddels al 4 jaar en zot zelf ook bij KPN. Er zit geen formulier op de achterkant waarop ik kan zetten dat hij retour afzender moet. En ik weet ook niet waar de vorige bewoner woont. 

Het lijkt mij wel een belangrijk pakketje en het is niet een gewone brief want er zit meer in.

Wat kan ik nu het beste doen?

Groeten

2 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 12, 2026

Gewoon retour afzender sturen met als eventuele opmerking adres geadresseerde onbekend. ​@Cynth1a 

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+7

Hoi ​@Cynth1a, welkom bij de Community! 🙂Dat is inderdaad even lastig. In dit soort gevallen kun je het pakket het beste retour afzender sturen met de vermelding dat de geadresseerde niet (meer) op dit adres woont. Je kunt dit bijvoorbeeld op de verpakking schrijven en het vervolgens bij een PostNL-punt afgeven, zodat het terug naar de afzender gaat. Je hoeft gelukkig niet zelf uit te zoeken waar de vorige bewoner nu woont.

In de praktijk merken we ook vaak dat de klant zelf op een gegeven moment ziet dat het pakket niet is aangekomen en dan contact opneemt met ons, waarna we samen kunnen kijken wat er met de zending aan de hand is. Je gaf aan dat je er inmiddels al 4 jaar woont: is dit de eerste keer dat je post voor de vorige bewoner ontvangt, of gebeurt dit wel eens vaker?