Skip to main content
Beantwoord

PostNL vervalst mijn handtekening en KPN wil geen onderzoek starten

• October 25, 2025
  • 95 reacties
  • 1039 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

na ontvangst welkomstcadeau, is mn contract bindend dus zit ik vast aan KPN..
PostNL laat mn tv buiten in de regen staan en vervalst mijn handtekening, na tig meldingen te hebben gedaan, wordt mij geadviseerd om afzender (KPN) een onderzoek te laten starten, wat ze natuurlijk weigeren

Beste antwoord door Erik van KPN

Mensen, ik gooi dit topic op slot. Zoals al aangegeven, het voegt op dit moment in het algemeen niets meer toe om nieuwe reacties te blijven posten. Dat geldt voor iedereen. het lijkt me duidelijk dat Wilco niet zit te wachten op meer reacties. Kies er dan voor om niet te reageren.

Wilco, ik hoop dat het lukt om komende week contact op te nemen met de logistieke partner. Ik ga ervan uit dat het geheel dan spoedig opgelost zal worden. Mocht je, na dat contact, toch hier verdere vragen willen stellen, maak dan gerust een nieuw topic aan.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

95 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • October 25, 2025

Dit is een vervelende situatie ​@WilcoJansen.
Echter is dit een '’klant helpt klant'’ forum, wij kunnen je hier niet mee helpen.
Het beste is een klacht formalier in te vullen, dan wordt je door de betreffende afdeling terug gebeld.
Hun kunnen wat meer dan de gewone klantenservice.

Wellicht is het handig ook je WA verzekering te bellen, misschien zijn hun we bereid je tv te vergoeden, als zou het natuurlijk niet zo moeten gaan.

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 25, 2025

Dit is een vervelende situatie ​@WilcoJansen.
Echter is dit een '’klant helpt klant'’ forum, wij kunnen je hier niet mee helpen.
Het beste is een klacht formalier in te vullen, dan wordt je door de betreffende afdeling terug gebeld.
Hun kunnen wat meer dan de gewone klantenservice.

Wellicht is het handig ook je WA verzekering te bellen, misschien zijn hun we bereid je tv te vergoeden, als zou het natuurlijk niet zo moeten gaan.

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier

Het probleem is echter wel dat ik niet in het bezit ben van een telefoon.. Alle servive gebeurt of op sociale media of via de telefoon maar normaal via internet kom ik niets verder

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 25, 2025

Dat formulier werkt gewoon via “normaal internet”. Echter, je wordt wel gebeld vanuit de afdeling. Heb je geen vaste én geen mobiele telefoon??? Why?

De klacht hoort eigenlijk thuis bij PostNL. Zodra een pakket door de verzender aan hen is overgedragen zijn zij de verantwoordelijke partij.

Een foto van het natte pakket helpt dan ook een heel eind bij zo'n klacht.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 25, 2025

Dat formulier werkt gewoon via “normaal internet”. Echter, je wordt wel gebeld vanuit de afdeling. Heb je geen vaste én geen mobiele telefoon??? Why?

Helaas vragen ze om een vereist telefoonnummer wanneer ik het formulier wilt invullen dus kom ik daar ook niets verder mee

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 25, 2025

Beste ​@PeterG de afzender blijft altijd de verantwoordelijke partij, van de week nog op TV bevestigd door de consumentenbond, dus KPN is het aanspreekpunt ​@WilcoJansen 

Als je de PostNL-app hebt, wordt er vaak gevraagd of je tevreden bent over de bezorging, zeg dan nee, dan wordt er gevraagd of dat aan de chef van de bezorger doorgegeven kan worden, zeg dan ja.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 25, 2025

Beste ​@PeterG de afzender blijft altijd de verantwoordelijke partij, van de week nog op TV bevestigd door de consumentenbond, dus KPN is het aanspreekpunt ​@WilcoJansen 

Als je de PostNL-app hebt, wordt er vaak gevraagd of je tevreden bent over de bezorging, zeg dan nee, dan wordt er gevraagd of dat aan de chef van de bezorger doorgegeven kan worden, zeg dan ja.

makkelijker gezegd dan gedaan, alles staat op slot achter een telefoonnummer die ik niet heb..
Ik moet op 1 of andere manier in contact komen met een KPN medewerker, gezien ze hier ook rondlopen, probeer ik het hier

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 25, 2025

Beste ​@WilcoJansen het forum is geen helpdesk van KPN, je kunt bellen via 0800 0402 (via een andere mobiel), is gratis, via X, Facebook of Instagram.

Via de social media ben je niet afhankelijk van een telefoon, maar van een internetverbinding.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 25, 2025

Graag eerst lezen voordat je gaat reageren...

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 25, 2025

Succes

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 25, 2025

Succes

Dank u wel, sociale media zit ook achter een telefoonnummer, kan niet eens 1 aanmaken zonder..
Ik hoop echt dat er een medewerker dit gaat lezen want ik begrijp helemaal niets van KPN, hoe ze dit goedkeuren met als gevolg dat ik een boete mag betalen voor contractbreuk

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 25, 2025

Ja, we moeten dus lezen dat je geen telefoon hebt.

Maar zonder telefoon kom je hierin niet verder. Een klacht moet in eerste instantie telefonisch binnenkomen, vandaar dat je na het klachtenformulier teruggebeld wordt. Alleen telefonisch kunnen bepaalde verificaties gedaan nodig dat je bent wie je bent.

Je kunt ook een vast telefoonnummer opgeven.

Dat je helemaal geen telefoon hebt kan ik me niet voorstellen. Dat is errug onhandig. Niet alleen hiervoor.

Zonder mobiel kun je ook geen gebruik maken van je KPN ID voor onder andere MijnKPN, om je abonnement te beheren. Inloggen, ook op de pc, gaat met een verificatiecode via het mobiele nummer.

Ik neem derhalve aan dat je via Facebook op de community zit. Want via het KPN ID werkt het ook hier met verificatie via sms.

Je kunt even een telefoon lenen of, zoals we in de vorige eeuw deden als de telefoon stuk was, bij de buren bellen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 25, 2025

Ja, we moeten dus lezen dat je geen telefoon hebt.

Maar zonder telefoon kom je hierin niet verder. Een klacht moet in eerste instantie telefonisch binnenkomen, vandaar dat je na het klachtenformulier teruggebeld wordt. Alleen telefonisch kunnen bepaalde verificaties gedaan nodig dat je bent wie je bent.

Je kunt ook een vast telefoonnummer opgeven.

Dat je helemaal geen telefoon hebt kan ik me niet voorstellen. Dat is errug onhandig. Niet alleen hiervoor.

Zonder mobiel kun je ook geen gebruik maken van je KPN ID voor onder andere MijnKPN, om je abonnement te beheren. Inloggen, ook op de pc, gaat met een verificatiecode via het mobiele nummer.

Ik neem derhalve aan dat je via Facebook op de community zit. Want via het KPN ID werkt het ook hier met verificatie via sms.

Je kunt even een telefoon lenen of, zoals we in de vorige eeuw deden als de telefoon stuk was, bij de buren bellen.

Nee, ik heb een profiel zonder verificatie.. 
Waarom men zich daar zo druk over maakt, snap ik niet..
Er zijn namelijk meer dan genoeg mensen die er geen geld voor hebben, behoorlijk irrelevant om dat op een openbaar forum te moeten zetten….
Zeg dan niets...

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 25, 2025

Ik geef je hier meer contactmogelijkheden. Ook Facebook.

Je kunt ook contact opnemen via Facebook messengerInstagram en X.com. Ook Bluesky is nu een optie.
Of bezoek een winkel.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 25, 2025

Met alle respect Peter maar laat dit aub over aan een KPN medewerker, ik heb alleen een route nodig, geen inhoudelijke dingen zoals contactgegevens en dergelijke..

Puur een vinger die mij de weg gaat wijzen, meer niet..

nogmaals ik heb er geen geld voor, punt hou daar dan ook over op

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • October 25, 2025

@WilcoJansen Geen vaste of mobiele telefoon ??  Hoe denkt u dan te communiceren met KPN als u door een storing of defect plotseling geen internetverbinding hebt ? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 25, 2025

@WilcoJansen Geen vaste of mobiele telefoon ??  Hoe denkt u dan te communiceren met KPN als u door een storing of defect plotseling geen internetverbinding hebt ? 

Niet, dat is juist het probleem, alles MOET via telefoon tegenwoordig en er is vrijwel geen alternatief

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • October 25, 2025

Niet, dat is juist het probleem, alles MOET via telefoon tegenwoordig en er is vrijwel geen alternatief

Als er brand in uw huis uitbreekt hoe denkt u dan de brandweer te kunnen alarmeren ?  Of moet bij u ALLES via internet ? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 25, 2025

Als er brand in u huis uitbreekt hoe denkt u dan de brandweer te kunnen alarmeren ?  Of moet bij u ALLES via imternet ? 

Ik snap u en sta hier ook achter, echter denkt mijn bewindvoerder er anders over wanneer ik een budget laat maken..
Dit probleem zorgt voor veel meer problemen natuurlijk maar ik hoop dat KPN mij alternatieven kan bieden

Stephan.z
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • October 25, 2025

Beste ​@WilcoJansen Je kan ook gewoon naar een KPN winkel gaan 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 25, 2025

Beste ​@WilcoJansen je contract was al bindend na 14 dagen van activatie diensten, daar heeft het cadeau niets mee te maken.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 25, 2025

Beste ​@WilcoJansen Je kan ook gewoon naar een KPN winkel gaan 

Die mogelijkheid is er zeker, toch probeer ik het eerst online voordat ik 80KM gaat rijden

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 25, 2025

Beste ​@WilcoJansen je contract was al bindend na 14 dagen van activatie diensten, daar heeft het cadeau niets mee te maken.

Jazeker wel, want KPN wacht 14 dagen bij het sturen van het welkomstcadeau tot na opzeggingstermijn om te voorkomen dat klanten cadeau’s krijgen en weer opzeggen

Stephan.z
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • October 25, 2025

Dit forum is grotendeels klanten die klanten helpen

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 25, 2025

PostNL laat mn tv buiten in de regen staan

Doet je tv het niet dan ​@WilcoJansen  ???

Ik neem aan dat de tv ingepakt is neergezet.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 25, 2025

PostNL laat mn tv buiten in de regen staan

Doet je tv het niet dan ​@WilcoJansen  ???

Ik neem aan dat de tv ingepakt is neergezet.

Nee, is kapotgeregend.
Toen ik ‘s avonds thuis kwam, heb ik het pakket eerst binnen uitgepakt en laten staan tot de volgende ochtend, toen geprobeerd maar geen stroom