Skip to main content
Beantwoord

PostNL vervalst mijn handtekening en KPN wil geen onderzoek starten

• October 25, 2025
  • 95 reacties
  • 1039 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

95 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 25, 2025

Ik denk dat het misschien beter is om even de computer uit te zetten, en afleiding te zoeken nu er met emotie gereageerd wordt.

Ik stel voor om hier buiten te blijven beste Arien..
De KPN medewerker geeft aan niet mee te willen denken over een alternatief..
Met andere woorden, niemand gaat opkomen voor de klant, Postnl aanspreken om hun waardeloze manier van werken..

Kpn is namelijk geen haar beter…….

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • October 25, 2025

U bent nu toch wel echt diep gezakt om een behulpzame KPN moderator met de woorden zoals Pipo, dom geleuter, onkunde af te zeiken. 
Misschien moet u uw zelf eens een spiegel voorhouden.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 25, 2025

U bent nu toch wel echt diep gezakt om een behulpzame KPN moderator met de woorden zoals Pipo, dom geleuter, onkunde af te zeiken. 
Misschien moet u uw zelf eens een spiegel voorhouden.

Misschien moet jij je er lekker buiten laten, bijdehandje……
Jullie doen niets anders dan mekkeren en domme dingen roepen, jij vooral dus houd je smoel meneertje 

Wacht maar tot ze bij jou de boel slopen en jij geen kant uit kan, dan wil ik jou wel eens horen

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • October 25, 2025

Even een verwijzing naar onze huisregels, vooral met betrekking tot hoe we met elkaar communiceren hier. Het is duidelijk, en begrijpelijk, dat je frustratie ervaart. Maar iedereen hier probeert je te helpen, Wilco. Opmerkingen zoals hierboven zijn dan ook niet nodig. Dit is dan ook een waarschuwing.

Je hebt de antwoorden gekregen die je nodig hebt voor jouw situatie. Ik kan me voorstellen dat dit niet de antwoorden zijn die je wilt horen, maar het is wel wat het is. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 25, 2025

Even een verwijzing naar onze huisregels, vooral met betrekking tot hoe we met elkaar communiceren hier. Het is duidelijk, en begrijpelijk, dat je frustratie ervaart. Maar iedereen hier probeert je te helpen, Wilco. Opmerkingen zoals hierboven zijn dan ook niet nodig. Dit is dan ook een waarschuwing.

Je hebt de antwoorden gekregen die je nodig hebt voor jouw situatie. Ik kan me voorstellen dat dit niet de antwoorden zijn die je wilt horen, maar het is wel wat het is. 

Helpen?

bedoel je 80x hetzelfde te roepen nadat ik meerdere malen heb aangeven het niet te kunnen?

dat is geen helpen, dat is irriteren en mijn tijd verdoen…

Het antwoord is duidelijk, jullie bieden geen alternatief en accepteren bij deze dat jullie postbedrijf wetten loopt te breken, elke KPN medewerker kan dit intern aankaarten, in plaats van dat roep je dingen die ik helemaal niet kan doen, dat maakt mij kwaad omdat ik niets anders hoor van KPN medewerkers..

• October 26, 2025

Wat leest dit topic gigantisch negatief vanaf het begin,..1 tip, sta open voor de aangereikte oplossing welke je al is aangeboden, dat jij iets niet kan is niet een probleem van KPN, dus jezelf daaraan vasthouden bereik je niet mee. Minima of niet je dient en kunt per telefoon de logistieke partner benaderen. Dus leen een telefoon en klaar. Dit kán altijd wel ergens, zelfs bij de bieb,.. Regel dan ook gelijk een andere bewindvoerder die je wél kan voorzien in bereikbaarheid. Onder een steen leven is in 2025 onmogelijk.

Niet iedereen heeft het even makkelijk maar gedraag je dan ook even normaal. Kom uit die negatieve bubbel en onderneem actie naar de logistieke partner van KPN. De route is je al met strekkende hand aangeboden en de enige die je moet gaan volgen. Ik lees nu alleen maar 4 pagina's van iemand die iets is gestart. Maar niet open staat voor de aangereikte oplossingen.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • October 26, 2025

Eerlijk gezegd ga ik mee met ​@JB22_ zijn reactie mee. Misschien wil je dit nu even niet horen, maar tel even tot tien, houd de kalmte erin en probeer eens opnieuw te reageren als de emoties gedaald zijn. Negatief reageren heeft écht geen zin en kán zelfs averechts werken.

Dus bel morgen even met de telefoon van een vriend/familie/buurman met het logistieke bedrijf, en je hoort dan wel hoe en wat. 

En misschien is het ook handig om deze vervelende situatie met een vertrouwd gezins- of familielid te bespreken. Laat bij iemand eens je hart luchten. 

Veel succes!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 26, 2025

Eerlijk gezegd ga ik mee met ​@JB22_ zijn reactie mee. Misschien wil je dit nu even niet horen, maar tel even tot tien, houd de kalmte erin en probeer eens opnieuw te reageren als de emoties gedaald zijn. Negatief reageren heeft écht geen zin en kán zelfs averechts werken.

Dus bel morgen even met de telefoon van een vriend/familie/buurman met het logistieke bedrijf, en je hoort dan wel hoe en wat. 

En misschien is het ook handig om deze vervelende situatie met een vertrouwd gezins- of familielid te bespreken. Laat bij iemand eens je hart luchten. 

Veel succes!

Ik wil niet te persoonlijk worden maar als ik familie had dan was dat een optie geweest..
Ik sta hier helemaal alleen in, financieel en structureel kan ik geen kant op en sommige mensen op deze pagina dragen niet echt bij om ergens te komen, dat blijkt helaas wel..

Ik snap hem ook maar eerlijk gezegd snap ik niet zo goed waarom mensen elkaar zo met elkaar eens zijn wat betreft die rot telefoon wat echt geen optie is, wellicht een bieb maar daar moet ik eerst wat voor regelen met bewind..

Mensen beseffen niet hoe ontzettend lastig het is dit soort dingen te regelen, ze denken dat het zo maar eventjes geregeld is en DAT maakt mij juist zo kwaad want ze weten niets van deze situaties af maar voelen zich wel geroepen hun mening te geven, mag ik dan ook de mijne geven?

Ik snap u 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • October 26, 2025

@WilcoJansen, ik heb je beide eerdere reacties van vanmorgen verwijderd wegens het taalgebruik daarin. Ik zou je, gezien mijn waarschuwing van gisteren nu een tijdelijke ban moeten geven. Maar ik geef je nog een kans. Bij een volgende overtreding van onze huisregels volgt wel een tijdelijke ban.

Probeer even afstand te nemen van de Community vandaag, kijk of je kunt bedenken van wie of waar in je omgeving je een telefoon kunt lenen of gebruiken. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 26, 2025

@WilcoJansen, ik heb je beide eerdere reacties van vanmorgen verwijderd wegens het taalgebruik daarin. Ik zou je, gezien mijn waarschuwing van gisteren nu een tijdelijke ban moeten geven. Maar ik geef je nog een kans. Bij een volgende overtreding van onze huisregels volgt wel een tijdelijke ban.

Probeer even afstand te nemen van de Community vandaag, kijk of je kunt bedenken van wie of waar in je omgeving je een telefoon kunt lenen of gebruiken. 

Het zou de community sieren als er rechte lijnen worden getrokken gezien mijn frustraties niet verzonnen zijn en er wederom naar mij wordt gewezen vanwege mn taalgebruik..
Dreigen met een ban is precies wat ik in het begin heb aangegeven, men respecteert de wet niet maar zolang ik maar netjes blijf.. Enig idee hoe lullig dat is?

Er wordt geen verantwoordelijkheid genomen vanuit KPN en PostNL, er wordt ook geen alternatief geboden door KPN of PostNL..
Dan escaleert het want ik pik het niet dat bedrijven zo met hun klanten omgaan, volgens mij zijn er voorwaarden voor een contract die KPN niet is nagekomen (wat in mijn dossier staat) gezien ze er 2 jaar over hebben gedaan mij een welkomstcadeau te geven die KPN aan elke nieuwe klant geeft..

In plaats van om met elkaar tot een oplossing te komen, vraagt KPN onmogelijke dingen met als gevolg dat mijn vrees werkelijkheid is geworden..
Men speelt hetzeflde spel en gaan over lijken voor een paar centjes, dus een ban is puur bevestiging beste meneer..

Zoals ik al aangaf, zal ik aankomende week met bewind in conclaaf moeten gezien ik op 1 of andere manier een telefoon moet bemachtigen om ervoor te zorgen dat zowel KPN als PostNL zich aan de regels en wetten gaat houden 

• October 26, 2025

Sinds corona zetten pakketbezorgers bijna altijd zelf een handtekening. Ik heb de afgelopen maanden diverse malen pakketjes gekregen waarbij in de app stond: "voor dit pakket is een handtekening vereist". Nooit een handtekening hoeven zetten. De pakketjes stond meestal gewoon voor de deur zonder dat ik de bezorger gezien hebt. Gistermiddag nog van DHL.

Hier bezwaar tegen maken is zinloos. Iedereen negeert je.

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • October 26, 2025

Onderstaande wil ik nog even kwijt als laatste reactie in dit topic.

Enkele jaren geleden hebben wij een jong stelletje dat tegenover ons hebben gewoond die toen ook onder bewind/schuldsanering zaten voor wat jaartjes geregeld ondersteuning en hulp gegeven. Boodschappen gegeven of wat extra centen in de handen drukken met de feestdagen en geregeld voor ze gereden met onze auto.  Altijd respect van ze gehad en dankbaarheid getoond. Zijn na enkele jaren schuldenvrij een nieuwe start begonnen, maar zijn helaas later uit elkaar gegaan en vertrokken.

Allebeide bezaten tijdens die periode gewoon een mobiel telefoonabonnement.

Ik wens de TS veel succes.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 26, 2025

Sinds corona zetten pakketbezorgers bijna altijd zelf een handtekening. Ik heb de afgelopen maanden diverse malen pakketjes gekregen waarbij in de app stond: "voor dit pakket is een handtekening vereist". Nooit een handtekening hoeven zetten. De pakketjes stond meestal gewoon voor de deur zonder dat ik de bezorger gezien hebt. Gistermiddag nog van DHL.

Hier bezwaar tegen maken is zinloos. Iedereen negeert je.

Gelukkig is de po​litie bezig maar hier schrik ik een hoedje van ​​​​​​

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 26, 2025

Onderstaande wil ik nog even kwijt als laatste reactie in dit topic.

Enkele jaren geleden hebben wij een jong stelletje dat tegenover ons hebben gewoond die toen ook onder bewind/schuldsanering zaten voor wat jaartjes geregeld ondersteuning en hulp gegeven. Boodschappen gegeven of wat extra centen in de handen drukken met de feestdagen en geregeld voor ze gereden met onze auto.  Altijd respect van ze gehad en dankbaarheid getoond. Zijn na enkele jaren schuldenvrij een nieuwe start begonnen, maar zijn helaas later uit elkaar gegaan en vertrokken.

Allebeide bezaten tijdens die periode gewoon een mobiel telefoonabonnement.

Ik wens de TS veel succes.

Volgens mij wil jij mij uitdagen zodat ik op de ban kom maar zo ver ga jij mij niet krijgen..
Het verschil tussen een bewindvoerder hebben en in beschermingsbewind zitten is enorm..

Voor de laatste keer, hou op over die telefoon anders ga jij op de blok
​​​​​​​

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • October 26, 2025

Persoonlijk denk ik dat er niets meer uit dit topic te halen valt en dat het beter is als iedereen stopt met reageren, omdat verdere reacties alleen maar meer emotie oproepen bij TS (begrijpelijk in zo een situatie). Alle mogelijke opties zijn al besproken, en het is een ontzettend vervelende situatie voor TS waarin we niets meer kunnen betekenen naast het al gegeven advies. KPN heeft gereageerd, wat aanvankelijk het doel was van TS. Uiteraard is het aan iedereen zelf om te kiezen of ze reageren of niet, maar ik denk dat het beter is om het topic af te sluiten.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 26, 2025

Persoonlijk denk ik dat er niets meer uit dit topic te halen valt en dat het beter is als iedereen stopt met reageren, omdat verdere reacties alleen maar meer emotie oproepen bij TS (begrijpelijk in zo een situatie). Alle mogelijke opties zijn al besproken, en het is een ontzettend vervelende situatie voor TS waarin we niets meer kunnen betekenen naast het al gegeven advies. KPN heeft gereageerd, wat aanvankelijk het doel was van TS. Uiteraard is het aan iedereen zelf om te kiezen of ze reageren of niet, maar ik denk dat het beter is om het topic af te sluiten.

Afsluiten niet maar men moet wel stoppen met dat pestgedrag..

Bedankt !

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 26, 2025

los van dat ik niet in het bezit ben van een telefoon,

Dat je geen vaste en mobiele telefoon hebt doet er niets aan af dat je niet kunt bellen. Niet doof ofzo; althans dat vermeld je niet.

Heb je geen buren, vrienden, familie met een telefoon waarmee je gewoon eventjes kunt bellen? Toen ik tiener was in de jaren '60 / '70 had ruim de halve straat geen telefoon. Die wisten ons en een ander gezin wel te vinden als er gebeld moest worden. Geen probleem.

Want anders kom je nooit van die verregende tv af in ruil voor een goed werkende. Gezien je financiële situatie lijkt me die laatste uitkomst toch wel fijn.

Je draait nu zo in een circeltje van niet kunnen bellen…. Kom daar uit. Voor jezelf.

Voor de volledigheid hier nog even de link naar de reactie van ​@Erik van KPN met het telefoonnummer om de zaak aan te slingeren.

Ik hoop oprecht dat het dan alsnog allemaal goed komt en je naar een mooie, werkende, tv kunt kijken.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 26, 2025

los van dat ik niet in het bezit ben van een telefoon,

Dat je geen vaste en mobiele telefoon hebt doet er niets aan af dat je niet kunt bellen. Niet doof ofzo; althans dat vermeld je niet.

Heb je geen buren, vrienden, familie met een telefoon waarmee je gewoon eventjes kunt bellen? Toen ik tiener was in de jaren '60 / '70 had ruim de halve straat geen telefoon. Die wisten ons en een ander gezin wel te vinden als er gebeld moest worden. Geen probleem.

Want anders kom je nooit van die verregende tv af in ruil voor een goed werkende. Gezien je financiële situatie lijkt me die laatste uitkomst toch wel fijn.

Je draait nu zo in een circeltje van niet kunnen bellen…. Kom daar uit. Voor jezelf.

Voor de volledigheid hier nog even de link naar de reactie van ​@Erik van KPN met het telefoonnummer om de zaak aan te slingeren.

Ik hoop oprecht dat het dan alsnog allemaal goed komt en je naar een mooie, werkende, tv kunt kijken.

Peter.. het gaat men geen moer aan waarom ik niet in bezit ben van een telefoo​n..
Ik word hier echt kwaad van, hoe **** ben je dat je nu nog steeds niet door hebt dat je moet kappen over die **** telefoon.. 

En nou BASTA !

Ophouden nu !

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 26, 2025

Wat zijn mensen op dit forum strontvervelend zeg.. 
Maar ik moet netjes blijven, schei uit man

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 26, 2025

Mensen, ik gooi dit topic op slot. Zoals al aangegeven, het voegt op dit moment in het algemeen niets meer toe om nieuwe reacties te blijven posten. Dat geldt voor iedereen. het lijkt me duidelijk dat Wilco niet zit te wachten op meer reacties. Kies er dan voor om niet te reageren.

Wilco, ik hoop dat het lukt om komende week contact op te nemen met de logistieke partner. Ik ga ervan uit dat het geheel dan spoedig opgelost zal worden. Mocht je, na dat contact, toch hier verdere vragen willen stellen, maak dan gerust een nieuw topic aan.