Skip to main content
Beantwoord

PostNL vervalst mijn handtekening en KPN wil geen onderzoek starten

• October 25, 2025
  • 95 reacties
  • 1039 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

95 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 25, 2025

Volgende keer leg ik wel alles uit in het Chinees, wellicht begrijp je het dan wel….

zucht...

U kunt uitleggen wat u wilt, maar dit is hoe het werkt.
En een Facebook account kan je gewoon aanmaken zonder telefoonnummer.
Anders koopt u een simkaart van 5 euro en laat uzelf daarop terugbellen.
Bereikbaar zijn is een levensbehoefte, dat mag een bewindvoerder niet weigeren.
Wat als u valt of iets ernstigs meemaakt? Dan moet u toch kunnen bellen voor hulp?

Maak voor de grap eens een account aan en kom dan terug om mij gelijk te geven, betweter…..

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • October 25, 2025

Maak voor de grap eens een account aan en kom dan terug om mij gelijk te geven, betweter…..

Dit kan gewoon zonder, geen probleem.
Ik heb zelf namelijk ook een dev account voor mijn API urls.
Nummer of mail adres, de keuze is reuze!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 25, 2025

Dit kan gewoon zonder, geen probleem.
Ik heb zelf namelijk ook een dev account voor mijn API urls.
Nummer of mail adres, de keuze is reuze!

Klopt en vervolgens mag je profiel worden geverifieerd met je raad het al, een telefoonnummer.. stop hier mee man hoe vaak moet ik dit nog aangeven, ik ben niet van gister, dit speelt al maanden en heb vrijwel alles al geprobeerd…..

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • October 25, 2025

Wilco, wat is nou precies nog het probleem? Ik zag dat je mijn vorige reactie? Had gemarkeerd als 'het beste'. 

Ik heb het idee dat dit probleem je misschien behoorlijk raakt. Ik heb ook niet het idee dat je een bezoek aan een KPN winkel vandaag gaat redden. Dus wacht nog even een anderhalf dagje, en wacht tot een moderator het oppakt.

Vul ook in je forumprofiel alvast in de privé-velden jouw NAW-gegevens, klantnummer, telefoonnummer etc en wacht geduldig af. Of bewandel op een of andere manier de weg naar sociale media, of bezoek maandag een KPN-winkel.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 25, 2025

Ik gaat niet meer in op domme antwoorden….
Heb je geen werkend advies, blijf dan aub weg en ga andere mensen helpen !

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • October 25, 2025

Er bestaan geen domme antwoorden, en ik weet ook niet op wie je reageert.

Maar ik heb in mijn opzicht toch best een goed advies gegeven. Geen idee wat je nog meer verwacht, maar ik wens je verder het allerbeste, en ik hoop dat het probleem snel opgelost is.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 25, 2025

Wilco, wat is nou precies nog het probleem? Ik zag dat je mijn vorige reactie? Had gemarkeerd als 'het beste'. 

Ik heb het idee dat dit probleem je misschien behoorlijk raakt. Ik heb ook niet het idee dat je een bezoek aan een KPN winkel vandaag gaat redden. Dus wacht nog even een anderhalf dagje, en wacht tot een moderator het oppakt.

Vul ook in je forumprofiel alvast in de privé-velden jouw NAW-gegevens, klantnummer, telefoonnummer etc en wacht geduldig af. Of bewandel op een of andere manier de weg naar sociale media, of bezoek maandag een KPN-winkel.

Het probleem is dat het mij eerst 2 jaar duurt om in aanmerking te komen voor een welkomstcadeau en wanneer ze leveren, ik enorm in de problemen kom gezien PostNL een waardeloos bedrijf is dat lak heeft aan regels en wetgeving..

Ik kan helaas nog niet naar een KPN winkel dus ik leg het eventjes neer op dit forum hopend dat een KPN medewerker het gaat lezen en er een reactie onder gaat zetten..

Ik vond uw reactie de beste omdat u aangeeft dat ik moet afwachten op reactie in plaats van wat de rest doet, irrelevante onzin naar boven te brengen waar ik als klant niet mee verder kom

Valsheid in geschrifte is een strafbaar feit en zal moeten worden opgepakt, dit ligt ook bij de politie gezien dit geen civiele kwestie is.

Contact met KPN is cruciaal gezien ik geen zin heb een boete te betalen voor ontbinding contract.

Ik vind het namelijk meer dan logisch dat wanneer KPN zich niet aan de gestelde voorwaarden wilt houden, ik kosteloos het contract kan beeindigen, dat is nu waar ik achter aan ga maar daarvoor moet ik in contact met KPN 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • October 25, 2025

Klopt en vervolgens mag je profiel worden geverifieerd met je raad het al, een telefoonnummer.. stop hier mee man hoe vaak moet ik dit nog aangeven, ik ben niet van gister, dit speelt al maanden en heb vrijwel alles al geprobeerd…..

Dit is gewoon niet waar, en omdat u zo volhoudend bent heb ik er speciaal voor u 1 aangemaakt.
Puur om u te helpen, dat dit gewoon kan. Graag gedaan!
https://www.facebook.com/profile.php?id=61582481087444

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • October 25, 2025

​@bnh Ik weet dat sociale media op een gegeven moment wel als verficatie een telefoonnummer gaat vragen. Voornamelijk als hun algoritme acties gaat zien die langzaam in de buurt komt van wat spammers doen, ook al is het goedbedoeld. 

Ik kan dit beamen op zowel Facebook, X als LinkedIn. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 25, 2025

​@bnh Ik weet dat sociale media op een gegeven moment wel als verficatie een telefoonnummer gaat vragen. Voornamelijk als hun algoritme acties gaat zien die langzaam in de buurt komt van wat spammers doen, ook al is het goedbedoeld. 

THANK YOU, dat wou ik maar even zeggen ! 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • October 25, 2025

Het is geen vereiste, ze vragen het inderdaad altijd maar je kan dat gewoon weg klikken. Ik heb mijn nummer al zo'n 20 jaar niet geregistreerd.

En je zit hier iemand te voeden met deze opmerking die mede leden die moeite doen niet serieus neemt.
Als ik alles op tel bij elkaar, wilt deze meneer gewoon niks anders proberen dan hier zitten afwachten.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • October 25, 2025

Het is geen vereiste, ze vragen het inderdaad altijd maar je kan dat gewoon weg klikken. Ik heb mijn nummer al zo'n 20 jaar niet geregistreerd.

En je zit hier iemand te voeden met deze opmerking die mede leden die moeite doen niet serieus neemt.
Als ik alles op tel bij elkaar, wilt deze meneer gewoon niks anders proberen dan hier zitten afwachten.

Sorry, maar ik kan toch echt bevestigen dat ze een telefoonnummer gingen verplichten, voor bepaalde features. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 25, 2025

Schei uit man, je valt continu in herhaling, heb geen idee waar je het over hebt en gaat nu de enige behulpzame aanspreken, ga aub weg want jouw giftige houding staat mij totaal niet aan..
Bied hulp of ga elders helpen..

Ik kan jou 80 keer uitleggen dat ik geen geld heb voor een telefoon en dus geen dingen kan ondernemen waar een telefoon bij nodig is, hou er dan ook over op !

ik geef wel 30x aan dat ik hier ben voor een KPN medewerker, alles wat jij en je voorgangers voorleggen, heb ik allang geprobeerd

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • October 25, 2025

​@WilcoJansen Wees nu verstandig en ga niet verder in discussie ! !

Wacht de reactie van een KPN medewerker af. 
Gezien het weekend kan het mogelijk zijn dat u pas na het weekend een reactie krijgt. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 25, 2025

Er bestaan geen domme antwoorden, en ik weet ook niet op wie je reageert.

Maar ik heb in mijn opzicht toch best een goed advies gegeven. Geen idee wat je nog meer verwacht, maar ik wens je verder het allerbeste, en ik hoop dat het probleem snel opgelost is.

De ‘domme’ comments worden geplaatst door mensen die hameren op mn telefoon of sociale media..
U geeft mij juist een goed antwoord dus was niet voor u bedoeld, ik zal netjes afwachten 

Nogmaals bedankt !

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • October 25, 2025

Ik vind echt sommige reacties hier zonder empathie, posten zonder echte hulp aan te bieden en alleen om rechthebbende te spelen. ​@WilcoJansen is al in een stresssituatie en hoeft geen raad van beterweter te krijgen. Als je niet weet hoe je hem help, hou gewoon de mond.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • October 25, 2025

Hoi allemaal en ​@WilcoJansen specifiek. Welkom op de Community, Wilco.

Ik zie dat dit topic veel reacties krijgt, maar ik zie ook dat de sfeer er niet beter op wordt. Dus het lijkt me beter dat ik even ingrijp.

Laat ik beginnen met het hoofdpunt: Wilco's probleem rondom de natgeregende tv.

Wilco, ik begrijp dat je op dit moment vooral bezig bent met een PostNL onderzoek gestart te krijgen. Maar eigenlijk moet er wat anders gebeuren. De tv is defect bij levering, wat daar dan ook de oorzaak van is. En daar is een garantieproces voor bij onze logistieke partner die zorgt voor de levering. Zij moeten hierin zorgen voor een oplossing, en kunnen ook (als afzender van het pakket) een PostNL onderzoek starten.

Wel is dat een garantieproces dat alleen telefonisch gestart kan worden. En het is belangrijk dat je dit zo snel mogelijk doet. Garantie op defect bij levering moet in principe binnen 1 week gemeld worden.

Ik begrijp dat je geen telefoon hebt. Dat is prima, en de redenen daarvoor zijn ook niet relevant. Maar, er is geen andere manier dan telefonisch om dit aan te kaarten en opgelost te krijgen.

De logistieke partner is bereikbaar op 088-6237006, op werkdagen tussen 9:00 en 18:00.

Dan de rest. Ik vind het mooi om te zien dat zovelen van jullie mee (willen) denken met Wilco's probleem en verschillende mogelijke oplossingen geven. Bedankt daarvoor. 

Maar wat ik ook zie is dat Wilco hier niet geheel voor openstaat. Dat is begrijpelijk in een situatie zoals deze die stress veroorzaakt. En ook is het zijn eigen keuze wat hij wel of niet wil of kan doen van de gegeven opties. Ik ga daar verder niet inhoudelijk op in. Dat voegt in dit stadium niets meer toe, gezien wat ik hierboven heb aangegeven over de manier om dit opgelost te krijgen.

Maar wel het algemene verzoek om netjes op elkaar te reageren, ook als je een reactie niet kan waarderen. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • October 25, 2025

Wilco, ik begrijp dat je op dit moment vooral bezig bent met een PostNL onderzoek gestart te krijgen.

Ter aanvulling. Wilco kan geen onderzoek starten, alleen de verzender (KPN of zijn partner) kan een onderzoek starten. Aangezien de TV met vervalste handtekening als afgeleverd aangemerkt is, kan KPN ook een onderzoek starten over de manier van levering, of de schuldvraag over blootstellen van de TV aan regen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 25, 2025

Hoi allemaal en ​@WilcoJansen specifiek. Welkom op de Community, Wilco.

Ik zie dat dit topic veel reacties krijgt, maar ik zie ook dat de sfeer er niet beter op wordt. Dus het lijkt me beter dat ik even ingrijp.

Laat ik beginnen met het hoofdpunt: Wilco's probleem rondom de natgeregende tv.

Wilco, ik begrijp dat je op dit moment vooral bezig bent met een PostNL onderzoek gestart te krijgen. Maar eigenlijk moet er wat anders gebeuren. De tv is defect bij levering, wat daar dan ook de oorzaak van is. En daar is een garantieproces voor bij onze logistieke partner die zorgt voor de levering. Zij moeten hierin zorgen voor een oplossing, en kunnen ook (als afzender van het pakket) een PostNL onderzoek starten.

Wel is dat een garantieproces dat alleen telefonisch gestart kan worden. En het is belangrijk dat je dit zo snel mogelijk doet. Garantie op defect bij levering moet in principe binnen 1 week gemeld worden.

Ik begrijp dat je geen telefoon hebt. Dat is prima, en de redenen daarvoor zijn ook niet relevant. Maar, er is geen andere manier dan telefonisch om dit aan te kaarten en opgelost te krijgen.

De logistieke partner is bereikbaar op 088-6237006, op werkdagen tussen 9:00 en 18:00.

Begrijp mij aub niet verkeerd wanneer ik zeg dat er 0,0 met mij is meegedacht toen ik bij KPN aangaf dat mn tv kapot is geregend en daarbij mijn handtekening is vervalst..
Dat mijn vraag bijna 7 weken moet duren en KPN slechts 1 week de tijd geeft, is het al veel te laat om nu nog een onderzoek te starten wat erg nodig is..

Ik sta vrijwel open voor alles, mits het ook zin heeft..
Men doet alsof dit nieuw is en ik sinds kort met deze problemen rond loop maar dit probleem speelt al maanden..

Sociale media heeft gewoon geen nut los van het feit dat men overal een telefoon voor nodig is om zaken rond te krijgen.

Al met al vraagt KPN mij iets wat niet mogelijk is met een bewindvoerder, los van dat ik niet in het bezit ben van een telefoon, het is wat het is.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 25, 2025

Wilco, ik begrijp dat je op dit moment vooral bezig bent met een PostNL onderzoek gestart te krijgen.

Ter aanvulling. Wilco kan geen onderzoek starten, alleen de verzender (KPN of zijn partner) kan een onderzoek starten. Aangezien de TV met vervalste handtekening als afgeleverd aangemerkt is, kan KPN ook een onderzoek starten over de manier van levering, of de schuldvraag over blootstellen van de TV aan regen.

Dit weigeren ze dus, onbegrijpelijk

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 25, 2025

Als KPN zelf al aangeeft geen alternatief te bieden voor mensen die geen telefoon hebben, moet het ook beseffen dat ze problemen als deze nooit kunnen oplossen..

Ben ik dus terecht geweest het contract te beeindigen toen KPN een onderzoek weigerde..
Waarom ik dit op het forum heb gezet, is om een duidelijke route te krijgen gezien bellen gewoonweg niet mogelijk is..

Heb het vaker aangegeven: KPN hoort geen mensen onder bewind aan te trekken als hun geen alternatieven bieden.. 
Ik kan slechts tot zo ver meewerken en dat is wettelijk bepaald maar het blijkt dat KPN daar niet zo veel mee heeft omdat hun partners wegkomen na breken van wetten…

Werkelijk ongelooflijk…..

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • October 25, 2025

Begrijp mij aub niet verkeerd wanneer ik zeg dat er 0,0 met mij is meegedacht toen ik bij KPN aangaf dat mn tv kapot is geregend en daarbij mijn handtekening is vervalst..
Dat mijn vraag bijna 7 weken moet duren en KPN slechts 1 week de tijd geeft, is het al veel te laat om nu nog een onderzoek te starten wat erg nodig is..

Ik sta vrijwel open voor alles, mits het ook zin heeft..
Men doet alsof dit nieuw is en ik sinds kort met deze problemen rond loop maar dit probleem speelt al maanden..

Sociale media heeft gewoon geen nut los van het feit dat men overal een telefoon voor nodig is om zaken rond te krijgen.

Al met al vraagt KPN mij iets wat niet mogelijk is met een bewindvoerder, los van dat ik niet in het bezit ben van een telefoon, het is wat het is.

Dit weigeren ze dus, onbegrijpelijk

Het was me uit je eerdere berichten niet duidelijk dat er al zoveel tijd verstreken is. Maar, gezien de moeilijkheden om hier een goed antwoord op te krijgen verwacht ik niet dat de logistieke partner daar moeilijk over doet. 

Zoals ik aangaf, onze logistieke partner is de verzender, en dus ook degene die een onderzoek bij PostNL kan laten starten. Wij, of je dat nu hier via de Community aankaart, via een van onze social media kanalen of onze telefonische ingang, kunnen dat niet. 

Als KPN zelf al aangeeft geen alternatief te bieden voor mensen die geen telefoon hebben, moet het ook beseffen dat ze problemen als deze nooit kunnen oplossen..

Contact met ons, KPN, is absoluut mogelijk zonder telefoon. Je kunt ons bereiken hier op de Community. Social media is ook een optie. Om daar toch even inhoudelijk op in te gaan. Zoals bnh al heeft aangegeven is het zeker mogelijk om social media accounts aan te maken zonder dat je daar een telefoonnummer voor nodig hebt. 

Ook kun je in onze winkels terecht voor hulp. En we zijn per brief bereikbaar, klik op ‘toon inhoud’ voor het adres. Je krijgt bij een brief over het algemeen binnen twee weken reactie. 

Klantenservice KPN
Postbus 13500
9700 EG Groningen

Maar, contact met onze logistieke partner is, helaas, alleen telefonisch mogelijk. 

Ben ik dus terecht geweest het contract te beeindigen toen KPN een onderzoek weigerde..

Dat is een twist in het verhaal. Het welkomstcadeau wordt geleverd nadat de annuleringstermijn voorbij is. Als je na die tijd het contract wilt beëindigen dan kan dit niet zomaar. In het beste geval betekent dit dat beëindiging wordt goedgekeurd, maar dan zal de tv ook teruggestuurd zal moeten worden. In welk geval het ook niet meer nodig is om de tv vervangen te krijgen en een onderzoek in gang te laten zetten. 

Waarom ik dit op het forum heb gezet, is om een duidelijke route te krijgen gezien bellen gewoonweg niet mogelijk is..

De duidelijke route heb ik je gegeven. Ik kan er ook niets meer van maken dan dat je bij de logistieke partner moet zijn, en dat er daarvoor gebeld moet worden. 

En ik begrijp volkomen dat dit niet makkelijk is als je geen telefoon hebt. Maar tegelijkertijd is er altijd wel een manier te vinden om een telefoon te kunnen gebruiken. Misschien kan je bewindvoerder voor je bellen, of kun je een telefoon gebruiken van iemand uit je familie of je vriendenkring. Wellicht kun je via de gemeente of anderszins lokale (sociale) instellingen ergens een telefoon gebruiken.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 25, 2025

Nou weet je wat, laat dan maar…
Als je al onzin gaat verkopen betreft sociale media, is een goede indicatie dat jullie geen flauw idee hebben waar jullie het over hebben…

Ga anders lekker zelf op sociale media met studenten debatteren, wat een advies zeg…….

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 25, 2025

Wat een onkunde, praten mooi maar maken NIKS waar…
Dat je hier nog voor betaald krijgt is zot, je weet zelf donders goed dat je mij geen antwoord geeft waar ik iets aan heb..

Zeg dan niets maar dit domme geleuter is een belediging want ik heb namelijk alles al geprobeerd..
Sociale media…. wat een pipo zeg

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • October 25, 2025

Ik denk dat het misschien beter is om even de computer uit te zetten, en afleiding te zoeken nu er met emotie gereageerd wordt.

Â