Skip to main content
Beantwoord

Recommerce registreerde verkeerde type toestel

• January 24, 2026
  • 1 reactie
  • 25 keer bekeken

Ik wil graag mijn ervaring delen met de KPN inruilactie via Recommerce, omdat ik zie dat ik helaas niet de enige ben.

Ik heb onlangs mijn grijze iPhone 12 Pro opgestuurd via de KPN inruilactie naar Recommerce. Volgens de tracking is het toestel netjes aangekomen. Vervolgens kreeg ik echter bericht van Recommerce dat zij een blauwe iPhone 12 minizouden hebben ontvangen, en dat ze daarom een veel lager bedrag wilden uitkeren. Dat is natuurlijk totaal niet het toestel dat ik heb opgestuurd.

Dit vond ik al erg vreemd, maar wat het nog zorgwekkender maakt is dat ik online talloze vergelijkbare ervaringen lees. In sommige gevallen worden toestellen zelfs als “niet ontvangen” bestempeld, bij mij was het toestel tenminste nog als aangekomen geregistreerd.

Ik heb aangegeven dat ik niet akkoord ga met deze waardering en gevraagd of ze het toestel willen terugsturen. Dat ging overigens erg moeizaam. Vandaag heb ik het toestel terug ontvangen en tot mijn grote verbazing (of eigenlijk bevestiging): het is gewoon mijn originele grijze iPhone 12 Pro.

Dit roept bij mij serieuze vragen op over de werkwijze van Recommerce. Ik ben extreem teleurgesteld dat KPN met een partij samenwerkt waarbij dit soort situaties blijkbaar regelmatig voorkomen. Dit schaadt het vertrouwen in de inruilactie én indirect in KPN zelf.

Ik ben benieuwd hoe KPN hiernaar kijkt en of zij dit soort signalen serieus nemen, want dit voelt allesbehalve betrouwbaar.

Beste antwoord door Jan van KPN

Goedemorgen ​@Dv100 , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community!

Fijn dat je jouw ervaring hier hebt willen delen, ook al is het geen goede ervaring geweest. Dit zijn weer waardevolle signalen en die nemen we uiteraard ontzettend serieus! Het is fijn om te lezen dat je 'gewoon' jouw origine iPhone 12 Pro weer terug hebt gekregen maar ik begrijp ook jouw teleurstelling en dat dit je vertrouwen schaadt. Doorgaans gaat het omruilen van een mobiele telefoon vaak gewoon goed en lees je op het Internet vooral de gevallen waarbij het niet goed is gegaan. Daarmee wil ik je signaal zeker niet bagatelliseren hoor, allesbehalve. Oprecht bedankt voor je gerichte feedback, dit nemen we zeker mee!

1 reactie

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 27, 2026

Goedemorgen ​@Dv100 , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community!

Fijn dat je jouw ervaring hier hebt willen delen, ook al is het geen goede ervaring geweest. Dit zijn weer waardevolle signalen en die nemen we uiteraard ontzettend serieus! Het is fijn om te lezen dat je 'gewoon' jouw origine iPhone 12 Pro weer terug hebt gekregen maar ik begrijp ook jouw teleurstelling en dat dit je vertrouwen schaadt. Doorgaans gaat het omruilen van een mobiele telefoon vaak gewoon goed en lees je op het Internet vooral de gevallen waarbij het niet goed is gegaan. Daarmee wil ik je signaal zeker niet bagatelliseren hoor, allesbehalve. Oprecht bedankt voor je gerichte feedback, dit nemen we zeker mee!