Skip to main content
Beantwoord

Samenvatting van contract ontvangen per mail maar geen bestelling in het systeem

• September 29, 2025
  • 3 reacties
  • 53 keer bekeken

Na een huisbezoek van een verkoopster heb ik een e-mail ontvangen met de titel “Samenvatting van het contract”. Mijn vraag: is dit document bindend?

Bij de klantenservice hoor ik dat er geen bestelling op mijn naam in het systeem staat, maar toch is er al een overstapverzoek naar mijn huidige provider gestuurd. Dat vind ik onacceptabel.

Ik wil duidelijk maken dat ik geen diensten of abonnement bij KPN wens. Indien er toch iets geregistreerd is, doe ik een beroep op mijn herroepingsrecht en annuleer ik dit volledig.

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi ​@A Dao . Welkom hier.

Wat een nare ervaring op deze manier.  Het is doorgaans zo dat orders die aan de deur ingelegd worden laten door een backoffice ingevoerd worden.  

Ik weet niet wat hier mis gaat maar als er idd een overstap verzoek is gedaan, is er ergens een bestelling in het systeem gezet.  Daarom wil ik je met klem adviseren om een terugbel verzoek te doen en vervolgens te laten weten dat jij geen abonnement bij ons wil.  

3 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • September 29, 2025

Je hebt altijd 14 dagen herroepingsrecht. Maar op dit forum kun je daar niets mee. In de mail staat waarschijnlijk wel een contactmogelijkheid.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • September 30, 2025

Na een huisbezoek van een verkoopster heb ik een e-mail ontvangen met de titel “Samenvatting van het contract”. Mijn vraag: is dit document bindend?

Nee. Als je niet tekende, is een contract niet geldig. Als je wel tekende, heb je een 14-dagse bedenktijd vanaf het moment de ondertekening van het contract

maar toch is er al een overstapverzoek naar mijn huidige provider gestuurd. Dat vind ik onacceptabel.

Als goed is, kreeg je ook een email van jou huidige provider met de vraag of het juist is. B.v. van Odido

Niet zelf een overstap aangevraagd?
Heb je niet zelf een abonnement bij een andere provider aangevraagd of wil je je Odido abonnement toch houden? Bel ons dan (gratis) op 0800-0092.

Ik wil duidelijk maken dat ik geen diensten of abonnement bij KPN wens. Indien er toch iets geregistreerd is, doe ik een beroep op mijn herroepingsrecht en annuleer ik dit volledig.

Binnen 14 dagen kan je dit doen, maar als je niet zelfs actie bij jouw huidige provider onderneemt, zit je straks zonder internet.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 1, 2025

Hoi ​@A Dao . Welkom hier.

Wat een nare ervaring op deze manier.  Het is doorgaans zo dat orders die aan de deur ingelegd worden laten door een backoffice ingevoerd worden.  

Ik weet niet wat hier mis gaat maar als er idd een overstap verzoek is gedaan, is er ergens een bestelling in het systeem gezet.  Daarom wil ik je met klem adviseren om een terugbel verzoek te doen en vervolgens te laten weten dat jij geen abonnement bij ons wil.