Skip to main content
Vraag

Schriftelijke klacht en verzoek retentie-afdeling

• July 14, 2026
  • 7 reacties
  • 187 keer bekeken

Ik wil beginnen met dat ik het onbegrijpelijk vind dat KPN geen mogelijkheid biedt om een bericht achter te laten en klanten dwingt tot telefonisch contact. 

Dit is ontzettend klantonvriendelijk, zeker omdat ik duidelijk heb aangegeven dat ik niet kan bellen.

Ik ben al jarenlang klant bij KPN en heb internet, tv én twee mobiele abonnementen. 

Toch is er geen oplossing geboden voor het feit dat ik onterecht heb betaald voor ESPN, terwijl dit binnen mijn pakket gratis had moeten zijn.

Het aanbod van €7,50 korting per maand is niet passend bij mijn totale klantwaarde en de fouten die in mijn pakket zijn ontstaan.

Ik verzoek dat dit wordt opgepakt door een KPN‑medewerker en wordt doorgestuurd naar de retentie‑afdeling.

Ik wil dit schriftelijk afhandelen, niet telefonisch.

7 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 14, 2026

Wat vervelend. Begin hier en geef ook aan dat bellen geen optie is.

http://kpn.com/klacht

Pruygje
Topper
Forum|alt.badge.img+3
  • Topper
  • July 14, 2026

Hoi ​@Laurens 1963, welkom op het forum.

Je bent hier op een forum waar gebruikers elkaar zo goed mogelijk proberen te helpen met allerlei vragen.
Er zitten hier wel KPN medewerkers die meelezen, maar dat zijn moderators, geen klantenservice medewerkers.

Dat je een klacht schriftelijk wil afhandelen kan ik me voorstellen, dan is alles ook meteen vastgelegd.
Je kunt dat het beste doen door het klachtenformulier op de site in te vullen:
https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 14, 2026

Pff. De officiële link in mijn bericht stuurt je steeds verder het bos in. 

Gebruik beter die van ​@Pruygje . 😁

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 14, 2026

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga met het klachtenformulier aan de slag.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Welkom bij de community, ​@Laurens 1963! 😊

Wat vervelend om te lezen dat je deze ervaring hebt gehad. Ik kan me goed voorstellen dat je graag tot een passende oplossing wilt komen, zeker omdat telefonisch contact voor jou geen optie is.

We denken daarin natuurlijk graag met je mee. Helaas kunnen we via de community geen uitspraken doen over een eventuele tegemoetkoming of beslissingen van de retentieafdeling. Daarom is in jouw situatie het klachtenformulier de aangewezen route.

Laat je ons weten hoe dit verder verloopt? Mocht er daarna nog iets zijn waar we via de community in kunnen meedenken, dan doen we dat natuurlijk graag. 😊

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 16, 2026

Bedankt voor je reactie.

Ik begrijp dat je via de community geen uitspraken kunt doen over de beslissingen van de klachtenafdeling.

Inmiddels heb ik via de klachtenafdeling een reactie ontvangen, maar daarop heb ik nog niet gereageerd. Ik neem eerst de tijd om hun antwoord en het gedane voorstel zorgvuldig te beoordelen.

Wat mij op dit moment wel opvalt, is dat het verlengingsvoorstel uitgaat van een contract voor 24 maanden, waarbij ESPN slechts de eerste 12 maanden kosteloos wordt aangeboden. Dat voelt voor mij als een sigaar uit eigen doos. 

Door mijn Combinatievoordeel kan ik immers al kosteloos kiezen voor ESPN of Videoland. Na die eerste 12 maanden zou ik bij het voorgestelde contract juist voor ESPN moeten gaan betalen, waardoor ik er uiteindelijk op achteruit ga.

Eerlijk gezegd vind ik het voorstel daarom nogal mager. Ik weet op dit moment nog niet of ik nog inhoudelijk op de e-mail van de klachtenafdeling zal reageren.

Als ik alles zo overzie, acht ik de kans op dit moment klein dat ik na afloop van mijn laatste mobiele contract nog klant bij KPN zal blijven. 

In dat geval zal ik mij waarschijnlijk oriënteren op een andere provider voor mijn internet, tv en beide mobiele abonnementen.

Nogmaals bedankt voor je reactie .

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Laurens 1963, bedankt voor je uitgebreide terugkoppeling. Ik kan me voorstellen dat het voorstel voor jou niet passend voelt, zeker als je er door je combinatievoordeel uiteindelijk op achteruit zou gaan.

Goed dat je eerst de tijd neemt om de reactie van de klachtenafdeling rustig door te nemen voordat je besluit of je hier nog inhoudelijk op reageert.

Ik hoop natuurlijk dat jullie (en wij als KPN) er alsnog samen uitkomen. Mocht je in de tussentijd nog vragen hebben of ergens over willen sparren, dan denken we via de community graag met je mee.