Skip to main content
Beantwoord

Sinds twee maanden Online Aankopen kosten voor Spotify

• December 27, 2025
  • 4 reacties
  • 50 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik zie dat ik sinds 2 maanden een bedrag betaal van €12,99 voor online aankoop Spotify.

Ik heb dat nooit hoeven te betalen zat altijd bij het KPN abonnement inbegrepen.

Spotify zegt dat ik bij de KPN moet zijn.

Hoe kan dit en hoe kan dit opgelost worden?

Groet 

Hanneke 

Beste antwoord door Erik van KPN

Hoi Hanneke, goed dat je hier navraag over doet. Je hebt je gegevens ingevuld in je forumprofiel, dus ik heb dit voor je kunnen nakijken, en deze kosten kloppen.

Tot begin dit jaar had jij nog een oude stijl Alles-in-1 abonnement waarbij Spotify inbegrepen was. Per 23 mei 2025 heb je jouw abonnement aangepast naar de nieuwe stijl, inclusief een contractsverlenging. In dit nieuwe abonnement zit Spotify niet meer inbegrepen. Het is daar alleen als extra, betaalde, optie toe te voegen. Waardoor je op de 23e een abonnement had zonder Spotify. Vervolgens is op 26 mei Spotify weer toegevoegd als extra optie. Op dat moment kostte dit nog €10,99 per maand. Je hebt hiervan per e-mail bevestiging gekregen. En je ziet dit terug op je factuur vanaf die van juni. 

Daarnaast heeft Spotify een prijsverhoging doorgevoerd van €10,99 naar €12,99. Dit is actief per de factuur van juli.

Mocht je geen gebruik meer willen maken van Spotify, dan kun je dit via je MijnKPN app of MijnKPN webomgeving stopzetten.

4 reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 30, 2025

Hoi Hanneke, goed dat je hier navraag over doet. Je hebt je gegevens ingevuld in je forumprofiel, dus ik heb dit voor je kunnen nakijken, en deze kosten kloppen.

Tot begin dit jaar had jij nog een oude stijl Alles-in-1 abonnement waarbij Spotify inbegrepen was. Per 23 mei 2025 heb je jouw abonnement aangepast naar de nieuwe stijl, inclusief een contractsverlenging. In dit nieuwe abonnement zit Spotify niet meer inbegrepen. Het is daar alleen als extra, betaalde, optie toe te voegen. Waardoor je op de 23e een abonnement had zonder Spotify. Vervolgens is op 26 mei Spotify weer toegevoegd als extra optie. Op dat moment kostte dit nog €10,99 per maand. Je hebt hiervan per e-mail bevestiging gekregen. En je ziet dit terug op je factuur vanaf die van juni. 

Daarnaast heeft Spotify een prijsverhoging doorgevoerd van €10,99 naar €12,99. Dit is actief per de factuur van juli.

Mocht je geen gebruik meer willen maken van Spotify, dan kun je dit via je MijnKPN app of MijnKPN webomgeving stopzetten.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • December 30, 2025

Dank je wel….dat was me even helemaal ontschoten.

Het klopt inderdaad.

Dank voor je antwoord.

• December 30, 2025

Vervolgens is op 26 mei Spotify weer toegevoegd als extra optie.

Dan hoort het toch niet als "Online aankoop" op de factuur te staan? Hoe komt het daar? Ik lees overal dat da problemen oplevert bij opzeggen of aanpassen. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • January 2, 2026

Vervolgens is op 26 mei Spotify weer toegevoegd als extra optie.

Dan hoort het toch niet als "Online aankoop" op de factuur te staan? Hoe komt het daar? Ik lees overal dat da problemen oplevert bij opzeggen of aanpassen. 

Ligt eraan hoe het is toegevoegd aan het pakket. En dat levert niet per sé problemen op. Het kan misgaan, en dat is wat je mensen dan ziet melden hier. Wat ook goed is, want dan kan het hersteld worden. Maar dit, net als alle dingen, gaat bij de overgrote meerderheid van klanten gewoon prima.